[1L] Nie chce odpalać

Wszystko o silnikach benzynowych
W
Wojttek
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 2015, 23:42

Tolek po myciu nie chciał odpalić

Post autor: Wojttek »

Witam :-D tak jak w temacie: umyłem normalnie tak jak zawsze samochód (silnika nie myłem), odpaliłem, nie wiem czy silnik pochodził 5 sekund i zgasł :-( potem kręcił rozrusznik, ale nic nie odpalałem, dopiero jak odczekałem jakieś pół godziny to zapalił normalnie i jest dalej wszystko ok :-) teraz moje pytanie brzmi co mogło być tego przyczyną? Możliwe, że przez te atrapy grilla woda dostała się na przewody WN a te mogą być już w nie najlepszej kondycji i dlatego tak było, a jak odczekałem to woda spłynęła i odpalił normalnie. Czy mógł to być ten czujnik położenia wału i jego podlało... Czekam na porady i wszelkie podpowiedzi :-)
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Dawid1992P »

Mogło Ci tez przez podszybie komputer zalać tez tak kiedyś mialem jak grzebałem i źle zamontowałęm podszybie.
W
Wojttek
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 2015, 23:42

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Wojttek »

Nie no, mam nadzieję, że nie :( przy tym podszybiu nic nie grzebałem, tyle co filtr kabinowy był wymieniany, ale to już mechanik wymieniał. Myłem tak samo jak zwykle i pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło :( ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Roxon40 »

Tak. Kiedyś jak umyłem auto to przy okazji zalałem kable, świece, cewka i wszystko musiałem wymienić. Nie wiem jak tam w Toledo w benzynie wygląda, ale proponuję również przyjrzeć się elementom zapłonowym.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
W
Wojttek
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 2015, 23:42

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Wojttek »

Okazało się, że myjnia nie miała z tym nic wspólnego :) przypadkowo się zdarzyło, że to akurat po umyciu. Padła pompa paliwa, pompa wymieniona na nową PIERBURGa, ale dalej jest ciśnienie 6 barów, nie ma się jak podpiąć pod listwę (w wersji BCB nie ma żadnego zaworu na listwie, żeby się wpiąć) mechanik nie mógł znaleźć trójnika, żeby się wpiąć tam... pompa jest wymieniona na nową, więc już na pewno będzie zapalał Tolek :) ale nadal jest te 6 barów, czasem ciężko odpala, ale jak dam gaz w podłogę to pali od razu bez problemu, możliwe, że ten zawór, który jest przed listwą i odpawiada za zmniejszenie ciśnienia, jest marny i nie opuszcza do 2.5-3.5 bara i większe ciśnienie idzie na listwę? Mechanik powiedział, żeby na razie jeździć i jak znajdzie trójnik to da znać i przyjadę sprawdzić wtedy. Możliwe, że to ten zawór jest marny? Bo pompę jest wymieniona, bo tamta kompletnie się włączyła i nie chciała zapalić, tylko jeszcze jest problem z tym odpalaniem :( ale tak jak pisałem wcześniej, gaz w podłogę dał to odpalił od razu, obroty skoczyły momentalnie na 4 tys i odpalił tak jak powinien. Pytanie czy jest marny zawór i nie daje czy coś innego? Piszę już tutaj, bo nie chcę robić śmietnika na forum, chyba, że ktoś mnie przekieruje z tym problemem to będę wdzięczny :)
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Danielek. »

Niestety kryzys wieku średniego dopadł mojego Toledo :evil:
Po dłuższym postoju ok 8h po odpaleniu silnik nie może się zdecydować czy wskoczyć na ssanie 1200 obrotów czy nie i wreszcie gaśnie,po ponownym odpaleniu wszystko jest już ok.
Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Przepływomierz sprawny wyczyszczony,nowy filtr paliwa więc te dwie rzeczy można wykluczyć.
Auto normalnie przyśpiesza bez szarpania.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: NED »

Błędów żadnych nie ma na kompie?
NED
Awatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 21 mar 2012, 00:37
Auto: 1M
Model: 1.8 20v
Lokalizacja: Konin

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: ramzes.kris »

Witam i takie pytanko. Jak nie którzy wiedzą mam problem z Tolkiem 1.6 16V. wcześniej były błędy - brak zapłonu na 2 cylindrze. Wczoraj sczytałem błędy - brak zapłonu na 4 cylindrze. po zamianie kabli. kable i świece dałem nowe oczywiście bo to był pierwszy defekt jaki mi przyszedł do głowy. jakieś pomysły?? czy to jest cewka zapłonowa? Dodam że nieraz nie chce w ogóle odpalać kręci i kręci i nic aż za nastym razem załapie ale tylko na ciepłym jak postoi trochę to pali od pierwszego razu.
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6181
A
ArekRMI
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 10 gru 2014, 20:43
Auto: Toledo II
Model: 1.6 16v BCB LPG
Lokalizacja: Mielec

Problem z odpaleniem

Post autor: ArekRMI »

Witam. Po ponad roku bezproblemowego odpalania mojemu Seatowi znów coś dolega i nie chcę odpalać. Po skanowaniu silnika pojawił się taki oto błąd:
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-10 - - - Intermittent
Co on oznacza i jak sobie z tym poradzić?
Awatar użytkownika
kamtka
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 24 paź 2014, 14:20
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV+
Lokalizacja: Gdańsk / Kętrzyn

Problem z odpaleniem

Post autor: kamtka »

Ten pierwszy to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym do wymiany albo ewentualnie przeczyścić bo może coś nie styka. A ten drugi to praktycznie to samo, a dokładnie - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
Kaczor
ODPOWIEDZ