vwir pisze:Mała uwaga - nasz tolek nie ma nic ale to nic wspólnego z jakimkolwiek passatem. To bliźniacza konstrukcja bory, a nie passata.
Tak to prawda ale chodzi mi o rozwiązania techniczne sterowania wentylatorami, to samo jest w passacie, golfieIV, borze i chyba octavi, a nie o karoserię, passat to to segment D an nasz tolek to C, jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam
szymekgd wyraźnie napisałem że u mnie nigdy nie pracują wentylatory po wyłączeniu stacyjki, a twierdze tak ponieważ jestem w posiadaniu 2 aut s silnikiem 1.9TDI i w obydwu jest tak samo, a temperatura na blacie i temperatura podawana do sterownika to 2 różne wartości, "magiczne 90" to optymalna temperatura jednostki (dlatego użyłem takiego wyrażenia), małe sprostowanie 1 bieg wentylatora jest tylko do klimy a 2 chłodzi silnik gdy jest nagrzany, uruchamiany jest czujnikiem w chłodnicy, wyjątek stanowi tylko sytuacja gdy 1 bieg jest uszkodzony, wtedy wentylatory mogą przy klimie awaryjnie włączać się na 2 biegu.