Olej w Intercoolerze

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
B
BUŁAS

Olej w Intercoolerze

Post autor: BUŁAS »

Witam, mam problem z moim Toledo, zbiera mi sie olej w intercoolerze. Ktoś wie co moze być tego przyczyną?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Olej w Intercoolerze

Post autor: kornat »

Turbinka puszcza olej
B
BUŁAS

Olej w Intercoolerze

Post autor: BUŁAS »

Mozna cos z tym zrobic czy trzeba wymienic turbine?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Olej w Intercoolerze

Post autor: kornat »

Część pewnie z odmy tam się leje. A dużo się zbiera tego oleju? Jeżeli dużo to można pomyśleć o wymianie uszczelnień w turbince.
B
BUŁAS

Olej w Intercoolerze

Post autor: BUŁAS »

Zbiera sie dosyc duzo, a jak to sprawdzic czy z odmy czy przez turbinke?.
Sprawdzałem luzy wirnika turbiny jest lekki gora dol ale wzdłużnie nie ma nic.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Olej w Intercoolerze

Post autor: szymekgd »

BUŁAS pisze:a jak to sprawdzic czy z odmy czy przez turbinke?


Odma jest podłączona przed turbiną, zdejmij i obejrzyj jak wygląda.
Michal
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Olej w Intercoolerze

Post autor: futrosky »

Witam. Problem z olejem w IC, zacznę od zdjęć :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sprawa wygląda tak że wczoraj wieczorem czyli dzień wcześniej przed tą sytuacją czyściłem turbo chemicznie ( Naftą ). Po przeczyszczeniu jeździłem i turbo nie łapało trybu awaryjnego. Kręciłem go do 4tyś i nic nie wyłączała ( Wcześniej wyłączało od 3 do 3,5 ). Więc postawiłem auto ucieszony że problem znikł. Rano pojechałem do pracy, po nagrzaniu silnika do 90 stopni znowu na każdym biegu do 4 żeby się upewnić co do turbo i rzeczywiście czyszczenie NAFTĄ pomogło, nic nie wyłaczało i ładnie chodził. Po wyjściu z pracy zauważyłem plamę na zderzaku z przodu w okolicach czarnej listwy. Zajechałem do domu i zacząłem robić oględziny. Na zdjęciach widać, cała prawa strona obok IC była zachlapana olejem że aż wyszło na drugą strone zderzaka listwą. Rozebrałem dolot i tak jak widać na zdjęciu, odpaliłem go, gazowałem do 3, 3,5 tyś i ojciec przyłożył rękę i nic z wylotu do IC nie leciało tylko samo powietrze zero oleju. Postanowiłem złożyć i zobaczyć jak jutro będzie, wszystko wymyłem i zobaczymy. A na pierwszy rzut oka i to co opisałem jest w stanie ktoś napisać co się stało ? Tym bardziej że nigdy tak się nie działo.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Olej w Intercoolerze

Post autor: Bartek26 »

mogly pojść uszczelnienia w turbo , na postoju nic nie sprawdzisz bo turbo na jalowych nie łapie boosta , jak ma pełne obciązenie to wtedy może już puszczać olej w wiekszych ilościach.
Skill.... You can't buy it ....
P
PIOTREK52125
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 31 sie 2012, 17:25

Olej w Intercoolerze

Post autor: PIOTREK52125 »

na 4 zdjeciu widac ze poci sie sam IC ja miałem to samo po rozebraniui dokładnym umyciu IC okazało sie że była dziurka którą wytarła kierownica powietrza delikatny luz drgania i dziurka gotowa
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Olej w Intercoolerze

Post autor: futrosky »

PIOTREK52125, tak, IC może być nieszczelny ale samochód ciągnie bardzo dobrze, nie dymi, turbo zachowuje się tak jak zachowywało. Tylko czemu zarzygało cały zderzak koło IC, i czemu wgl tam znalazło się tyle oleju ?
ODPOWIEDZ