Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: vwir »

Wymiana dwumasy na jednomasę to koszt rzędu 600 (koszt części, nie wiem jak robocizna). Turbina to już zależy od tego co chcesz z nią robić, ale jeśli regeneracja to podobny koszt. Jeśli nowa to znacznie więcej (ponad 2k). Pompa to nawet przerobiona na bardziej wydajną to koszt sporo poniżej tysiąca. Więc ogólnie nie jest to jakiś kosmos. Minus diesla to fakt, że ciężko znaleźć zadbaną sztukę. Da się, ale nie jest łatwo. Plus jest taki, że nawet jeśli wysypią się wszystkie te 3 elementy, o których pisałem to je zrobisz i masz spokój na kolejne 200-300tys km. W tym silniku niespecjalnie ma się co więcej zepsuć.

Benzyna będzie mułowata i mało rozwojowa (nie podniesiesz mocy gdy zacznie jej brakować) ale łatwiej znaleźć zadbaną sztukę. Jeśli uważasz, że 1.6 Ci wystarczy to takiego bierz, aczkolwiek wiele osób pisze, że do tolka jednak 1.8 jest lepszym wyborem (szczególnie jeśli chcesz go gazować, bo różnica kosztu paliwa będzie znikoma).
c
cichykoksik2207
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2015, 22:05

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: cichykoksik2207 »

Masz rację,że 1.6 może być mułowaty,ale nie potrzebuję w tej chwili jakiegoś mocnego auta.
Uważam,że te 101KM powinno wystarczy do przemieszczania się z punktu A do punktu B.Posiadam jeszcze seata ibizę 6l z silnikiem 1.2 12V chyba 64KM i możecie wierzyć lub nie,ale nawet na trasie to auto ma moc by wyprzedzić jakiegoś dziadka :-) Te 130-140 spokojnie wyciąga i więcej mi nie trzeba.
Zastanawiałem się też nad silnikiem 1.8,lecz według dobrego gazownika mógłby być problem z poprawną instalacją gazu.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: vwir »

Hmmm... Poczytaj w dziale technicznym ale jest mnóstwo posiadaczy zagazowanych 1.8 i są zadowoleni. To, że ten konkretny gazownik nie potrafi poprawnie zagazować tego silnika nie świadczy o tym, że się nie da.
Ja wiem jedno - miałem auto na gaz i kilka diesli i nigdy więcej LPG. Ale to już moja prywatna opinia.
c
cichykoksik2207
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2015, 22:05

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: cichykoksik2207 »

Nie,nie to nie tylko ten jeden jedyny gazownik tak twierdzi a to,że komuś chodzi auto na gazie nie oznacza,że wszystko jest dobrze.
Zagazować da się ten silnik-gorzej z jego prawidłową regulacją,ale nie o tym temat :-)
Myślałem nad silnikiem 1.8,ale chyba ten 1.6 powinien wystarczyć :-P
l
leniarek
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2015, 07:23
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: leniarek »

Jeśli chodzi o opłacalność to samochód z instalacją LPG wydaje się wg mnie być najbardziej ekonomiczną opcją. Z pewnością nie poleciłbym czystej benzyny, różnica w spalaniu pomiędzy benzyną 1.6 a 1.8 i 1.8t jest znikoma, podobnie z gazem. Jeśli chodzi o awaryjność to zależy na jaką sztukę się trafi - mój mechanik twierdzi że silniki 1.6 i 2.0 są po prostu słabe i awaryjne, gazownik natomiast bardzo poleca silnik 1.8 i 1.8t. W praktyce znajomy jeździł audi a3 1.6 z gazem - spalanie gazu niższe o 1-1.5 litra niż w silniku 1.8t ale za to odczuwalna różnica w mocy no i awaryjność - był bardzo awaryjny. Jeden z moich braci jeździ audi a3 z silnikiem 1.8, drugi jeździ passatem 1.8t, obaj z gazem, niczego im nie brakuje i nic złego z silnikiem się nie dzieje.
Osobiście jestem szczęśliwym posiadaczem toledo 1.9 TDI 110KM - póki co (odpukać) jest bezawaryjny, jeśli chodzi o moc to porównywalnie z 1.8t. Podsumowując polecam silnik 1.8, 1.8t i oczywiście diesla ;-)
c
cichykoksik2207
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2015, 22:05

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: cichykoksik2207 »

Może warto jeszcze przemyśleć kupno auta z silnikiem 1.8 :-)
Ja natomiast uważam,że najmniej awaryjnym silnikiem jest silnik 1.6 8v i to niezależnie czy w seacie czy oplu,ale no niestety mocy brakuje itd :-P
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: vwir »

Co ma opel do seata? Każda jednostka każdej marki ma swoje bolączki i co to za różnica, jaka jest jej pojemność...
c
cichykoksik2207
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2015, 22:05

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: cichykoksik2207 »

Wyraziłem swoją opinię-wyraźnie napisałem,że według mnie najmniej awaryjnymi silnikami są silniki 1.6 8v niezależnie czy to w seacie czy oplu :-)

[ Dodano: 2015-03-17, 22:02 ]
leniarek pisze: mój mechanik twierdzi że silniki 1.6 i 2.0 są po prostu słabe i awaryjne


O tym była mowa :-P
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: DzieX »

Pierwsze słyszę, żeby 1.8 się nie nadawał do gazu. Dodam że razem z 1.6 wychodziły awaryjne skrzynie.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
c
cichykoksik2207
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2015, 22:05

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: cichykoksik2207 »

Tak,wiem o tych problemach ze skrzynią o czym pisałem w pierwszym poście.
Nie wiem natomiast czy wymiana nitów na śruby rozwiąże problem.
ODPOWIEDZ