[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
timig
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 21 maja 2013, 20:27

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: timig »

u mnie od stycznia nalatane na taki valeo już 25 tys km, zero problemów z poduszkami
no i po "wakacjach"...
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Kitaj »

Problem z poduszkami będzie wynikał z nieumiejętnego korzystania ze sprzęgła :)

Dwumas jednak redukował te szarpnięcia między zmianą biegów, po prostu przy ruszaniu lub zmianie biegów musisz delikatniej puszczać sprzęgło :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: sagon »

strus90 pisze:Docisk z G60 jest tai sam jak w 1Z. Lepiej wkladac tarcze obita keflarem i docisk VR6 powinno to przeniesc ponad 400nm. Kumpel mial docisk z T4 i przenosilo prawie 440nm ale docisk byl chyba troche za twardy.


W zamienniku docisk od vra i g60 mają te same numery,a mianowicie 3082 231 031 sachs,zatem to są te same dociski.
Różnica jest jedynie w oryginale,tak w numerze,jak i samych dociskach.

galamarcin pisze:Ja jeżdżę od roku na sztywnym zestawie valeo kit, i moje oceny sprzęgło ok, ale po miesiącu jazdy na sztywnym wymieniłem poduszkę pod silnikiem.


Sprzęgło,a zatem cały zestaw razem,jak i sam docisk wcześniej trzeba bezwzględnie wyważyć.Wtedy dopiero zniweluje się wszelkie bicia,które są pochodną źle doważonego sprzęgła.Podobnie jest ze zwykłym kołem,czyli felga(powiedzmy zamach) i opona czyli sprzęgło.
Nawet jak fachowiec założy opnę tak jak powinien,to musi koło wyważyć,pomimo tego,że opona jest nowa,a felga prosta.
Inaczej będą bicia.Identycznie jest z kołem zamachowym i nowym sprzęgłem.Tylko mało kto zwraca na taki szczegół uwagę.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: ghul17 »

a jak sie wyważa taki zestaw? i gdzie
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

W fabryce wyważane jest koło zamachowe. Wyważanie tarczy sprzęgła nie ma sensu, bo i tak się obraca względem koła. Zostaje docisk, który w porównaniu z kołem zamachowym ma minimalną masę, która nie wpływa istotnie na wyważenie zestawu. Gdyby było tak jak mówisz, to zapewne docisk miałby nieregularny rozstaw dziur na śruby, żeby nie dało się go inaczej założyć. Bo jak niby w fabryce by to składali, żeby było dobrze? Koło musisz przykręcić do wału bez docisku. Skąd by wiedzieli, jak założyć docisk i jak był wyważany z kołem, skoro nie ma na nim żadnych znaków? Docisk można wykonać bardzo precyzyjnie z równomiernym rozkładem mas. Koło fabrycznie jest wyważone i o ile tego nie zepsujemy debilnymi pomysłami w stylu toczenia koła (czasami niektórzy je "zabielają" nie wiem w jakim celu) to przykręcamy do niego docisk i po temacie. Nie róbmy z tego znowu statku kosmicznego. Wymieniałem już w życiu kilka sprzęgieł w autach bez dwumasy i nikt przy takiej operacji nawet nie myśli o demontażu koła masowego, żeby je 'wyważać' razem z dociskiem. Zakładasz nowy docisk do auta i tyle.
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: ghul17 »

tak też myslałem ze całe te wywazanie to mozna ....... ominąć. u mnie na wiosne wpadnie jednomas gdyż boje sie ze jak teraz założe to w zimie będzie korciła szybsza i dynamiczna jazda a wiadomo ślisko śnieg itd a tak to nie bede butować :p

czemu jednomas sprzegło lepiej sie klei do silnika od dwumasu?? i przenosi lepiej moc?
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: sagon »

vwir pisze:W fabryce wyważane jest koło zamachowe.


Zgadza się,tylko czy choć jeden z was widział fabrycznie wyważone koło na wyważarce?
Gdybym nie widział,jakie braki w wyważeniu ma samo koło,to nikomu bym nie polecał takiego zabiegu,powtarzam polecał nie narzucał.
Do słabo wyważonego koła dochodzi kompletnie nie wyważony docisk z tarczą i mamy spore bicia,które najbardziej odczuwa wał korbowy.
Wrzuć na wyważarkę niby wyważone koło+nowe sprzęgło i masz to samo,o czym już pisałem przy wrzutce nowej opony na używaną/prostą felgę :mrgreen: .

vwir pisze:Gdyby było tak jak mówisz, to zapewne docisk miałby nieregularny rozstaw dziur na śruby, żeby nie dało się go inaczej założyć.


