[ALL] Tuning TDI

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

Bartosz_n, chcesz zapłacić 850 zeta za pompę,którą możesz mieć za max 400 zeta :shock: ??
Rzeźba z montażem to już inna bajka.Ta pompa jest na większym osadzeniu i bez toczenia podstawy się nie obejdzie.Zabawa z wtyczkami też cię nie ominie.Przerabiasz swoją i za 400 zeta masz TO SAMO!

Wsadź ją,zamontuj 216tki i pogoń na dobrą hamownię,to zobaczysz ile z tych 190ciu zostanie.
Nie sugeruj się tym wykresem,bo ta pseudo hamownia notorycznie zawyża wyniki.
Zapytaj sprzedawcy,na jakiej fali osadzony jest tłokoroździelacz.Idę o zakład,że na de 110 :-/ .
Zatem ładujesz de 143 i na 216tkach masz chłopie prawie 200 koni,dorzucasz wałek 38e i masz ponad 200.Ludziska na 230takch takich wyników nie robią.Pomyśl trochę.
Cudowna ta pompa,warta nawet klocka :-D .Jak jej nie kupisz,to ja ją zgarnę.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

sagon pisze:Bartosz_n, chcesz zapłacić 850 zeta za pompę,którą możesz mieć za max 400 zeta :shock: ??

Popatrzymy na to z innej strony, kupując seryjną 10 do TDI trzeba dać z min.200zł(sprzedawca z tego co widzę starej nie woła), pompa z reni też min 200zł (oczywiście to są minimalne jakie można znaleźć ale trzeba czasem poświęcić sporo czasu na szukanie). Druga sprawa jak ktoś nie czuje się na siłach to też sam nie zrobi ;)
Oczywiście jeżeli przerabiasz sam i swoją to masz koszt pompy z reni.

P.S. Oczywiście nie znam krzyśka jak i sagona tylko są osoby, które akurat na tym się nie znają i mogą mieć problem z takim modem.
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

Po co kupować pompę z tdi,skoro można przerobić swoją.Ta za 850 bez rzeźby nie podejdzie.Co innego pompa na bazie 404 985/986/969,podchodzi bez trudu,ale to jest 404 977 i tam nic nie pasuje do afna.
Trzeba roztaczać podstawę,rzeźbić z wtyką,po co komu takie komplikacje.Ja rozumiem,że nie każdy umie to zrobić,dlatego inni żerują na ludzkiej niewiedzy.
Za pompę z reni dasz 300,mowa o 988 i tyle kosztów.Robocizna,przekładka to max 150 z uszczelnieniami.Czyli masz połowę kwoty i pompa wchodzi bez najmniejszej rzeźby.Co do tych 190ciu koni nie będę się wypowiadał,bo szkoda słów.

Takie jest moje zdanie,a co zrobi kolega osobiście mi ... .
Poza tym,na fotach OLX są dwie różne pompy.
Nie widać numeru nastawnika,numeru głowiczki,są tylko tabliczki dwóch pomp 10tek.
Na poparcie mega wydajności pompy jest wykres,na którym skrzynia EWT ma wklepane przełożenie główne 2.871 podczas,gdy defakto jest to 3.157.Ale kto by się czepiał takiego nic nie znaczącego przejęzyczenia tjunera.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

sagon pisze:Po co kupować pompę z tdi,skoro można przerobić swoją.

Napisałem to ponieważ krzysiek nie wołał przy sprzedaży seryjnej 10, więc wliczyłem to w koszt. W przypadku przerabiania swojej to nie trzeba kupować drugiej pompy.
k
krzysiek1606
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 04 sty 2015, 17:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: nasielsk

[ALL] Tuning TDI

Post autor: krzysiek1606 »

kornat pisze:
sagon pisze:Po co kupować pompę z tdi,skoro można przerobić swoją.

