DzieX pisze:vwir pisze:No, tylko Twoje V5 ma mało wspólnego z TDI
To nie ma nic do rzeczy. Zasada działania dwumasu jest taka sama. Zresztą niemal równocześnie mój znajomy zmieniał w ASV i ma podobne zdanie.
vwir pisze:Ma mnóstwo do rzeczy. Gdyby było tak jak mówisz to istniałby tylko jeden rodzaj dwumasy i byłby stosowany we wszystkich silnikach. Każdy silnik ma inne wibracje, inną kulturę pracy i inaczej się zachowuje. Więc dwumasa ma inną konstrukcje (inne sprężyny, inna ich ilość). A więc po wymianie na jednomasę też będą się inaczej zachowywać. Na przykład rzędowa szóstka praktycznie nie potrzebuje dwumasy (najlepiej wyważony silnik). Więc porównywanie dwóch silników o różnej ilości cylindrów i innym ich układzie jest bez sensu.
vwir pisze:Tak jak pisałem - TDI pierwotnie powstały z jednomasą. Są takie TDI (jak na przykłąd AGR, ATD) które wychodziły zarówno z jednomasą jak i dwumasą (przy tym samym sofcie, podzespołach, itp). Więc jak widać nawet fabryka nie ma problemu z wkładaniem do tego samego silnika raz jednomasy a raz dwumasy. AHF/ASV/ALH w układzie korbowo - tłokowym nie różnią się niczym od AGR.
Tak jak pisałem - dwumasa jest fajna dla kogoś, kto nie potrafi zmieniać biegów - dużo wybaczy i poprawi za użytkowanika. Ale jeśli odbywa się to kosztem żywotności rzędu 150-200 tys km to ja jednak wolę jednomasę.
irocket pisze: (chociaż Valeo robi niby dedykowane sprzęgła jednomasowe do samochodów z 6-cio biegową skrzynią).