[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Wszystko o elektryce w aucie
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: szymekgd »

Coś pokręcili, sprężarki się nie chłodzi ;)
Ciśnienie faktycznie będzie wzrastać przy dużej wydajności klimatyzacji - duża różnica między temp. zadaną, a zewn., ale od jego odbioru z czynnika jest skraplacz oraz jego wentylator
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:kornat napisał/a:
Raczej emerycka jazda czy nie wiele nie powie...


Pożartować sobie nie można...

Można, można ;) tylko przyjdzie nowy użytkownik i po przeczytaniu będzie twierdził, że wentylator ma popsuty :P
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: szymekgd »

Z drugiej strony jadąc przez dłuższy czas w ok. 3k obr mogą stwierdzić, że im się niepotrzebnie włącza 2i bieg...
U mnie w cieple dni w miejskich korkach włącza się 2i bieg i po Waszych postach zastanawiam się dlaczego ;)
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Sony »

Kurde mam wentylator w dobrej cenie, ale w wersji 250/150W :P Chyba nic się nie stanie jak taki zamontuję poza tym, że więcej prądu będzie żarł ? Alternator będzie miał nieco ciężej, ale chyba da radę ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: szymekgd »

Hałas?
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kornat »

Będzie lepiej odbierał ciepło ale za to większy hałas przy używaniu klimatyzacji. Co do poboru prądu to będzie ok. 10A to nie tak dużo ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: vwir »

Nie tak dużo? Przecież to 10% wszystkiego, co jest w stanie wyprodukować alternator. Tyle samo zużywa komplet żarówek przy włączonych światłach. Ta 'dobra cena' może zniknąć po kilku tankowaniach ;)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kornat »

vwir pisze:Tyle samo zużywa komplet żarówek przy włączonych światłach.

Napisałem że to nie tak dużo, bo są elementy w aucie, które pożerają więcej prądu (świece dogrzewające płyn chłodzący, ogrzewanie szyby/lusterek).
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Radziu »

Panowie, jak zdiagnozować usterkę?
Nie załącza mi się wentylator na chłodnicy i zaczyna gotować się woda. Wypiąłem wtyczkę i zwarłem piny. Drugi bieg wentylatora lata po zwarciu, po zwarciu z pinem od 1 biegu wiatrak się nie załącza, odpada więc uszkodzony czujnik (termowłącznik wiatraka chłodnicy).
Byłem u 3 mechaników i każdy rozkłada ręce. Co prawda to nie elektrycy, ale u mnie w mieścinie nie ma żadnego elektryka samochodowego.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: irocket »

Sprawa może być bardzo błaha, ściągnij osłonę z przewodów i sprawdź, czy nie jest gdzieś urwany na kilkunastu pierwszych cm od wtyczki.
Obrazek
ODPOWIEDZ