[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
k
kamil90
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2014, 17:59

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: kamil90 »

U mnie wyglądało to tak:

Musiałem zmieć środki boczków po zmianie stołków na skórzane.
Swoje boczki miałem z czarnymi dołami i szarymi środkami a te ze skórą były z szarymi dołami. Obie wersje EU ale gdyby ktoś miał UK to instrukcja również mu się przyda.

Bierzemy na "warsztat" boczek i rozwiercamy plastikowe nity. Tak najprościej je rozłączyć bez uszkodzenia. Rozwiercamy wszystkie, które trzymają środkową część, którą chcemy zdemontować. W przypadku chęci zmiany UK na EU to rozwiercamy również te nity trzymające dolną część boczka.
Następnie po wyjęciu środkowego elementu poprawiamy jeszcze otwory delikatnie wiertarką i staramy się możliwe najbardziej wyprostować plastikowe nity w pozostałych plastikach.

Ja do dyspozycji miałem spawarkę do plastiku więc zadanie banalnie proste.
Bierzemy odpowiedni materiał, przykładamy elementy do siebie, można użyć zacisków aby przymocować je do siebie. Jak wszystko pasuje to nit po nicie spawamy. Należy uważać, żeby nie przegrzać materiału.

Sprawa dosyć prosta i zamierzony efekt we wnętrzu uzyskany. U mnie w WWA byłem u kilku gości, którzy spawają plastik. Niestety każdy z nich za komplet boczków (przespawania) chciał ok 200zł. Spawarka do plastiku kosztuje ok 140zł. Rachunek był prosty a spawarka na pewno się jeszcze nie raz przyda.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
Pozdro!
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: vwir »

Spawarka do plastiku kosztuje ok 140zł


To samo urządzenie można używać do lutowania elementów SMD, więc tym bardziej się może przydać.

Jakiego używałeś spoiwa do plastiku? Gdzie kupiłeś? Allegro?
k
kamil90
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2014, 17:59

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: kamil90 »

Kupiłem poprzez Allegro ale odebrałem osobiście bo było całkiem niedaleko mnie.
Do urządzenia dodają taką mini instrukcje spawania. Zgodnie z nią spawasz takim spoiwem jaki plastik spawasz. Jak spawasz ABS to używasz ABS jako spoiwo. Na każdym plastikowym elemencie w aucie masz oznaczenie z czego jest on wykonany. Boczki jak dobrze pamiętam są wykonane z 3 rodzai tworzywa. Nie chce wprowadzać Cię w błąd jakim dokładnie spawałem ale na pewno odpowiednim bo nadal się trzyma:)

Co do spoiwa to do większości zestawów dostajesz taką paczkę różnych spoiw.

Coś takiego: http://allegro.pl/858d-spawarka-do-plas ... 46417.html
Pozdro!
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: Danielek. »

Jeżeli ktoś ma opalarkę to wystarczy dokupić dyszę oraz lakski plastiku ;-) Wychodzi dużo taniej niż zakup całego zestawu.
Najlepiej taką http://www.leroymerlin.pl/narzedzia-rec ... ,l791.html
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 12:12 przez Danielek., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: vwir »

kamil90 pisze:Kupiłem poprzez Allegro ale odebrałem osobiście bo było całkiem niedaleko mnie.
Do urządzenia dodają taką mini instrukcje spawania. Zgodnie z nią spawasz takim spoiwem jaki plastik spawasz. Jak spawasz ABS to używasz ABS jako spoiwo. Na każdym plastikowym elemencie w aucie masz oznaczenie z czego jest on wykonany. Boczki jak dobrze pamiętam są wykonane z 3 rodzai tworzywa. Nie chce wprowadzać Cię w błąd jakim dokładnie spawałem ale na pewno odpowiednim bo nadal się trzyma:)

Co do spoiwa to do większości zestawów dostajesz taką paczkę różnych spoiw.

Coś takiego: http://allegro.pl/858d-spawarka-do-plas ... 46417.html


Samo urządzenie już mam, bo używam go jako lutownica hot air do lutowania elementów SMD. Tylko samo spoiwo muszę kupić, bo czasami fajnie jest pokleić jakieś plastiki.
k
kamil90
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2014, 17:59

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: kamil90 »

vwir, tak jak napisałeś. Spawarka jest lepsza bo możesz regulować temperaturę i siłę nadmuchu, czego w zwykłej opalarce nie zrobisz.

Danielek., jasne, zgadzam się, że tańsze. Boczki da radę zrobić nawet bez opalarki. Jednak doszedłem do wniosku, że jak mam zostawić 200zł u gościa za zmianę to kupię to urządzenie i zrobię sam. Spawarka na pewno jeszcze nie raz się przyda.

BTW Danielek., znamy się. Kamil od srebrnego Leona z Targówka :564:
Pozdro!
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: Danielek. »

kamil90, Kojarzę ;-)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: Sony »

kamil90 pisze:Spawarka jest lepsza bo możesz regulować temperaturę i siłę nadmuchu, czego w zwykłej opalarce nie zrobisz.
Istnieją opalarki z płynną regulacją temperatury oraz siły nadmuchu, no i nie są jakieś niezwykłe ;-)
m
miszelin

[1M] Przekładka boczków z Anglika do EU

Post autor: miszelin »

Dzieki Kamil za fotki , o to mi chodziło, jak zrobie u siebie to też coś dorzuce ;D
ODPOWIEDZ