[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
kuca3
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:54

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: kuca3 »

Witam, ja mam następujący problem:
Gdy silnik jest zimny i odpalam go to czasami jest tak, że odpali, ale się tak dusi i dopiero później wejdzie na obroty i pojawia się kontrolka check engine.
Drugi problem pewnie związany z tą usterką jest taki, że na ciepłym silniku na postoju, obroty sięgają 600-700 i falują, a po dodaniu gazu wzrosną i spadną nawet do 500 tak, że silnik się przydusi, ale nie zgaśnie. Po tej operacji dalej faluje.
Co to może być?
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: szymlis »

Zakupiłem dzisiaj monowtrysk razem z przepustnicą. Niestety użwyka ale ma działać podobno. Ciekaw jestem czy to rozwiązanie mojego problemu ;)
Awatar użytkownika
kuca3
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:54

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: kuca3 »

Wie ktoś może jak mi pomóc?
Awatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
Posty: 674
Rejestracja: 30 mar 2012, 19:10
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ALH+
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: kuzio »

Odkąd kupiłem auto jest problem z obrotami. Gdy odpalamy zimnego to nic się nie dzieje i możemy przejechać pół Polski i nic się nie dzieję xD Jednak gdy zgasimy auto i odpalamy na ciepłym to przez jakiś czas na wolnych obrotach ma 1100 a nie 900. Pewnie jest to przyczyna czujnika temperatury, wtyczki albo coś z kablami które idą do tej wtyczki? No chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł?
Tata ma golfa IV 1.9TDi 101KM ATD albo AXR jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy w moim toledo i golfie taty jest taki sam czujnik temperatury? Bo jeśli tak to mógłbym na chwilę podmienić i już miałbym sprawdzony czujnik temperatury żeby ewentualnie nie wydawać 100zł na daremne ;-)
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=622 ... sc&start=0
p
pietrek86

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pietrek86 »

Siemka może tu mi ktoś pomoże i doradzi a mianowicie mam problem silnik na razy chodzi na trzech i miota nim jak oszalałym błędy z vaga 16825 i 16685 cewka była wymieniona ale to nic nie pomogło

Z góry dziękuje za pomoc i sugestie
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: irocket »

Sprawdź świece na pierwszym cylindrze, ewentualnie usuń błędy, odpal, zgaś, sczytaj błędy i usuń, wymień świecę z pierwszego cylindra na inny, odpal i znów sczytaj błędy. Jak zmieni się kod 16685 na inny, to świeca do wymiany, jak nie, to coś nie tak z zapłonem na pierwszym cylindrze (kable WN, ewentualnie coś innego). Bazuję na tym, co znalazłem w internetach wpisując "vag 16825" i "vag 16685"
Obrazek
p
pietrek86

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pietrek86 »

Siemka
Co do świec wymieniałem jakiś tydzień tamu na nowe więc je oddalam cewka na pierwszym cylindrze też została wymieniona na nową. Po skasowaniu błędów błędy nie wyświetliły się ale i tak silnik chodzi zdecydowanie jak traktor ewidentnie dostaje którędyś lewego powietrza do kolektora ssącego teraz kwestia którędy dziś po pracy wyciągam cały kolektor ssący i wymieniam uszczelki być może któraś z uszczelek na kolektorze ssącym uległa zniszczeniu. Profilaktycznie zamówiłem jeszcze czujnik odchodzący od filtra węglowego na jutro powinien być u mnie

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz rura odmy odchodząca do kolektora ssącego jest pokryta nalotem z oleju czy to tak ma być czy powinna być sucha ??

[ Dodano: 2014-06-13, 15:33 ]
Wracając do tematu po wielu próbach i sprawdzeniach doszedłem do finału kucał wtrysk na większych obrotach było ok jednak na niskich obrotach silnik mało nie wyskakiwał z poduch po wymianie wtrysku problem znikł Seat ładnie odpala i przyspiesza :)
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: szymlis »

Problem z obrotami uległ u mnie pewnej zmianie. Teraz za niskie obroty trzyma na zimnym silniku, gdzieś przez pierwsze 5-8 minut, potem się stabilizuje i są podręcznikowe, zarówno na benzynie jak i LPG. Ciekaw jestem czego to może być wina. Czujnik temperatury był wymieniany jakiś czas temu. Zauważyłem jeszcze całkiem ciekawą rzecz: jeżeli na samym zapłonie pootwieram i pozamykam przepustnice parę razy to po odpaleniu obroty są za wysokie, około 1,5 tys. Jakieś pomysły co to może być? Ssanie nie działa czy jak? Zastanawiam się jak będzie zimą ;D
P
Pav86

tylko 650 obrotow

Post autor: Pav86 »

Witam
mam problem padl mi alternator ktory wymienilem lecz po wymianie czasami po odpaleniu auto gasnie i obroty na zimnym silniku to tylko 900 a na cieplym 650 jaka moze byc przyczyna

dziekuje
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Sony »

Nie wiem czy to może mieć związek, ale sprawdzałeś może napięcie na aku po uruchomieniu silnika ?
ODPOWIEDZ