Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: vwir »

Możesz jeszcze zerknąć na wtrysk sterujący. Jeśli masz do dyspozycji octavię z tym samym silnikiem to możesz na próbę go podmienić.
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Art »

szymekgd pisze:Filtr paliwa wymieniałeś, jakiej firmy masz? Spróbuj wlać preparat do czyszczenia wtrysków.


Przy brudnym filtrze by dymil oraz przy wciśnięciu mocniej gazu by dusił się, a nawet gasł. Tak było w moim przypadku.
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Sony »

Kasa, tak jak koledzy wspomnieli:
1. Zerknij na dawki jakie masz na poszczególnych cylindrach (engine, blok 13)
2. Sprawdź wtrysk sterujący omomierzem, rezystancja bodajże od 80 do 120 powinna być przy sprawnym wtrysku.
3. Jaki masz filtr paliwa i kiedy go wymieniałeś ?

A tak poza tym to zapytam z innej beczki :) Działa Ci światło cofania i prędkościomierz :P ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: szymekgd »

Art pisze:Przy brudnym filtrze by dymil oraz przy wciśnięciu mocniej gazu by dusił się, a nawet gasł. Tak było w moim przypadku.


Twój przypadek nie jest wyrocznią, auto może przerywać, w necie jest sporo opisów takich przypadków z filtrami paliwa filtrona.

Swoją drogą ciekawe, że Ci dymił skoro nie dostawał - brudny filtr, paliwa? Przy filtrze powietrza może by pokopcił..
Michal
K
Kasa
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2014, 10:55

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Kasa »

Dzięki za odpowiedzi.

Co do nastawnika to gdzieś czytałem, że przy ekstremalnym zabrudzeniu nawet wyciągnięcie wtyczki impulsatora nie pomaga. Tyle, że dwa tygodnie temu nie było problemów z szarpaniem. Może poprzedni właściciel dolewał czegoś do paliwa?

Nie sprawdziłem jakiej firmy jest filtr ale będę go wymieniał, więc za parę dni dam znać czy to pomogło. Mam zamiar kupić coś z firm Knecht, Bosch lub Mann.

Sony, wszystkie wtyczki wróciły na swoje miejsca, więc światła i prędkościomierz działają. A co ważniejsze moc też jest taka jak trzeba :)
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Art »

szymekgd pisze:
Art pisze:Przy brudnym filtrze by dymil oraz przy wciśnięciu mocniej gazu by dusił się, a nawet gasł. Tak było w moim przypadku.


Twój przypadek nie jest wyrocznią, auto może przerywać, w necie jest sporo opisów takich przypadków z filtrami paliwa filtrona.

Swoją drogą ciekawe, że Ci dymił skoro nie dostawał - brudny filtr, paliwa? Przy filtrze powietrza może by pokopcił..


Dymił z powodu filtra. Paliwo przymarzlo, na zbierało się syfu i były przerwy w dostawaniu paliwa. Pp wymianie problem zniknął
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: szymekgd »

Kasa pisze:Może poprzedni właściciel dolewał czegoś do paliwa?


Wlej stp do wtrysków
Michal
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: west21 »

I nie dopuszczaj do rezerwy żeby syfu nie ciągnęło
m
mlody
Forumowicz
Posty: 376
Rejestracja: 01 kwie 2009, 10:15

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: mlody »

przyszedł czas i na moje doświadczenia w tym temacie :-/ z samochodem VW PASSAT B4z 1994 z silnikiem 1,9 tdi o oznaczeniu 1Z

Po odbiorze auta z pewnego programu samochodem zaczęło trząść przy przyspieszaniu a potem nawet przy utrzymaniu stałej prędkości około 100km/h w sposób że jazda stała się utrapieniem. Po sprawdzeniu poduszek, przegubów, czyszczeniu zbiornika i przewodów paliwowych została zdiagnozowana pompa paliwa i jej nastawnik. Czytając na innym forum temat : http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?t=3860 i obejrzeniu kilku zdjęć u wójka google odnoszę wrażenie iż dobrze została zlokalizowana usterka. Auto na chwilę obecną znajduje się w warsztacie w warszawie i po odbiorze opowiem co powiedział mechanik i czy rzeczywiście to było przyczyną.

[ Dodano: 2014-04-30, 16:12 ]
Dzięki uszczelnieniu pompy i wymianie nastawnika wszystko wróciło do normy :-D
naprawy dokonał warsztat "CHINIEWICZ" BOSCH Diesel Service ul. Modlińska 57A tyły salonu Opla
Był: Seat Toledo 1M 1,9 Tdi AGR
Jest: Opel Astra H 1,9 CDTI Z19DTH
Awatar użytkownika
DEKO
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:51

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: DEKO »

Witam . Wydaje się że i mój problem rozwiązała wymiana filtra paliwa sprawdzę jeszcze dokładnie na trasie ale po pierwszym przejeździe wszystko wydaje się być ok
ODPOWIEDZ