[ALL] Zaparowane szyby

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
l
lukasz1983
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:59

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: lukasz1983 »

Problem z parowaniem....
Pojawił się nagle, wszystko w środku suche, filtr nowy, klapki nawiewu otwarte a jeżeli auto jedzie bez klimy wszystko zaparowane tłustą parą. W środku pachnie trochę płynem chłodniczym.
Pewnie mam nagrzewnice uszkodzoną. Poproszę o jakieś zdjęcia z demontażu nagrzewnicy jeśli ktoś posiada.
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Renovatio »

k
kuba1987
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:07
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Łódz

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: kuba1987 »

lukasz1983, Mam to samo dwa razy w tygodniu muszę szyby myć masakra
l
lukasz1983
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:59

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: lukasz1983 »

Niełatwa sprawa z dostaniem się do nagrzewnicy...
Objawy parowania u mnie w autku napisałem...ale mechanikiem nie jestem i może ktoś znajacy się na mechanice zna sposób aby na 100% sprawdzić czy nagrzewnica jest dziurawa.
Dodam, że raczej nie widzę ubytku płynu chłodniczego, ale ten tłusty nalot na szybie....to nie zwykła para wodna.
Para wodna łatwo daje się wytrzec, mój nalot wyciera się ale zostawia smugę ( czyli jest tłuste)
Awatar użytkownika
misiek73.70
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2009, 10:34
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Elbląg

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: misiek73.70 »

U mnie też nie ubywało i nie śmierdziało typowym płynem G12, całą zimę tak przejeździłem i miałem takiego nerwa że myślałem o sprzedaży Tolka.Na wiosnę poszła para z kratki pod szybą i sprawa była pewna na 100%.
...kto nie klaszcze ten z POLICJI....
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Kaiser »

Odkąd kupiłem tolka (czyli jakiś miesiąc temu), mam problem z parującymi szybami (czołowa nie paruje, boczne tylko trochę, tylne boczne i tylna parują na potęgę a zwłaszcza jak mam pasażerów z tyłu) Myślałem że jest to wina filtra kabinowego. Wymieniony, pomogło tylko trochę. Poczytałem trochę w necie i pojawia się dobrze znany temat obiegu wew/ zew. Po naciśnięciu przycisku obiegu słyszę takie cykanie. Identyczne jak na tym filmiku

http://kornat.wrzuta.pl/film/8JjxUU2d72R/video-0006

Zdjąłem podszybie, obudowę filtra i dokopałem się do klapki (albo mi się wydaje albo coś tu było już grzebane). Nacisnąłem przycisk obiegu na klimatroniku i klapka otwarła się tylko do tego stopnia jak na fotce poniżej:

Obrazek 1

Wyciągnąłem również schowek żeby popatrzeć co tam jest grane i jak jest to cięgno kolorze beżowym z boku dmuchawy to po naciśnięciu przycisku obiegu ono w ogóle nie pracuje, tylko tak "podskakuje". Tylko co ciekawe ręczne dociąganie tego mechanizmu też nie postawiło tej klapki w podszybiu w pozycji pionowej.

Czy czeka mnie wymiana silniczka?

Druga sprawa. Poczytałem trochę i parowanie szyb może mieć też związek z wodą na progach drzwi. Pojechałem dzisiaj na myjnie i zaraz po umyciu walnąłem kilka fotek:

Obrazek 2
obrazek 3
Obrazek 4
obrazek 5

Czy jest to prawidłowe zjawisko czy jednak tej wody jest za dużo?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2015, 17:58 przez Kaiser, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: NED »

Pierwsza sprawa to zmniejsz te zdjęcia bo nie idzie tego oglądać.
Prawe drzwi tył i przód na bank do doszczelnienia i od kierowcy tak samo.
Sprawdź czy masz sucho pod wykładziną bo na wiosnę zakwitnie.
Co do klapek to jest ich dwie ,właśnie tyle co dzisiaj do nich zaglądałem i wydaje mi się że ta górna nie otwiera się do pionu. Ale z ciekawości może zaraz sprawdzę.
NED
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: Kaiser »

Linki poprawione

Z tego co zdążyłem zaobserwować to wykładzinę mam suchą. Wymieniłem też dywaniki na gumowe.

Ta klapka nie powinna chodzić tak: https://www.youtube.com/watch?v=slvvbwGZZ8s ?
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: eR »

Z doświadczenia z moim Tolkiem to powiem Wam, że wykładziny odkąd pamiętam były zawsze mokre jak cholera. Oczywiście z powodu wody stojącej po deszczu na progach i późniejszym jej dostawaniem się do kabiny. Z końcem tego lata podniosłem wykładzinę z tyłu za fotelem kierowcy i przy pomocy ręczników papierowych wyciągnąłem stamtąd może 1L wody (gdy postawiło się nogę czuć było jak chlupocze pod butem :-D ). Poszło 4 rolki ręcznika papierowego :-) Ta woda była tam pewnie od zeszłej zimy. Powiem jedno - nigdy szyby mi w Tolku nie parowały. Chyba, że te z tyłu szczególnie jak ktoś siadł po % 8-)
Wg mnie mokre dywaniki czy wykładzina może powodować zaparowanie szyb od wewnątrz np. w lato jak samochód postawiony jest na słońcu i się nagrzeje to na szybach pojawi się rosa. Podczas jazdy przy sprawnym obiegu powietrza, czystym filtrze kabinowym i nadmuchu ustawionym na szybę przednią nie powinna ona parować nawet przy mokrej wykładzinie.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Zaparowane szyby

Post autor: NED »

Kaiser pisze:Ta klapka nie powinna chodzić tak: https://www.youtube.com/watch?v=slvvbwGZZ8s ?

Dokładnie przed chwilą sprawdziłem i powinna się otwierać do pionu , poza tym jak się dobrze przyjrzysz to tych klapek jest dwie . Druga znajduje się pod spodem i jest zamykana wraz z tą górną przez ten sam silniczek.Po całkowitym otwarciu powinieneś widzieć łopatki dmuchawy.
NED
ODPOWIEDZ