Przekładnia kierownicza / maglownica

Tematy ogólno-techniczne
e
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: eko_zgonuś »

Potek pisze:kiedy ją wymieniałeś ? nie ma żadnych problemów ?

dokładnie 11.02.2012, od tego czasu przejechałem równo 20 500 km, zero problemów.
h
hose1983
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2012, 16:44

Układ kierowniczy

Post autor: hose1983 »

Witam wszystkich, posiadam Toledo II z 2002r 1.9 tdi 110 KM ASV. Kilka dni temu postawiłem po delikatnej stłuczce do mechanika/lakiernika aby mi pomalował zderzak po przytarciu. Stawiając go mówiłem mu o tym, że kierownica mi dość ciężko chodzi (nie ma tragedii ale rewelacji też nie). Dziś zadzwonił do mnie twierdząc, że jest walnięta przekładnia kierownicza i może to grozić w dalszej jeździe całkowitą blokadą przednich kół. Nie znam się zbyt mocno, ale płyn od wspomagania nie wycieka. Czy wg Was może to być faktycznie przekładnia kierownicza? Czy faktycznie dalsza jazda może grozić blokadą kół? Pozdrawiam wszystkich i proszę Was o poradę
k
kunik91
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:24

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: kunik91 »

witam, mam problem z przekładnią kierowniczą, ucieka z niej płyn a dokładniej z lewej strony, nie ma ona żadnych luzów co zrobić w takim wypadku? jest w niej jakiś uszczelniacz który można wymienić czy zostaje tylko regeneracja?????
Naprawa klamek bagażnika, nowe odlewy
Awatar użytkownika
harican
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 04 mar 2014, 19:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Olsztyn

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: harican »

Witam, dziś podczas jazdy nagle wspomaganie przestało działać. Zjechałem na bok, maska do góry a w zbiorniczku wspomagania pusto. Na stacji kupiłem czerwony olej i zalałem, zdziwiło mnie że wszedł prawie litr. Zaglądam pod samochód a tam dość mocno leje się olej na asfalt (silnik uruchomiony) Chciałbym wiedzieć czy już szukać maglownicy czy jest szansa że jakiś przewód zawiódł?
s
suhhar

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: suhhar »

Najpierw zlokalizuj wyciek to najważniejsze, może jakis przewod sparciał, albo uszkodziłeś i kaput. Maglownica to stan koncowy, pewnie wczesniej by hałasowała.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: szymekgd »

harican pisze:Na stacji kupiłem czerwony olej


A nie powinien być zielony?
Michal
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: ProFFessor »

harican,


Mi uszkodziła się łapa od silnika. Ta która jest na dole i trzyma silnik i skrzynie biegów ?

Idąc dalej silnik przez to przy starcie przesuwał się do przodu i pchał przewody od wspomagania jak i od chłodzenia w stronę wiatraków od klimy. W ten właśnie sposób przewody się przetarły i stałem się biedniejszy o 500 zł . Wąż od wspomagania w ASO kosztuje 935 zl a na aledrogo używka od 30 do 150.

Jaki morał. zerknij skąd cieknie. U mnie płyn od wspomagania był lekko różowawy.

P.s. nie jeżdzij bez wspomagania (oleju) bo podobno pompa ci siadzie. Tak mówił mi mechanior
Ostatnio zmieniony 13 cze 2014, 05:43 przez ProFFessor, łącznie zmieniany 1 raz.
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: Renovatio »

Płynu do wspomagania są dwa rodzaje zielony i czerwony (niewolno ich mieszać), ubytek rzędu jednego litra to koszmarnie dużo, skoro płyn kapie na asfalt to raczej z rozszczelnionego przewodu , w przypadku maglownicy bardziej by się pocił (no chyba że już jest uszkodzenie obudowy przekładni, tak mi się wydaje) potrzeba trochę zacięcia i wyciek uda się zlokalizować, elementów układu wspomagania znowu nie jest tak dużo, a w pompa zdecydowanie nie powinna pracować na sucho.
Awatar użytkownika
harican
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 04 mar 2014, 19:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Olsztyn

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: harican »

Wyciek jest z prawej strony, po skręceniu kołami w lewo widać że olej leci spod gumowej osłony prawego drążka kierowniczego (leci prawie jak woda z kranu) :/ Znaczy to że prawdopodobnie uszczelniacze zawiodły (jeżeli się mylę to poprawcie), przekładnia wcześniej nie wydawała żadnych dźwięków z siebie, działała bez zarzutu. Auto na razie stoi właśnie z obawy o pompę).
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

Przekładnia kierownicza / maglownica

Post autor: Renovatio »

No to niestety magiel do regeneracji lub wymiany, pozostaje wymontować i oddać do specjalisty, niech sprawdzi czy się jeszcze nadaje, zasmucę cie nie są to najtańsze naprawy (chyba ze teraz ceny spadły).
ODPOWIEDZ