[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
P
Pav86

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Pav86 »

Tak aku jest nowy I WSZYSTKO gra Tylko te obroty mnie martwiA :-/
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Sony »

Pav86, a jakie masz napięcie na aku po odpaleniu ? Świeczki masz sprawne ?

BTW: Popraw pole "Skąd" zgodnie z regulaminem.
s
sules93
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 05 lis 2014, 07:47
Auto: Seat Toledo 2.3 v5
Model: 2.3 v5 150KM
Lokalizacja: Rypin

nieszczęsne obroty..

Post autor: sules93 »

Witam.
Mam Tolka z silnikiem 1.6 8v.
Od pewnego czasu skaczą mi strasznie obroty, na jałowym od 1000 do 1500 czasami 2000.
jak jade autem i wrzuce na luz to tez buja nawet do 2 tyś.

Co dziwne czasami chodzi tak rórno ze az szok!

Wymieniłem sonde lambda, przepływomierz i przewód od przeplywki do przepustnicy bo byl spróchniały.
Po usunięcziu błędów wyskakują one na sondzie i przepływomierzu..
czy jest mozliwe ze przez jakis inny czyjnik wyskakują mi bledy na tym co juz ,,NIBY,, powinno byc sprtawne?


sules93
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: irocket »

Czyszczenie i adaptacja przepustnicy na początek ;)
Obrazek
s
sules93
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 05 lis 2014, 07:47
Auto: Seat Toledo 2.3 v5
Model: 2.3 v5 150KM
Lokalizacja: Rypin

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: sules93 »

czyli trzeba jednak adaptacje zrobić?
środek do czyszczenia przepustnic kupiłem.
a to przez nią te bledy może mi wywalać?
dzięki za odpowiedź !! ;-)
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: irocket »

Czy przez nią, to się okaże, przeczyścić nie zaszkodzi.
Obrazek
s
siemionek78
Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:44

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: siemionek78 »

Panowie potrzebuje pomocy, dziś w czasie jazdy zaczela mi migac pomaranczowa kontrolka silnika, obroty nierówne, trzesie obudowa silnika, i dziwne odgłosy z wydechu slychac, nie wiem czy jechać na kolach do mechanika czy brac już lawete.

Już zalatwione
s
suhhar

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: suhhar »

Jak to mówią pomarańczowa to nie czerwona ;) w każdym razie coś się dzieje, może sonda nagle umarła skoro auto chodzi ale nie równo, podjedz zczytać błedy to bedzie wiadomo o co kaman.
s
siemionek78
Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:44

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: siemionek78 »

Cewka zapłonu poszla się je....., popsuła się :D już wymieniona i wszystko gra :D a co do pomarańczowego koloru, to w sluzbowym aucie pali się caly czas i jezdze, no ale we własnym aucie to już co innego ;P
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: szymlis »

Z obrotami dalej u mnie problem. (30 strona coś tam pisałem) Było już w miarę ok, problem był tylko przy zimnym silniku, bo przez kilka pierwszych minut trzymał bardzo niskie obroty, ale po rozgrzaniu był podręcznik (zarówno LPG jak i benzyna). Co ciekawe jeżeli na zapłonie poruszałem ręcznie przepustnicą to trzymał właściwe obroty na zimnym (lekko ponad 1k więc nie wiem czy idealne dla zimnego) a na ciepłym tak samo podręcznik. Dzisiaj jednak mu się odmieniło. Objawy są następujące:
(Na zimnym i ciepłym identycznie)
Na benzynie falują sobie od gdzieś 700 do 1,5k. (na ciepłym na pewno, jutro sprawdzę czy na zimnym jest to samo)
Jak przerzucę na LPG to trzyma mi cały czas około 2k.
Obstawiam komputer że wcześniej trochę świrował, a teraz pogięło go do reszty. Co o tym myślicie?

[ Dodano: 2015-03-15, 21:14 ]
Dzisiaj po trasie Radom Warszawa odmówił współpracy całkowicie ;D niecałe 2km przed miejscem docelowym (na właściwej ulicy już ) zgasł na światłach i nie chciał już odpalić. Wstępna diagnoza to moduł zapłonowy bo był w huk gorący co wskazuje chyba że miał jakieś zwarcie. Jeśli to ten moduł to czy mógł mieć wpływ na świrujące obroty??

[ Dodano: 2015-04-03, 15:17 ]
Niestety to nie wina cewki że obroty świrują :/ Zastanawia mnie dlaczego na gazie potrafi sobie wysterować te obroty a na benzynie trzyma 1,5 i gdy zaczynają opadać to tuż przed zgaśnięciem dopiero je podnosi. Co odpowiedzialnego za obroty pracuje tylko przy benzynie, a na gazie nie?
ODPOWIEDZ