[1L] Nie chce odpalać

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Sony »

toledo x 2, przepływomierz należałoby zakupić ORYGINALNY taki jak był na wyjściu z fabryki. U siebie w dieslu mam BOSCHa, nie wiem jak jest w Twoim przypadku.
t
toledo x 2
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 25 cze 2013, 11:03

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: toledo x 2 »

oryginał będzie kosztował sporo, w moim poprzednim aucie również padł przepływomierz jednak wymieniłem sam lizak palec jak zwał tak zwał na pierburga i samochód działał jak należy
chcę się dowiedzieć czy w seacie też tak można ?
P.S. do merca cały przepływomierz bosch 648 pln
wkład pierburga 327pln
więc warto pytać :-)
czy ktoś z ekipy toledo jest w stanie powiedzieć mi na którym pinie w przepływce jest napięcie od sterownika?
pozdro all
Ex- Seat Toledo 1L 1.6+Lpg
Ex- Mercedes-Benz W201 1.8+Lpg
Ex- Fiat CCS 1.1 PB
Ex- VW Golf II 1.6+Lpg
Ex- Mercedes-Benz W202 2.0 kompressor PB
Ex- VW Golf II 1.6 Diesel
Jest- Sqtr Kingway ibis
Jest- Seat Toledo II 1.8+Lpg
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Sony »

Nie wiem ile kosztuje przepływka do benzyny, ale do diesla płaciłem kilka lat temu 230zł za oryginał i śmiga bez zarzutu do dziś dnia.
A
ArekRMI

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: ArekRMI »

Witam. Jestem tutaj nowy, ale od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Raz na jakiś czas po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia rozrusznik kręci, ale samochód nie odpala po kilku próbach w końcu odpala i już jest dobrze. Jakieś 2 miesiące temu był wymieniany filtr paliwa i cewka, był spokój na jakieś 2 tyg i znów się zaczęło to samo tylko tym razem po kilku próbach odpala i silnik pracuje tak jak by na dwa gary przy 300 lub 400 obr. po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Jaka może byc przyczyna takiego zachowania samochodu?

[ Dodano: 2014-07-10, 23:13 ]
Dodam jeszcze, że kilka miesięcy temu wymianiałem świece. Czy może to byc wina tego czujnika Hella, czy kolejna cewka pada?

[ Dodano: 2014-07-12, 12:33 ]
Mechanik stwierdził, że będzie to prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu. Teraz pytanie jakiej firmy zamiennik kupić?

[ Dodano: 2014-07-29, 13:50 ]
Po 2 tyg. bezproblemowego odpalania, samochód znów nie może odpalić. Rozrusznik kręci, czuć paliwo ale nie może obrócić. Po kilku próbach samochód w końcu zaczyna zaskakiwać ale bez gazu w podłodze nie odpali chyba ze po jakimś czasie. Zauważyłem, że zdarza się to tylko na ciepłym silniku. Rano samochód odpala normalnie. Skanowałem go VAG COM-em i żadnych błędów związanych z silnikiem nie wykryło. Każdy mechanik mówi mi, że musiałby to zobaczyć, tylko jak skoro to nie występuję często. Nie spotkaliście się może z takim problemem? Czy może być to wina przepustnicy, którą może trzeba adaptować? Z góry dzięki za odpowiedź.
p
patidaf
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2014, 13:41

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: patidaf »

Hej. Ja też mam problemy z odpalaniem. Kręci, kręci, kręci i po chwili odpala. Ale tak być nie może, bo rozrusznik zajadę w końcu. Podczas jazdy w ogóle nie ma siły i zaczął mi strasznie dużo palić. Filtry wymienione, żadne lewe powietrze nie dociera - wszystko szczelne. U jednego mechanika na kompie wyszedł mi czujnik halla ale u znajomego ten błąd się nie pojawia... Usłyszałam już nawet że w moim seacie nie ma takiego czujnika tylko jakaś cewka za 2 x tyle PLN... Czy ktoś mi może coś doradzić? Już tak dopieszczam ten samochód a ciągle mi coś wyskakuje nowego... :-/
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: haszczu »

patidaf, uzupełnij profil o "Auto". Będzie nam łatwiej.
Czuć z wydechu intensywniej paliwem?
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
p
patidaf
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2014, 13:41

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: patidaf »

Nie. Raczej nic nie czuć.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: kornat »

Do sprawdzenia czujnik położenia wału.
p
patidaf
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2014, 13:41

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: patidaf »

Panowie eureka:) Kornat dzięki za podpowiedź! Prawdopodobnie nie obejdzie się bez wymiany ale na chwile obecną jest ok. Wystarczyło trochę pomacać i działa :) Z tego całego czujnika wtyczka jest zmasakrowana i się wypięła. Troszkę się ją usztywniło, błąd na kompie skasowało i gra. No ale jak błąd się znowu pojawi to trzeba będzie wymienić cały czujnik.
Awatar użytkownika
harican
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 04 mar 2014, 19:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Olsztyn

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: harican »

Witam, autko od kilku dni ciężko pali bez różnicy na ciepłym czy zimnym silniku. Rozrusznik długo kręci, gdy silnik już odpali czuć intensywny zapach benzyny z tłumika. Diagnoza VAG nic nie pokazała zero błędów. Przewody i świece sprawne. W czasie jazdy silnik zachowuję się normalnie mocy nie brakuje. Co może być tego przyczyną? Szkoda katować rozrusznik przed każdym uruchomieniem silnika...
ODPOWIEDZ