[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:Chociaz gdzies na forum czytalem wpisy kilku posiadaczy 1M,ze jeszcze nie widzialo pracujacego wentylatora,ale praw fizyki nie da sie ominac :)

U mnie ostatnio po 140km z klimą w tym 60km po górzystym terenie po wyłączeniu klimy wentylatory nadal pracowały, ale po zgaszeniu silnika już nie.
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Renovatio »

kornat pisze:
szymekgd pisze:Chociaz gdzies na forum czytalem wpisy kilku posiadaczy 1M,ze jeszcze nie widzialo pracujacego wentylatora,ale praw fizyki nie da sie ominac :)

U mnie ostatnio po 140km z klimą w tym 60km po górzystym terenie po wyłączeniu klimy wentylatory nadal pracowały, ale po zgaszeniu silnika już nie.


I to według mnie jest jak najbardziej normalne zachowanie wentylatorów w przypadku tego modelu samochodu, podsumowując po włączeniu klimy powinny od razu wystartować na pierwszym biegu, jeśli silnik złapie temperaturę (np przy bardzo forsownej jeździe czy od stania w korku) włącza się na chwile bieg drugi by schłodzić płyn chłodzący, natomiast nigdy nie spotkałem się żeby wentylatory (w przypadku tej wersji silnika) pracowały po wyłączeniu zapłonu (choć z drugiej strony jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło żeby strzałka temperatury na blacie przekroczyła znacznie magiczne 90). Np w astrze jest tak iz gdy jest mało czynnika w układzie klimy to po przekręceniu kluczyka wentylatory od razu się uruchamiają. Nasz tolek to bliźniacza konstrukcja passata i często problem tkwi sterowniku wentylatorów pod akumulatorem , ale o tym było na forum już niejednokrotnie.
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: mat_282 »

u mnie też przy włączonej klimie nigdy nie zauważyłem żeby wentylatory pracowały. po włączeniu klimy ruszają na pierwszym biegu i tak calyczas chodzą. teoretycznie przy układzie sprawnym w 100% pierwszy bieg powinien wystarczyć przy włączonej klimie.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Mała uwaga - nasz tolek nie ma nic ale to nic wspólnego z jakimkolwiek passatem. To bliźniacza konstrukcja bory, a nie passata.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

A co powoduje,ze na blacie jest "magiczne" 90st.? Termostat i wlasnie 2a biegi wentylatora chlodnicy ktore,silnik-nawet diesel ma okreslona sprawnosc i czesc en.jest zamieniana w cieplo, utrzymuja temp..U mnie jest funkcja schladzania po wylaczeniu zaplonu,w golfach tez,dlaczego pozostale auta vw maja miec inaczej?
Michal
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Renovatio »

vwir pisze:Mała uwaga - nasz tolek nie ma nic ale to nic wspólnego z jakimkolwiek passatem. To bliźniacza konstrukcja bory, a nie passata.


Tak to prawda ale chodzi mi o rozwiązania techniczne sterowania wentylatorami, to samo jest w passacie, golfieIV, borze i chyba octavi, a nie o karoserię, passat to to segment D an nasz tolek to C, jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam :)

szymekgd wyraźnie napisałem że u mnie nigdy nie pracują wentylatory po wyłączeniu stacyjki, a twierdze tak ponieważ jestem w posiadaniu 2 aut s silnikiem 1.9TDI i w obydwu jest tak samo, a temperatura na blacie i temperatura podawana do sterownika to 2 różne wartości, "magiczne 90" to optymalna temperatura jednostki (dlatego użyłem takiego wyrażenia), małe sprostowanie 1 bieg wentylatora jest tylko do klimy a 2 chłodzi silnik gdy jest nagrzany, uruchamiany jest czujnikiem w chłodnicy, wyjątek stanowi tylko sytuacja gdy 1 bieg jest uszkodzony, wtedy wentylatory mogą przy klimie awaryjnie włączać się na 2 biegu.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2014, 14:30 przez Renovatio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:U mnie jest funkcja schladzania po wylaczeniu zaplonu,w golfach tez,dlaczego pozostale auta vw maja miec inaczej?

W wyżej opisanej sytuacji po wyłączeniu klimy wentylator pracował ok. 4min. po czym zgasiłem auto i wentylatory też się wyłączyły. W benzyniaku wentylator po mocnym zagrzaniu auta mimo zgaszenia silnika wentylator się dopiero po ok. 1min.

Co do TDI nigdy nie zauważyłem aby wentylator się włączał bo się tak zagrzał.
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Koszi »

Pokazało mi taki błąd:

"15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciagla przerwa"

Co to oznacza?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Uszkodzony potencjometr silniczka sterującego obiegiem zamkniętym. Opis ze zdjęciami jak się do niego dostać znajdziesz w dziale DIY mojego autorstwa o stukaniu po włączeniu nawiewu.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Szymek08 »

ok tylko że mi wentylatory chodziły po wyłączeniu zapłonu a wyjeżdżałem tylko sprzed garażu - silnik pracował może z minuę
ODPOWIEDZ