[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

Jeżeli był by uszkodzony wewnętrzny mechanizm ręcznego to by w ogóle nie działał, aczkolwiek część pracująca w tłoczku może nie chcieć się obrócić i w takim przypadku może samoregulator nie działać, niech spróbuje podregulować sposób opisałem wyżej, ogólnie jak nie rozbierzesz nie będziesz wiedział co mu dolega, oczywiście zaopatrz się w nową uszczelkę i osłonkę tłoczka raczej sprzedawane w kompletach.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Roxon40 »

Szybkie pytanie czy ta pompa podejdzie do Toledo 1M TDI ASV ?

http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-seat- ... 20122.html
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Renovatio »

Zasadniczo różnica przy pompie hamulcowej zależy czy masz ESP czy nie. A pomp do toledo chyba są ze 4 rodzaje najlepiej dobrać identyczna.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Roxon40 »

Nie wiem czy mam ESP. Jedynie jaki przycisk znalazłem w aucie to TCS. Nigdy nie miałem potrzeby się tym interesować ale z racji tego że padła mi pompa hamulcowa muszę ją wymienić. Właśnie przeglądałem allegro i faktycznie trochę jest tych rodzajów. O tą konkretnie mi chodzi bo raz że mam blisko podjechać, dwa że tłok z tego co czytam jest większy.

Jedynie co wiem to to że ze starej wychodzą dwa wężyki z lewej strony, i jeden ze zbiorniczka.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Przycisk TCS jest właśnie o kontroli trakcji [Traction Control System czyt. ESP ] i raczej takiej części szukał bym po numerze ,a nie po wyglądzie zewnętrznym.
NED
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Renovatio »

NED mała poprawka TCS i ESP to 2 różne systemy:
TCS to system który zapobiega poślizgowi kół przednich podczas ruszania, odczytując informacje z czujników ABS przyhamowuje koło które się ślizga, natomiast ESP to system stabilizacji toru jazdy który działa w trakcie jazdy, gdy któreś z kół traci przyczepność jest przyhamowane. W tolkach ESP było opcją i jest dość rzadko spotykane z moich informacji wynika że najczęściej było stosowane w ARL-ach.
Roxon40 co do pompy to dobieraj identyczną jaką masz, ta z esp ma więcej wyjść do podłączenia węży chyba 4 lub 5 a zwykła ma 2 lub 3.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Musisz kolego troszkę poczytać TCS i ESP to takie same systemy tylko inaczej nazywane w zależności od marki. Ten system o którym piszesz w Seacie nazywa się EDL [Electronic Dyferential Lock] mam taki w swoim Tolku. Co do TCS wcale nie występował tylko w ARL ach a w zależności od wersji [opcji] .
NED
Ł
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Łojek »

NED pisze:Musisz kolego troszkę poczytać TCS i ESP to takie same systemy tylko inaczej nazywane w zależności od marki. Ten system o którym piszesz w Seacie nazywa się EDL [Electronic Dyferential Lock] mam taki w swoim Tolku. Co do TCS wcale nie występował tylko w ARL ach a w zależności od wersji [opcji] .


To chyba kolega musi poczytać :-)
EDL był montowany we wszystkich pojazdach grupy vw silniki 1,8 i wyżej
To właśnie elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (jak jedno koło się ślizga, zostaje przyhamowane przez ABS żeby przekazać moment obrotowy na to które ma lepszą przyczepność) tego systemu nie można wyłączyć
TSC zapobiega ślizganiu się kół przy gwałtownym ruszaniu (ujmuje "gazu")
Można to wyłączyć przyciskiem koło ręcznego
ESP to kontrola trakcji, jak auto wpada w poślizg, czujnik żyroskopowy wykrywa obrót auta wokół pionowej osi pojazdu, przy pomocy pompy ABS przyhamowóje odpowiednie koło żeby ustabilizować tor jazdy!
To jest najczęściej w ARL'ach
Jak sprawdzić czy masz ESP?
Rozpędz auto trochę, zarzuć dupe ręcznym i zobacz czy leciesz bokiem jak polonezem na trawie czy słychać ABS i auto samo prostuje tor jazdy :-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Fakt masz kolego rację :oops: natomiast chyba nie wszystkie 1.8 miały to cudo ,tak przynajmniej wynika z tego co piszą koledzy na forum.
NED
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Renovatio »

TCS miało większość leonów i toledo
ESP było opcją najczęściej spotkać można w ARL-ach choć widziałem kilka benzyn które też miały ESP (najłatwiej poznać po przyciski (zamiast samego TCS jest ESP TCS)
EDL ma większość aut z grupy VAG (ale tu podobnie jak z TCS zależy od wersji wyposażenia i silnika)
ODPOWIEDZ