Renovatio pisze:"magiczne 90" to optymalna temperatura jednostki (dlatego użyłem takiego wyrażenia)
To "magiczne" 90st na blacie jest dla Twojego db. samopoczucia, wskazanie to jest pokazywane dla rzeczywistego przedzialu temp. 75-105st. silnika.
Renovatio pisze: małe sprostowanie 1 bieg wentylatora jest tylko do klimy a 2 chłodzi silnik gdy jest nagrzany, uruchamiany jest czujnikiem w chłodnicy, wyjątek stanowi tylko sytuacja gdy 1 bieg jest uszkodzony, wtedy wentylatory mogą przy klimie awaryjnie włączać się na 2 biegu.
W 1M macie (przy klimie) dwa wentylatory po 2a biegi, biegi wentylatora klimy zalaczaja sie: 1y 95st. - powinien zalaczyc sie po odpaleniu klimy,widziałem na manometrach jak ciśn. po stronie wysokiej w ciągu minuty pracy klimy z niesprawnym wentylatorem poszybowało do zadziałania zabezpieczenia, czyli ponad 16bar, 2i przy 102st. W wentylatorze chlodnicy biegi zalaczaja/wylaczaja sie, w zaleznosci od temp. plynu i tak: 1bieg 92-97/84-91 2 bieg 99-105/91-98 - to sa dane z instrukcji.
Szymek08 pisze:ok tylko że mi wentylatory chodziły po wyłączeniu zapłonu a wyjeżdżałem tylko sprzed garażu - silnik pracował może z minuę
To nienormalna sytuacja. Szukaj przyczyny w czujnikach i/lub sterowniku