Podejrzewam, że w dużej mierze to kwestia skrzyni. U mnie na przykład na V biegu miałem tryby 0,769, gdzie większość TDI w 1M ma 0,755. Jeszcze by wypadało porównać przełożenie główne oraz I i II bieg. Gdy jest sucho i prosta droga to jest w miarę ok - po prostu nie można gwałtownie i nagle wciskać gazu do spodu. Ale ostre zakręty (na przykład wyjazd z ciasnego ronda) już potrafią irytować, bo często jedno koło wpada w spory uślizg i trzeba ujmować gazu. Podobnie na śliskim - trzeba ostrożnie operować gazem. A nie po to chipowałem, żeby teraz ujmować gazu
Aktualny wykres aktualnym wykresem, ale problemy z trakcją to główny powód, dla którego nie planuję większych modów. Po prostu nie widzę sensu. Więc albo zmiana auta na tylni napęd lub 4x4, albo szpera w toledo.
Ja mam tylko agr po chipie ale na zimówkach na 2gim biegu jak jest mokro to też zdarza mi się zerwać przyczepność z gazu, na wyjściach z ciasnych zakretów przy 80km/h na 3cim biegu wewnętrzne koło mi pali gume a mam sporo mniej koni niż vwir,
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
vwir pisze:Gdy jest sucho i prosta droga to jest w miarę ok - po prostu nie można gwałtownie i nagle wciskać gazu do spodu. Ale ostre zakręty (na przykład wyjazd z ciasnego ronda) już potrafią irytować, bo często jedno koło wpada w spory uślizg i trzeba ujmować gazu
mam identycznie , ale to normalne ... na suchym zaś , jadąc na prostej , nie ma opcji żebym zerwał dwojki , mimo iż stosunek momentu do masy mam podobny do Ciebie Vwir.
A opony z przodu 195/50.
Na dniach zrzuce jeszcze z 20-30 kg z auta i jestem pewien że nawet mająć rowne 1100kg i 330 Nm nie zerwie mi dwójki na suchym nie jadąc w ciaśniejszym zakręcie.
Biorąc pod uwagę nawet różnicę kół, to i tak masz ok. 10% dłuższą skrzynię (masz ASD, prawda?). Przy I biegu przy takich samych obrotach silnika Ty miałbyś 27.17km/h, ja 24.26. Na II biegu u Ciebie 46.22, u mnie 42.06.