[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
d
damianb193
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2014, 23:33

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: damianb193 »

Może ktoś doradzi czym zdjąć ramiona wycieraczek. Śruby odkręcić da się bez problemu ale ramiona są tak wyciśnięte że nie da rady ich zdjąć a nie chcę nic uszkodzić robiąc to na chama. Coca cola i wd-40 nie pomaga, nawet kilkugodzinne moczenie się w nich. :cry: :cry:
Mam Seata i czuję się lepszy..
mam Toledo.więc jestem zaje....isty :D
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: kornat »

Masz parę wyjść
kupić ściągacz do ramion wycieraczek
lub
pospawać sobie ściągacz do ramion wycieraczek taki home made.
lub
popytać znajomych czy nie mają
lub
pokombinować ze ściskiem stolarskim
lub
się pomęczyć i ruszać na boki ramieniem wycieraczki
d
damianb193
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2014, 23:33

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: damianb193 »

Dzięki za odpowiedź. Ostatnie "lub" odpada bo próbowałem i nie chce zejść a nie chcę nic urwać, chyba spróbuję coś uspawac. Cudowne nie musi być ważne byzadziałało.
Mam Seata i czuję się lepszy..
mam Toledo.więc jestem zaje....isty :D
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: Radziu »

damianb193, ja tez miałem z tym problem. oddałem auto do serwisu VW, bo Seata nie miałem pod ręką i tam rozgrzewano metalowe ramiona. Kosztowała mnie cała zabawa 150 zł.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: vwir »

Niezła cena... Mnie to kosztowało nakrętkę, śrubę, kawałek płaskownika i chwilę zabawy ze spawarką.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: Radziu »

vwir, nie mogłem tego odkręcić, musiałem iść do pracy, a po niej w kilkuset kilometrowa trasę. Więc nie miałem zbytnio wyboru. A nie każdy ma spawarkę ;)
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: bartekmk »

Pedritos pisze:Na wystający trzpień na którym są zamocowane wycieraczki nakręcamy wcześniej przygotowaną śrubę 13 (im więcej gwintów ma nakrętka tym lepiej bo jest mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia gwintów na wystającym trzpieniu wycieraczki w czasie walenia młotem - dlatego ja nakręciłem taką wysoką nakrętkę)

Obrazek


Śrubę nakręcamy palcami do końca, potem luzujemy ją jakieś półtora obrotu.
Teraz walimy w nakręconą śrubę tradycyjnym młotkiem (z wyczuciem), jednocześnie podciągając ramię wycieraczki w górę (tuż przy śrubie jest przy obu wycieraczkach "akurat" tyle miejsca by zmieściły się tam palce (u mnie zeszły bez większych problemów)


a tak sie nie da?
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: Radziu »

wszystko pewnie zależy jak bardzo się zapiekły. u mnie już nawet nie ruszały, stąd podany sposób nie działał. Chyba, że moje walenie młotkiem "z wyczuciem" było zbyt słabe ;)
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: bartekmk »

lepsza by była jakaś tulejka, żeby nie bić młotkiem w gwint tylko w ramie.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: kornat »

Ja bym mimo wszystko młotkiem nie ryzykował, za blisko czołowej szyby. Jak ktoś ma spawarkę to co za problem zrobić sobie ściągacz? A jak nie to zawsze można kupić za 30zł
ODPOWIEDZ