[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

futrosky pisze:szymekgd, czepiasz się wszystkiego. Na prawdę go nie zrozumiałeś ?


Nie, w tym temacie zostało już wielokrotnie powtórzone,że turbo w 110KM ma zmienną geometrię i kręci się - dziekikornat za upomnienie, od momentu zapłonu silnika i skoro ktoś ma problem to wypadałoby poczytać sobie wątek od początku.

kikan82 pisze:czyli za nim nie podłącze go do kompa to nie mam co myśleć jakim kolwiek ruchu?


Nie.

futrosky pisze:kikan82, miałem to samo, byłem u mechanika i podpiął komputer. Zero błędów, podnosił sztange i opuszczał i stwierdził że na 100 % turbo jest do czyszczenia.


Skoro zero błędów - w tym przeładowania i niedoładowania to gratuluję diagnozy, ale jaki mechanik taka robota - koledzy na forum bez wyposażenia warsztatowego radzili sobie z rozkręceniem turbiny :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: futrosky »

szymekgd pisze:Skoro zero błędów - w tym przeładowania i niedoładowania to gratuluję diagnozy, ale jaki mechanik taka robota - koledzy na forum bez wyposażenia warsztatowego radzili sobie z rozkręceniem turbiny :mrgreen:

akurat kolego dzwoniłem do nich dzisiaj wieczorem i mówili że tak jest zapieczona turbina ( śruby ) że szok. Miał być samochód na dzisiaj a cały dzień bawili się z wężem podobno. Potem mówił że turbine będzie rozbierał ale widzi że jej nie rozbierze chyba i znowu będzie musiał rozgrzewać i odkręcać. Miałem myśli żeby samemu się za to zabrać ale teraz po tym jak było wszystko zapieczone nie mam ani deka wątpliwości. Tym bardziej że on mi powiedział że od nowości chyba turbina nie była ruszana bo cała zarąbana jest.
k
kikan82

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kikan82 »

ok rozumiem już że jest inna temat pomiędzy ventem a toledem no ale na litość boska skoro turbina była już wymienia i jest nowa i ta przykładowo tez sie psuje no to chyba coś nie halo, bo po to jest trubo żeby auto chodziło a nie rozpędzało się jak zwykły disel nikt nie mówi tu o żyłowaniu turbiny ale jeżeli ona ma padac po 1,5 roku no to ...
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

Nowa nowa czy nowa regenerowana? Regenerowana na prawdę, czy tylko wyczyszczona z wierzchu? Różni "fachowcy" się zdarzają, jeden zwalczy przyczynę, drugi zamaskuje objawy...
Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

kikan82, ale czego uważasz, że teraz też musi być turbina? Turbina, ma swój osprzęt, który nią steruje. Jeżeli turbo pada to zazwyczaj auto zaczyna kopcić z rury wydechowej, zjada olej, dziwne odgłosy pracy turbiny albo całkowity brak mocy i możesz sobie ponownie odpalać auto i dalej nie będzie miał mocy (przepływka też może ciąć dawkę i nie będzie mocy). Podczas przyśpieszania, przechodzenie w tryb awaryjny jest spowodowany nie właściwym ciśnieniem doładowania i ECU przerzuca auto w tryb awaryjny aby właśnie nie rozwalić turbo. Problemy z trybem awaryjnym jest spowodowany przez zaworek N75 lub wężyki podciśnienia lub gruszka turbo lub zawalona syfem geometria a to jest spowodowane jazdą na krótkich odcinkach bądź muskaniem padałka gazu. Czasem trzeba pocisnąć, bo paliwa wiele nie stracisz a turbo będzie dobrze przedmuchane.
k
kikan82

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kikan82 »

po prostu kolego mam problem takiego typu ze nie mam w tej chwili kasy żeby inwestowac w to auto na dodatek coś mi się dzieje z chłodzeniem od dłuższego czasu bo płyn gdzieś ucieka po czym wraca (w momencie odkrecenia korka wraca). dlatego tez mam nerwy na to bo za duzo na raz
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

Co do płynu to może być korek zbiorniczka wyrównawczego albo puściła uszczelka pod głowicą.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

futrosky, dla mnie odgórna opinia mechanika z tym, że turbo ma łopatki zapieczone jest śmieszna. Prawdziwy fachowiec robi logi, diagnozuje je i wie co robić. Koledzy pisali Ci, żebyś sprawdził szczelność wężyków etc. ale chyba nie posłuchałeś. Ja swoją turbinę miałem też zapieczoną, a ogarnęliśmy ją bezproblemowo w jeden dzień.

kikan82, jak masz turbo z VNT to musisz umiejętnie jeździć dobierając odpowiednio bieg do danej prędkości, bo inaczej łopatki nie będą pracować, a sadza skutecznie je unieruchomi i będziesz miał efekty jak obecnie. Trzeba u Ciebie przejrzeć auto i zrobić logi, bez tego ani rusz.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kitaj »

Zacznij od najprostrzych rzeczy czyli wymiany wszystkich wężyków podciśnienia koszt jakieś 20zl i wymiany N75 koszt około 100-120zł jeżeli to nie pomoże tzn że uprawiałeś PSJ i znowu masz turbo do czyszczenia :-P

Może ludzie kiedyś zrozumieją że diesle które mają zmienną geometrię nie służą do jazdy na emeryta do tego sie kupuje benzyne z lpg i jest spokój a tak to ludzie biorą "te de i" i zamulają bo przecież jak spali ponad 5 litrów to już jakas awaria silnika a później się dziwią że się sypie :->
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

Kitaj pisze:koszt jakieś 20zl i wymiany N75 koszt około 100-120zł jeżeli to nie pomoże tzn że uprawiałeś PSJ i znowu masz turbo do czyszczenia :-P
Mi za wężyki wyszło jakieś 40-50zł z tym, że wziąłem nieco dłuższe odcinki, żebym miał na zapas :P Co do N75 to można go zregenerować!

Kitaj pisze:Może ludzie kiedyś zrozumieją że diesle które mają zmienną geometrię nie służą do jazdy na emeryta
Chyba, że tak jak Kitaj ma się turbo bez VNT to wtedy jeździ się na 4 biegu 60 :lol:
ODPOWIEDZ