Napisałem to ponieważ krzysiek nie wołał przy sprzedaży seryjnej 10, więc wliczyłem to w koszt. W przypadku przerabiania swojej to nie trzeba kupować drugiej pompy.


malo tego w cenie dorzucam lape roztoczona i wtyczki 7 +3 pin i przy odbiorze osobistym
montaz gratis a co do ceny zawsze mozna ponegocjowac ;-)

sagon uszczelnienie pompy kosztuje srednio 550 zl :shock: wiec niewiem o co ten krzyk :?:
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[ALL] Tuning TDI

Post autor: ghul17 »

pany od ilu koników pod maską w AHF/ASV trzeba myśleć o intercoolerze znaczy FMIC z przodu?? jaka jest granica by w lecie przy 30 stopiach było ok
k
krzysiek1606
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 04 sty 2015, 17:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: nasielsk

[ALL] Tuning TDI

Post autor: krzysiek1606 »

ghul17 pisze:pany od ilu koników pod maską w AHF/ASV trzeba myśleć o intercoolerze znaczy FMIC z przodu?? jaka jest granica by w lecie przy 30 stopiach było ok

wedlug mojego zdania od 150km
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Tuning TDI

Post autor: vwir »

Moja zabawka przy 150KM miała seryjny smic i się jeszcze wyrabiał. Tak naprawdę to nie patrz na ilość KM, tylko na ilość powietrza (doładowanie). U mnie przy 1,15bar się wyrabiał, ale mam wrażenie, że to już był kres jego możliwości. Teraz mam bodajże 1,55 albo 1,6bar (nie pamiętam na czym stanęło) i raczej różowo nie będzie. Na wiosnę wpadnie większy smic to wrzucę logi z temperaturą w dolocie przed i po montażu.
Awatar użytkownika
strus90
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 29 mar 2011, 08:12
Auto: Daewoo Lanos
Model: 2.0 Turbo
Lokalizacja: Nasielsk

[ALL] Tuning TDI

Post autor: strus90 »

krzysiek1606 pisze:
ghul17 pisze:pany od ilu koników pod maską w AHF/ASV trzeba myśleć o intercoolerze znaczy FMIC z przodu?? jaka jest granica by w lecie przy 30 stopiach było ok

wedlug mojego zdania od 150km


FMIC juz do programu bym wrzucal.

sagon pisze:Zatem ładujesz de 143 i na 216tkach masz chłopie prawie 200 koni,dorzucasz wałek 38e i masz ponad 200.


Dokladnie tak :-)
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[ALL] Tuning TDI

Post autor: sagon »

krzysiek1606 pisze:sagon uszczelnienie pompy kosztuje srednio 550 zl wiec niewiem o co ten krzyk


Ja nie krzyczę :!:
Mnie,jak pisałem nie interesuje to,co i za ile kto kupi.Mogą ci nawet za te mega wydajne pompy,które nie spędziły nawet sekundy na stanowisku testowym,na dodatek zbudowane na podzespołach najtańszych pomp z reni,płacić nawet 1000 zeta.
Ja też miałem pompę na idealnym wizualnie tłoku z 988 i co z tego,jak na steperze pod obciążeniem 300tu bar wlał tyle,co przeciętna 107j.
Niemniej jednak,jak ktoś ma płacić tyle kasy za pompę,którą może mieć za połowę tej ceny(mowa o walorach wydajnościowych),na dodatek laik,to grzechem by było chłopaka nie uświadomić.
Ale osobiście głęboko wierzę w to,że na taki rarytas wcześniej,czy później znajdzie się kupiec.
Tak samo uświadomisz tego,który myśli,że za 600 ma pompę po regeneracji.Podczas gdy tylko sam nowy tłok kosztuje dużo więcej,oczywiście regenerat,o cenie oryginału nie będę nawet pisał.A gdzie reszta,gdzie robocizna i testy?

sagon napisał/a:

Zatem ładujesz de 143 i na 216tkach masz chłopie prawie 200 koni,dorzucasz wałek 38e i masz ponad 200.

Dokladnie tak


Nawet Krzysiowi się taka sztuka na gtb 17 i de 143 nie udała.Można to niemniej jednak osiągnąć,ale wyłącznie na dynamie u Spankyego ;-) .
Ale na końcu zawsze i tak liczą się cyfry,a nie ich pochodzenie.

strus90 pisze:FMIC juz do programu bym wrzucal.


W tej kwestii masz moje całkowite poparcie :-) .

vwir pisze:Moja zabawka przy 150KM miała seryjny smic i się jeszcze wyrabiał.


Ja latałem na smicu mając 185 koni,choć słowo latałem jest tutaj nadużyciem,bo jazda z czymś takim przypominała jazdę na turbinie z zapieczoną geometrią.
Ale na smicu i niecałym 1.5 bara z awx/arl 185 wydusiłem,bez wałeczka 38e :mrgreen:.Tyle tylko,że na 230tkach :-( :-/ .
Inni robią więcej na 216tkach :506:
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
ODPOWIEDZ