NED pisze:Musisz kolego troszkę poczytać TCS i ESP to takie same systemy tylko inaczej nazywane w zależności od marki. Ten system o którym piszesz w Seacie nazywa się EDL [Electronic Dyferential Lock] mam taki w swoim Tolku. Co do TCS wcale nie występował tylko w ARL ach a w zależności od wersji [opcji] .
To chyba kolega musi poczytać
EDL był montowany we wszystkich pojazdach grupy vw silniki 1,8 i wyżej
To właśnie elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (jak jedno koło się ślizga, zostaje przyhamowane przez ABS żeby przekazać moment obrotowy na to które ma lepszą przyczepność) tego systemu nie można wyłączyć
TSC zapobiega ślizganiu się kół przy gwałtownym ruszaniu (ujmuje "gazu")
Można to wyłączyć przyciskiem koło ręcznego
ESP to kontrola trakcji, jak auto wpada w poślizg, czujnik żyroskopowy wykrywa obrót auta wokół pionowej osi pojazdu, przy pomocy pompy ABS przyhamowóje odpowiednie koło żeby ustabilizować tor jazdy!
To jest najczęściej w ARL'ach
Jak sprawdzić czy masz ESP?
Rozpędz auto trochę, zarzuć dupe ręcznym i zobacz czy leciesz bokiem jak polonezem na trawie czy słychać ABS i auto samo prostuje tor jazdy