[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: Sony »

cash, wg mnie coś jest nie tak. Powinien trzymać temperaturę skoro już ją złapał. Temperaturę łapie Ci za późno, u mnie łapie po 8-10km. Przynajmniej wczoraj po takim dystansie było 90 stopni.
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: cash »

No późno, tak jak pisałem w porównaniu z zeszłymi latami to minimum 2 razy wolniej się rozgrzewa, a termostat wymieniałem ostatnio, jak już wcześniej pisałem. Tylko co tu może być nie tak?

vwir, mam dogrzewacz. Ja dopóki nie osiągne 90 st. mam nawiew na jedną kreskę na szybę.


Dziś posiedziałem trochę przy samochodzie i tak
1. Czujnik temperatury daję poprawne wskazania w grupie ENGINE i INSTRUMENTS, mierzyłem temperaturę w zbiorniczku i pokrywa się w miarę ze wskazaniami z vaga.
2. Dogrzewacz działa, samochód łapie szybko 50st., ale jak osiągnie 52st. to dogrzewacz się wyłącza :shock: i ma wartość 10000001, czyli wyłączony bo temperatura płynu powyżej 70st
3. Temperatura silnika 55st. - wąż od termostatu zimny, ale przy samym termostacie jest ciepło (ten uchwyt plastikowy, który dociska termostat jest ciepły). Po ściśnięciu tego węża powietrze dochodzi do zbiorniczka wyrównawczego, nie wiem czy to ok?
n
norbuss
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2014, 10:44
Auto: Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Karczew

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: norbuss »

Witam

Ostatnimi czasy mialem problemy z niedogrzewajacym sie autem. Zmienilem termostat i wszystko wydawalo sie byc ok. Przy regulacji gazu pseudo-mechanik stwierdzil ze mam stara pompe wody i auto sie nie dogrzewa. NAwaisem mowiac pompe wraz z rozrzadem zmienilem 25000km temu. Dzisiaj przy tej minusowej temperaturze, jade sobie i mam wrazenie ze nagrzewnica jakby za malo ciepla daje. Stojac na swiatlach nagle zaczela dmuchac zimnym przy ustawieniu 25stopni. Po ruszeniu, wszystko wrocilo do normy. JAk ustawiam na maly nadmuch to idzie mocne cieplo, jak na HI to dmucha cieplem ale takim slabym.
Dodam ze wskaznik idealnie na 90 stopniach. Samochod duzo wiecej pali ale to raczej wina bledow regulacji lambdy.

Any ideas?

[ Dodano: 2015-01-07, 08:52 ]
Dodatkowo jakies popiski na pasku slysze ale to raczej lozysko od napinacza.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: vwir »

Od strony silnika w ścianie grodziowej masz 2 węże idące do nagrzewnicy. Sprawdź, czy są ciepłe (gorące).
n
norbuss
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2014, 10:44
Auto: Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Karczew

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: norbuss »

Co sugerujesz vwir?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: vwir »

Sugeruję, że sprawdź drożność nagrzewnicy. Jeśli ją coś zatkało to wtedy nie będziesz miał obiegu wody i węże wchodzące/wychodzące do nagrzewnicy nie będą gorące.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: szymekgd »

cash pisze:2. Dogrzewacz działa, samochód łapie szybko 50st., ale jak osiągnie 52st. to dogrzewacz się wyłącza :shock: i ma wartość 10000001, czyli wyłączony bo temperatura płynu powyżej 70st


W ok.50st się wyłącza niestety..

[ Dodano: 2015-01-07, 17:38 ]
vwir pisze:Sugeruję, że sprawdź drożność nagrzewnicy. Jeśli ją coś zatkało to wtedy nie będziesz miał obiegu wody i węże wchodzące/wychodzące do nagrzewnicy nie będą gorące.


Kumpel miał podobnie w audi a4, raz zimno, raz ciepło, okazało się, że nagrzewnica była zawalona i trzeba było ją wymienić. Można spróbować przepłukać ją pod ciśnieniem wodą z octem lub inna chemią
Michal
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: Kitaj »

Ja ze swojej strony polecam najzwyklejszego kreta do zlewu, wyczyściłem tak chłodnicę w jettcie bo była zamulona niestety okazało się że była klejona i kret zeżarł nawet klej do chłodnic i skończyło się na nowej ale wyczyścił genialnie bo po wszystkim wyciągnełem z garść jak nie lepiej takich farfocli coś jakby farbę ze ściany skrabał szpachelką :-)

Edit w nowszych autach są chłodnice aluminiowe i do tego się chyba nie nada bo kret ją zje...
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: vwir »

Tylko że kret reaguje z aluminium. Pewnie po chwili w układzie się nic nie stanie, ale nie wiem, czy bym ryzykował ;)

No właśnie, zrobiłeś edit ;) Zarówno chłodnica jak i nagrzewnica - ja bym nie ryzykował, bo wiem, ile to roboty wymienić nagrzewnicę... 2 tygodnie temu zmieniałem i masakra jest.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Czujnik temperatury/Termostat - nie dogrzewa się auto

Post autor: Kitaj »

Zima to trochę kiepski okres na takie prace ale zamiast ją wyciągać i płukać to bym spróbował nalać z 1,5 litra octu wsypać ze 3-4 kwaski cytrynowe i w trase ze 100km z dużą prędkością żeby pompa ostro mieszała i powinno coś puścić :)

vwir, ja wymienialem w audi 80 b4 nigdy więcej :) Najgorzej te śrubki dopasować żeby były w te same miejsca no i ogólnie żeby później nic nie dzwoniło, brzęczało i trzeszczało w środku
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