[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
timig
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 21 maja 2013, 20:27

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: timig »

davio1995 pisze: jako uczeń


ech jako uczeń to się z buta chodziło :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Re: Większe spalanie

Post autor: szymekgd »

davio1995 pisze:witam. Posiadam Tolka 1L 1.9tdi 110 koni. Czy normalne jest, że po zatankowaniu 14 litrów paliwa po przejechaniu 180 km zapala się ponownie rezerwa? Czy na duże spalanie mogą mieć wpływ niskie temperatury w ostatnim czasie?


Niecałe 8l/100km Ci wychodzi i narzekasz? ;) Realnie pewnie pali 7-7.5l.

remiq pisze:
marek_igor pisze:po nagrzaniu mój pokazuje 0.6l na godzinę - oczywiście stojąc w miejscu,
jak jest zimny to 0.8l/h

To może coś pomieszałem. W każdym razie paliwo się wtedy marnuje.


W 1L podobnie vag pokazuje. Z tego co pamiętam jak ustawiałem sobie dawkę to na rozgrzanym silniku miałem 0.6l/h - bez włączonych odbiorników prądu.
Michal
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: klynna »

Witam, koledzy. Podobnie jak moi poprzednicy mam problem ze spalaniem. Zatankowałem auto pod korek zrobiłem x kilometrów i nie jestem zadowolony ze swojego spalania. A więc:
zatankowałem pod korek - wskazówka znajduje się na ostatniej kresce, zrobiłem 100km i jest już na przedostatniej kresce. Wyliczyłem, że poziom paliwa o kolejne kreski wzrasta o 6,8litra (dokładnie 6,875). I tak, moim zdaniem spalanie jest zdecydowanie za duże, dojeżdżam do pracy 40km, 30km autostrada, 10miasto na 3 biegu 50-60km/h, autostrada - prędkość 90 - 120km / h (przy 120km/h mam 2500rpm - więc można by powiedzieć, że jeżdżę jak dziadek kilka lat przed śmiercią :P).

Dodam, że ostatnio wymieniłem rozrząd, filtry, regenerowałem rozrusznik i jeszcze kilka rzeczy ale nie związanych ani z silnikiem ani z paliewm.

przeczytałem cały ten temat i zalecę się do rad i sprawdzę kĄt wtrysku paliwa.


Chcę dodać dwie informacje, świeczki tez mam nowe, beru GN855 + regeneracja rozrusznika a auto i tak z oporem pali rano, na zimnym silniku, przy obecnej porannej tremperaturze około 2óch stopni C. Zawsze rano dwukrotnie grzeję świece. Przy rozgrzanym aucie - pali od strzału (chociaż to jest piękne). Dziwi mnie jeszcze druga rzecz, podążając od filtra powietrza.....nagle plastikowa rura się ucina...w poprzednim aucie powietrze do filtra a potem do silnika było czerpane z przodu maski przez znaczek samochodu - wlot - tutaj tak nie mam. Gdyby ktoś mógł, to prosiłbym o zdjęcię dolotu powietrza do filtra, wydaje mi się, że brakuje mi tego kanału plastikowego.


Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: vwir »

Powinieneś mieć kanał plastikowy od światła po stronie kierowcy. Przy reflektorze jest taki 'łapacz' powietrza i od niego idzie kanałem do filtra. Nie wyślę fotki, bo u mnie musiałem to trochę przerobić przy montażu ksenonów.
Odnośnie spalania to jeździj od pełnego tankowania do pełnego tankowania, bo patrzenie na kreski nie ma sensu (nie ubywa równomiernie).
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: klynna »

vwir pisze:Powinieneś mieć kanał plastikowy od światła po stronie kierowcy. Przy reflektorze jest taki 'łapacz' powietrza i od niego idzie kanałem do filtra. Nie wyślę fotki, bo u mnie musiałem to trochę przerobić przy montażu ksenonów.
Odnośnie spalania to jeździj od pełnego tankowania do pełnego tankowania, bo patrzenie na kreski nie ma sensu (nie ubywa równomiernie).


przy przeglądzie wyszło, że mam lewą lampę angielską - czy to coś zmienia w kwestii twojej wypowiedzi ? I czy brak tego kanału mocno psuje pracę silnika, czy wpływa jakoś znacząco na cokolwiek ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: vwir »

Nie, angliki też mają w tym samym miejscu łapacz. Skoro masz lampę od anglika to pewnie był tam stuknięty i naprawiany po taniości - jak najtańsza lampa i brak kanałów dolotu.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: klynna »

Twoim zdaniem kolego jak bardzo jest istotny ten kanalik doprowadzający powietrze?

Hmm, w takim razie przy rozgrzanym silniku, ciepłe powietrze wędruje do filtra i do silnika. Nie wiem, w jakim stopniu jest to złe ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: vwir »

Skoro jakiś helmut wymyślił, że ma być, to załóż i tyle. Nikt tutaj nie robi badań laboratoryjnych na temat szkodliwości braku tego elementu...
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: klynna »

vwir pisze:Skoro jakiś helmut wymyślił, że ma być, to załóż i tyle. Nikt tutaj nie robi badań laboratoryjnych na temat szkodliwości braku tego elementu...



Znaczy chodziło mi tylko o temperaturęsilnika, z komoru silnika będzie ono bardzo wysoka, jadąc autem, gdy powietrze wędruje kanalikiem z całą pewnośćią jego temp jest o niebo niższa - stąd moje pytanie :)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: Kitaj »

I tak póxniej to powietrze chłodzi IC ale zawsze lepiej jak powietrze jest jak najbardziej zimne
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