Docisk założysz tylko w jednym położeniu.Na kole masz trzy bolce,a docisk na te bolce wchodzi tylko w jednej pozycji/położeniu ;-).
Ktoś,kto wymienił już kilka sprzęgieł powinien to wiedzieć.

vwir pisze:Docisk można wykonać bardzo precyzyjnie z równomiernym rozkładem mas.


Opony też,a mimo to całe koło trzeba wyważać.

vwir pisze:Wymieniałem już w życiu kilka sprzęgieł w autach bez dwumasy i nikt przy takiej operacji nawet nie myśli o demontażu koła


Bo kto kiedykolwiek słyszał o czymś takim,jak wyważanie sprzęgła :shock: .
O wyważaniu wałku korbowego+ wyważone sprzęgło i ważeniu całości usłyszysz pewnie za 10 lat :-).
A koła się "zabiela",żeby poprawić przyczepność tarczy,ale powinieneś o tym wiedzieć.

Oddałem sprzęgło do wyważenia i widziałem jaką gość wyje..ł dziurę w kole,żeby doważyć cały zestaw.A OTOCZAK,bo to on wyważał sprzęgło,nie jest jakiś tam pierwszym lepszym znawcą,który w swoim życiu wymienił już klika sprzęgieł.
Popytaj o OTOCZAKA,jego robotę i opinię jaką się cieszy.

Ja nikogo nie namawiam kolego ghul17,a jedynie sugeruję,co można poprawić i piszę,że warto :-) .
Czy wiesz,że taka firma jak HYDRO TRUCK z Radomia robi wały kardana do każdego pojazdu.Robią je od podstaw i na samym końcu idioci wrzucają je na wyważarkę i wyważają :roll: .
Coś takiego,jak wał kardana,czyli kawałek rury i dwa krzyżaki za każdym razem obligatoryjnie wyważają.
Rury nowe,proste idealne,same krzyżaki nówki sztuki,spawy chirurgiczne,a mimo to idzie to na wagę i za każdym razem trzeba kleić blaszkę/blaszki.

ghul17 pisze:czemu jednomas sprzegło lepiej sie klei do silnika od dwumasu?? i przenosi lepiej moc?


Skąd ty masz takie informacje?
Dwumasy gdyby się nie sypały z wiadomych względów,to z seryjnym dociskiem i tarczą +-200/400 przenoszą jak mrówka liść brzozy.
Mój przy mocy 190 koni nawet raz się nie ślizgnął,mowa o dwumasie w mk3 afn'ie.
Wymieniłem tylko dlatego,że się rozsypał :-/ .

Pozdrawiam.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

Jak dla mnie to możesz wyważać nawet gałkę zmiany biegów i nie mam z tym najmniejszego problemu. Jestem pewien, że w każdym elemencie począwszy od wału a skończywszy na tarczach hamulcowych znajdziesz fabryczne niedoskonałości, które można poprawić. Chodzi mi tylko o to, że jest to typowe poprawianie fabryki i jest dla tych, dla których fabryczne wyważenie to za mało. Nie pisz więc, że jest bezwględnie konieczne, bo to bzdura. Jeśli komuś wystarcza fabryczne wyważenie to niech zakłada i jeździ. Jeśli ktoś twierdzi, że fabryka wyważa niedokładnie to niech wyważa i jeśli zrobi to z głową to na pewno niczego nie pogorszy.
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: sagon »

Jeśli komuś wystarcza fabryczne wyważenie to niech zakłada i jeździ. Jeśli ktoś twierdzi, że fabryka wyważa niedokładnie to niech wyważa i jeśli zrobi to z głową to na pewno niczego nie pogorszy.
[/quote

Amen ;-) .

vwir pisze:Nie pisz więc, że jest bezwględnie konieczne, bo to bzdura.


Dobrze,nie będę tak pisał :-/,choć za bzdurę tego nie uważam.
Wiesz przekonać kogoś do takiego zabiegu,to jak próbować wmówić,żeby nie kupował wtrysków u coboya,tylko sam sobie skonstruował zestawik 216tek boscha.
Kto by się czegoś takiego podjął :?:.A kolejny raz napiszę,że warto samemu coś pokombinować.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

A nie dam się sprowokować. Personalne wycieczki sobie daruj. Wystarczy, że robiłeś już burdel na forum ibizy (razem z muszka.d). Tutaj tego nie powtarzaj. Jeśli piszemy o sprzęgle to o sprzęgle, a nie o wtryskach. Jeśli piszemy o wtryskach to o wtryskach, a nie o sprzęgle.
Jeśli masz coś do mnie to zapraszam na pw. Jak dla mnie to koniec karmienia trolla, nie będę odpisywał na kolejne zaczepki.
ODPOWIEDZ