Wymiana drążków kierowniczych

Tematy ogólno-techniczne
i
invisible9
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 sty 2012, 17:14

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: invisible9 »

Gościu przy przeglądzie powiedział mi żebym wymienił końcówki drazka. Czy razem z nimi powinienem jeszcze cos wymienić. Tak abym np. za pól roku czy rok nie musiał znowu robić geometrii. Jak juz cos robić to za jednym zamachem.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: vwir »

Zerknij jak wyglądają mocowania wahacza. Czy nie popękana guma, itp.
i
invisible9
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 sty 2012, 17:14

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: invisible9 »

a czy końcówka drążka może piszczec? Przy jeździe wolno przy małych nierównościach? Czy to bardziej guma stabilizatora?
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: Danielek. »

Jeżeli skrzypi jak stary tapczan to gumy stabilizatora ;-)
i
invisible9
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 sty 2012, 17:14

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: invisible9 »

W takim razie to gumy stabilizatora, bo tak jak mówisz piszczy jak stara wersalka.
Czy coś oprócz końcówek drążka i gum stabilizatora można wymienić? Sprawdzę też mocowanie wahacza.
Jakiej firmy końcówki drazka polecacie?
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: Danielek. »

Gumy stabilizatora kup nowe tylko i wyłącznie oryginalne plus oryginalne obejmy z garbikami,w przeciwnym razie po nie długim czasie problem powróci. Przy okazji wymienił bym też tuleje metalowo gumowe wahacza na pełne od cupry.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: vwir »

Danielek. pisze:Przy okazji wymienił bym też tuleje metalowo gumowe wahacza na pełne od cupry.


Pełne od cupry mają sens tylko przy twardym zawieszeniu z małym skokiem wahacza. Przy standardowym zużyją się szybciej niż standardowe.
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: Danielek. »

vwir, NIe zgodzę się z tobą,przetestowałem już standardowe tuleje które wytrzymały 30 tys km i teraz pełne które równierz mają w tej chwili przejechane 30 tys a nadal wyglądają jak wyjęte z pudełka i nie wydają z siebie dźwięków ;-)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: vwir »

W zeszłym tygodniu wymieniałem u siebie tuleję. Oryginalną. Miała wybity rok '98. Auto na zegarze ma 260tys km, a ile ma w rzeczywistości to nie wie nikt. Mówisz, że od cupry wytrzyma dłużej?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Wymiana drążków kierowniczych

Post autor: Sony »

vwir, sam również mam od Cupry pełne i złego słowa na nie nie powiem :) Z tym, że mam sprężyny obniżające no i w przyszłości zawitają amorki KYB Ultra SR jak posypią się oryginalne.
ODPOWIEDZ