Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733 Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary
Post
autor: Bartek26 » 13 sty 2015, 21:01
dokladnie , nieszczelnośc cóż - zdarza się , ale tyle oleju i zapocone turbo nie wróży nic dobrego.
Skill.... You can't buy it ....
futrosky
Forumowicz
Posty: 236 Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Post
autor: futrosky » 13 sty 2015, 21:05
czyli czyszczenie chemiczne naftą mogło rozpuścić uszczelki w turbo ? I Dla tego olej przez nieszczelność w turbinie leci w dolot do IC ?
PIOTREK52125
Forumowicz
Posty: 116 Rejestracja: 31 sie 2012, 17:25
Post
autor: PIOTREK52125 » 13 sty 2015, 21:11
ja swoja nieszczelność też odkryłem przez przypadek myjąc dokładniej auto nie na myjni a różnicy w jeździe nie zauważyłem
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733 Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary
Post
autor: Bartek26 » 13 sty 2015, 21:14
ciezko powiedziec czy to wina nafty , kontroluj na bierząco poziom oleju , jak zacznie ubywac a w dolocie bedzie tego sporo to turbo kaput.
Skill.... You can't buy it ....
futrosky
Forumowicz
Posty: 236 Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Post
autor: futrosky » 13 sty 2015, 21:15
Ale co mi po nieszczelności w IC ? Chyba nic się nie stanie jak będzie minimalna ? Bo auto już 2 lata jeździ u mnie i nigdy takiego problemu nie było, a po tym czyszczeniu chemicznie naglę SSIE olej do IC. Czyli turbina musi przepuszczać, a że olej nie ma gdzię się podziać to wylatuje nieszczelnością tak ?
Ogólnie problem leży w 100% po stronie turbo że olej wypuszcza do IC ?
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733 Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary
Post
autor: Bartek26 » 13 sty 2015, 21:16
tak , olej w dolocie to zasluga turbiny.
Skill.... You can't buy it ....
vwir
Zasłużony
Posty: 2838 Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna
Post
autor: vwir » 13 sty 2015, 21:17
Może być też uszczelnienie zaworów (przez odmę). Zobacz, czy rura od dolotu do turbiny jest zaolejona.
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733 Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary
Post
autor: Bartek26 » 13 sty 2015, 21:18
vwir pisze: Może być też uszczelnienie zaworów (przez odmę). Zobacz, czy rura od dolotu do turbiny jest zaolejona.
jakby to byla odma to turbo bylo by suche.
Skill.... You can't buy it ....
vwir
Zasłużony
Posty: 2838 Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna
Post
autor: vwir » 13 sty 2015, 21:21
To fakt. Byłby w środku, ale przy sprawnych uszczelnieniach nie wydostałby się na zewnątrz.
futrosky
Forumowicz
Posty: 236 Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Post
autor: futrosky » 13 sty 2015, 21:28
czyli ogólnie rzecz biorąc przygotować się że w najbliższym czasie turbina trafi do regeneracji ?