Witam, ja mam następujący problem:
Gdy silnik jest zimny i odpalam go to czasami jest tak, że odpali, ale się tak dusi i dopiero później wejdzie na obroty i pojawia się kontrolka check engine.
Drugi problem pewnie związany z tą usterką jest taki, że na ciepłym silniku na postoju, obroty sięgają 600-700 i falują, a po dodaniu gazu wzrosną i spadną nawet do 500 tak, że silnik się przydusi, ale nie zgaśnie. Po tej operacji dalej faluje.
Co to może być?
Odkąd kupiłem auto jest problem z obrotami. Gdy odpalamy zimnego to nic się nie dzieje i możemy przejechać pół Polski i nic się nie dzieję xD Jednak gdy zgasimy auto i odpalamy na ciepłym to przez jakiś czas na wolnych obrotach ma 1100 a nie 900. Pewnie jest to przyczyna czujnika temperatury, wtyczki albo coś z kablami które idą do tej wtyczki? No chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł?
Tata ma golfa IV 1.9TDi 101KM ATD albo AXR jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy w moim toledo i golfie taty jest taki sam czujnik temperatury? Bo jeśli tak to mógłbym na chwilę podmienić i już miałbym sprawdzony czujnik temperatury żeby ewentualnie nie wydawać 100zł na daremne
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję
Siemka może tu mi ktoś pomoże i doradzi a mianowicie mam problem silnik na razy chodzi na trzech i miota nim jak oszalałym błędy z vaga 16825 i 16685 cewka była wymieniona ale to nic nie pomogło
Sprawdź świece na pierwszym cylindrze, ewentualnie usuń błędy, odpal, zgaś, sczytaj błędy i usuń, wymień świecę z pierwszego cylindra na inny, odpal i znów sczytaj błędy. Jak zmieni się kod 16685 na inny, to świeca do wymiany, jak nie, to coś nie tak z zapłonem na pierwszym cylindrze (kable WN, ewentualnie coś innego). Bazuję na tym, co znalazłem w internetach wpisując "vag 16825" i "vag 16685"
Siemka
Co do świec wymieniałem jakiś tydzień tamu na nowe więc je oddalam cewka na pierwszym cylindrze też została wymieniona na nową. Po skasowaniu błędów błędy nie wyświetliły się ale i tak silnik chodzi zdecydowanie jak traktor ewidentnie dostaje którędyś lewego powietrza do kolektora ssącego teraz kwestia którędy dziś po pracy wyciągam cały kolektor ssący i wymieniam uszczelki być może któraś z uszczelek na kolektorze ssącym uległa zniszczeniu. Profilaktycznie zamówiłem jeszcze czujnik odchodzący od filtra węglowego na jutro powinien być u mnie
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz rura odmy odchodząca do kolektora ssącego jest pokryta nalotem z oleju czy to tak ma być czy powinna być sucha ??
[ Dodano: 2014-06-13, 15:33 ] Wracając do tematu po wielu próbach i sprawdzeniach doszedłem do finału kucał wtrysk na większych obrotach było ok jednak na niskich obrotach silnik mało nie wyskakiwał z poduch po wymianie wtrysku problem znikł Seat ładnie odpala i przyspiesza
Problem z obrotami uległ u mnie pewnej zmianie. Teraz za niskie obroty trzyma na zimnym silniku, gdzieś przez pierwsze 5-8 minut, potem się stabilizuje i są podręcznikowe, zarówno na benzynie jak i LPG. Ciekaw jestem czego to może być wina. Czujnik temperatury był wymieniany jakiś czas temu. Zauważyłem jeszcze całkiem ciekawą rzecz: jeżeli na samym zapłonie pootwieram i pozamykam przepustnice parę razy to po odpaleniu obroty są za wysokie, około 1,5 tys. Jakieś pomysły co to może być? Ssanie nie działa czy jak? Zastanawiam się jak będzie zimą ;D
Witam
mam problem padl mi alternator ktory wymienilem lecz po wymianie czasami po odpaleniu auto gasnie i obroty na zimnym silniku to tylko 900 a na cieplym 650 jaka moze byc przyczyna