Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

szymekgd pisze:
fenek73 pisze:Jak znowu ruszyłem to nagle ożył


Tryb awaryjny? Nie odczułeś w czasie jazdy jak zmulił?

fenek73 pisze:Zajrzałem też i przeczyściłem N75 i EGR


Sprawdź czy db podłączyłeś wężyki.

Przez chwilę miał moc, po jakichś 10 sekundach odczułem że ją stracił
Wężyków nie ruszałem jeszcze odkąd go kupiłem, ale są poprzecierane (sam materiał, ten oplot) więc je wymienie. Bałem się że wogóle nie ma podciśnienia bo wczoraj na włączonym silniku po zdjęciu wężyka z EGR nie dało się nic wyczuć. Może vacuum pompa nie daje ciśnienia (tak wyczytałem na forach) więc odczepiłem dzisiaj węzyk z vacuum pompy i ciśnienie jest, na EGR też. We wtorek wezme się za wymiane wszystkich wężyków, jest sens bawić się w te silikonowe np od firmy Samco? Czy zwykłe w oplocie z materiału wystarczą?

I jeszcze jedno pytanie, z VAGA (a dokładniej VCDS) korzystam od paru dni, trochę już załapałem co i jak, test statyczny i dynamiczny to nie problem. Ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu która grupa co sprawdza. Mógłby ktoś opisać tych kilka podstawowych grup najczęściej testowanych? (003 statyczny to co innego niż 003 dynamiczny?)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

fenek73 pisze:Przez chwilę miał moc, po jakichś 10 sekundach odczułem że ją stracił


Pewnie tryb awaryjny...

fenek73 pisze:Wężyków nie ruszałem


Rozbierałeś zawory bez ściągania wężyków?

fenek73 pisze:Może vacuum pompa nie daje ciśnienia


Hamulce masz to masz podciśnienie, problem z pompą powodowałby niedoładowanie, a u Ciebie jest przeładowanie, może ominąłeś zawór N75 i masz stałe podć. na gruszce?

fenek73 pisze:Czy zwykłe w oplocie z materiału wystarczą?


Tak.



fenek73 pisze:003 statyczny to co innego niż 003 dynamiczny?
Michal
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

szymekgd, oczywiście że ściągałem wężyki, chodziło mi o to że nie bawiłem się jeszcze w ich wymianę a planuję to zrobić bo ich stan nie jest zadowalający. Na kilku forach poczytałem o wężykach i różnie ludzie piszą, cieńszy 3.5mm, grubszy 5mm, albo 4mm i 6.5mm. Dzisiaj pomierzyłem sam i wyszło mi 3,5mm i 6mm. Cena przewodu paliwowego Gates'a 3.2mm (ten w oplocie z materiału) jest podobna do silikonowego 3mm Samco, a chyba 0.2mm to nie jest istotna różnica? U mnie w ASV tego cieńszego jest dużo więcej niż grubszego, tak z zapasem 3mm - 3m i 5mm - 2m powinno starczyć?

Jak mogę sprawdzić czy mam stałe podciśnienie na gruszce?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Dlugosci musza byc identyczne,srednica paliwowego ze zbrojeniem jest wystarczajaca,do przelewow sa bodajze 3.2,do podcisnien 3.5.
Do sprawdzenia podcisnien potrzebny jest manometr z zakresem do -1,u Ciebie w logu 011 podcisnienie rzeczywiste sie duzo nie zmienia pomimo wysterowania n75,sytuacja taka moze miec miejsce gdy podasz podcisnienie bezposrednio z pompy na gruche turbiny,
Michal
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

Źle się wyraziłem, pisząc " tak z zapasem 3mm - 3m i 5mm - 2m powinno starczyć? ", miałem na myśli zakup takiego przewodu a nie że tyle metrów wcisnąć pod maskę :-P

... EDIT ...

Wężyki zmieniłem, zrobiłem logi 003 dynamiczny i 003 dynamiczny na odłączonej kostce od przepływomierza. Widać coś po tych logach? Próbować jeszcze 003 na odłączonej kostce, gdzie pin 5 i 6 jest połączony diodą 1n4148? (tak jak na naszym forum ktoś pisał), czy nie ma sensu? Czy w przepływomierzu jest problem?

Przepływomierz podłączony : http://vaglog.rtnet.pl/log_183254.html
Przepływomierz odłączony : http://vaglog.rtnet.pl/log_183254.html

011 dodatkowo : http://vaglog.rtnet.pl/log_183256.html
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: irocket »

2 razy ten sam log dałeś.
Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

fenek73 pisze:czy nie ma sensu?


Nie ma.

fenek73 pisze:Czy w przepływomierzu jest problem?


W logach 003 - do końca nie wiem jak je robiłeś (przepływka jest podłączona) ;) jest teraz ok, przepływka ładnie mierzy i widać, że problem jest po stronie turbiny która przeładowuje i stąd problemy z mocą. Sprawdź wg. opisów czy rusza Ci się sztanga turbiny bo wygląda na to,że stoi w miejscu,możesz zrobić na rozgrzanym silniku log 011BS - będzie widać jak sterownik przełącza kierownice spalin pomiędzy min, a max pozycją.
Michal
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

Jeżeli sztanga turbiny to jest to co na tym filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU
To niestety mi się ona (chyba) nie rusza :-/ Daje log 011, krótki i długi
http://vaglog.rtnet.pl/log_183449.html - krótki
http://vaglog.rtnet.pl/log_183450.html - długi


A to jeszcze raz 003, wrzucony prawidłowo :
http://vaglog.rtnet.pl/log_183255.html - przepływomierz odłączony
http://vaglog.rtnet.pl/log_183254.html - przepływomierz podłączony
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

fenek73 pisze:Jeżeli sztanga turbiny to jest to co na tym filmiku


Dokładnie.

fenek73 pisze:To niestety mi się ona (chyba) nie rusza


W logu widać,że nie drgnie, do rozruszania geometria

fenek73 pisze:A to jeszcze raz 003, wrzucony prawidłowo


Przepływka zaczęła mierzyć ;)
Michal
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

Sprawdziłem gruszkę, jest dość nowa (pewnie poprzedni właściciel ją wymienił myśląc że to przyczyna braku mocy) i sprawna. Pozostaje mi regeneracja turbiny?

Jedno pytanie, bo w moim mieście jest mechanik który za 450zł wyczyści turbine, czy czyszczenie a regeneracja to są dwie różne rzeczy? Bo regeneracja jest trochę droższa z tego co zauważyłem.
ODPOWIEDZ