[ALL] Zaparowane szyby

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Kaiser »

No właśnie tej drugiej klapki nie widziałem. A gdzie ona dokładnie jest? Gdzieś za dmuchawą? . A co do silniczka to czy opłaca się kupować używkę? np. coś takiego: http://allegro.pl/vw-audi-seat-silnicze ... 05127.html

Wiem że muszę szukać silniczka z identycznym numerem jaki mam w samochodzie ale jest tego dość sporo na allegro więc może uda się coś znaleźć.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: NED »

Ta druga klapka jest pod tą górną i podczas zamykania tak jakby zachodzą na siebie. Silniczek można naprawić nawet jest gdzieś na forum manual tylko nie wiem gdzie go szukać.
NED
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Kaiser »

Na forum leona znalazłem coś takiego: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=23081
J
Joe*Quarry
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 12 lis 2009, 22:53

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Joe*Quarry »

l
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: lolek »

Tylko, ze teraz gdy sie wnosi co chwila wode do srodka to czesto trzeb bedzie te skarpety zmieniac.
Awatar użytkownika
DoozY
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2014, 22:02
Auto: Toledo 1M
Model: 1,6 16V BCB
Lokalizacja: Łódź

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: DoozY »

Ja miałem ten sam problem: parujące na potęgę szyby, przy przełączaniu obiegu wew/zew (climatronic) słyszałem tylko stukanie z okolic schowka. Dokopałem się do dmuchawy i tej słynnej przegrody, która się blokuje i rzeczywiście - stała w połowie. Domyślam się, że przy takiej usterce nie miałem obiegu w połowie wewnętrznego i w połowie zewnętrznego ale właściwie tylko wewnętrzny gdyż zapewne powietrze z kabiny miało "łatwiejsze wejście" niz to z zewnątrz poprzez filtr kabinowy. Zrobiłem prowizorkę "byle do wiosny". Przestawiłem przegrodę dolną w położenie poziome a górną płetwę w pionowe. Mam teraz obieg całkowicie zewnętrzny. Z silniczka sterującego tymi pokrywami wypiąłem wtyczkę i na razie nic się samo nie przestawi. Różnica w parowaniu szyb kolosalna. Zapomniałem, że w ogóle mam szyby :-)
Polecam jako doraźne rozwiązanie przy zerowych kosztach.
Aha, nie zapomnijcie po zdemontowaniu schowka o jednej rzeczy: przekręcenie stacyjki przy wypiętym wtyku od wyłącznika poduszki spowoduje ciągłe świecenie żółtej kontrolki od poduszek.
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Kaiser »

Zrobiłem właśnie tak jak Ty i widać niewielką poprawę aczkolwiek szyby dalej parują... Drzwi uszczelnione. Wody raczej w środku nie mam, bo wyłożyłem gazety na podłogę i po 2 tygodniach praktycznie suche.

Podczas demontażu silniczka, rozleciała mi się górna klapka od obiegu. Udało mi się skleić ale nie mam pewności czy podczas zakładania klej puści i będzie niewesoło. Mam jednak okazję kupić klapkę od anglika. Będzie pasować?
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Zaparowane szyby

Post autor: klynna »

Podziele się z wami własnymi uwagami, bo właśnie skończyłem naprawiać (mój) problem parujących szyb.

Mocno mi parowały szyby, w środku auta miałem sucho więc postawiłem na problem z nieotwierającą się klapą pod filtrem kabinowym. I faktycznie tak było, zdjąłem filtr, pobawiłem się nawiewem i klapka była ciągle w pozycji zamkniętej. Po pchnięciu klapki ręką od strony schowka otworzyłem ją, ponownie bawiłem się nawiewem i wniosek wyciągnąłem taki, że ta klapka (górna) zaraz pod filtrem kabinowym, w moim aucie się tylko zamyka, otworzyć.....powiedzmy, że nie ma siły :)

Nie bawiłem się w naprawę tego ponieważ doszedłem do takiego wniosku:
nie chcę by szyby mi nie parowały, i nie chcę blokować dopływu powietrza z zewnątrz...
Wolą czuć smród jadąc za jakimś traktorem... a dlaczego ? A to dlatego, że dolna klapka (druga z kolei pod filtrem kabinowym) jest pokryta około centymetrową gąbką po obydwu stronach plastiku, ładnie się otwiera i zamyka. Wyglądała dość masywnie i sprawiała wrażenie o wiele bardziej ważnej od tej górnej klapki, która była zwykłym kilkumilimetrowym plastikiem bez żadnej gąbki. Górną klapkę, po prostu wyciągnałem...nie trzyma się ona jakoś super mocno, wystarczyło delikatnie odgiąć palcami.

Oczywiście z okazji całej zabawy, zaopatrzyłem się w odgrzybiasz do klimy za ~35zł i spryskałem gdzie tylko rura sięgneła na parownik, reszte wprowadziłem w nawiewy.

Przejechałem się kilka minut po miescie, z rozgrzanym silnikiem, szyby zamknięte, nawiew włączony prawie na maxa i ustawione 26stopni, szyby nawet w najmniejszym stopniu nie zaparowały :)
Wiem, że wilgocie to zbytnio nie było w aucie...ale przy takich warunkach szyby juz potrafiły momentalnie zaparowywać...

Co osiągnąłem: szyby nie parują, nie śmierdzi i mam tlen w kabinie :)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: DzieX »

Po wyjęciu schowka i dmuchawy masz elegancki dostęp do parownika (przynajmniej z jednej strony). A co do klapki to wypadłoby jednak naprawić. Jak masz climatronic to vagiem na początek trzeba przywrócić ustawienia fabryczne. Wtedy VAG "resetuje" silniczki od wszystkich klapek.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
G
GrzechuC
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 29 sie 2015, 08:24
Auto: 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: GrzechuC »

Fajnym patentem jest pochłaniacz wilgoci, np. taki jaki można kupić w markecie budowlanym. Testowałem to rozwiązanie zimą w moim zajeżdżonym Toledo 1L. Wstawiłem go za fotel pasażera i już po kilku dobach była zauważalna różnica - szyby parowały w mniejszym stopniu lub parowała tylko tylna. Co prawda leczy tylko objawy, ale w pewnym stopniu wyciągnie wilgoć z tapicerki.
Obrazek
ODPOWIEDZ