Jak zmieniać biegi

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Jak zmieniać biegi

Post autor: Sony »

tomas26, na zimnym silniku możesz z powodzeniem go ciągnąć do 2500obr/min. Jednak tą magiczna granicę przekraczamy dopiero jak wskazówka temp. jest w pionie ;)
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

Jak zmieniać biegi

Post autor: mat_282 »

Moja ciotka ma golfa 3 z afn-em z 97r. Ma go od jowosci i auto nigdy nawet nie posmakowalo niczego z tych 10przykazan a ma juz przejechane 360k km. Olej zmienia co 15 do 20k km i jezdzi na lotosie 15w40. Turbo sprzeglo czy glowica nigdy nie ruszane. Jechalem nim kiedys i po trasie chcialem odczekac to wujek mi wyjal kluczyk bo stwierdzil ze szkoda paliwa. . . Powiedzial mi ze co to za auto by bylo jakby musial je grzac jak panne a potem po wszystkim tulic. :lol:
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Jak zmieniać biegi

Post autor: bartekmk »

mat_282, dobry wujek;] to mi przypomnialo historie o kobiecie z mercem 190 ktora nigdy nie wymieniala oleju tylko dolewała;]
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

Jak zmieniać biegi

Post autor: mat_282 »

I to sa dobre przyklady ze stare diesle sa debiloodporne chociarz afn ma zmienna geometrie. Szkoda ze takich aut juz nie produkuja. . .
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jak zmieniać biegi

Post autor: szymekgd »

bartekmk pisze:to mi przypomnialo historie o kobiecie z mercem 190 ktora nigdy nie wymieniala oleju tylko dolewała;]


Mój szef w astrze 2 tez tylko dolewa olej i nic się nie dzieje ;) Z oszczędności zamiast płynu do spryskiwaczy leje wodę, a ogrzewania nie uznaje nawet w zimie :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Jak zmieniać biegi

Post autor: Tomas »

Jak miałem Tolka 1.9 TDI AHF, to nauczyłem się, że PSJ nie jest wcale oszczędnym sposobem podróżowania. Średnie spalanie w tolku miałem w okolicy 5.4l/100km i po paru miesiącach całe moje oszczędności z ekonomicznej jazdy + parę stówek powędrowały do miłego pana mechanika w celu wykonania usługi regeneracji turbawki. Nie ma co, zaoszczędziłem sobie :mrgreen: Potem zacząłem jeździć tak, że emeryten party robiłem sobie po mieście (zmiana biegu przy 2200-2500 obrotów). W weekendowe trasy pozamiejskie odmulanie turbawki. Wyprzedzanie w trasie z redukcją (tak, żeby zaczynać łykać drogowego marudera od ok. 2500 obrotów). Spalanie w Tolku kolosalnie podskoczyło (do 6.0l/100km) :lol: no i więcej z turbawką nie miałem żadnych kłopotów.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Jak zmieniać biegi

Post autor: bartekmk »

Tomas, to sa wlasnie pozorne oszczednosci:) tak samo jak z kupowaniem najtańszego.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Jak zmieniać biegi

Post autor: migacz1981 »

mat_282 pisze:Moja ciotka ma golfa 3 z afn-em z 97r. Ma go od jowosci i auto nigdy nawet nie posmakowalo niczego z tych 10przykazan a ma juz przejechane 360k km.
Wniosek ty;ko jeden : nieźle się w polsce cofa przebiegi :-D
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

Jak zmieniać biegi

Post autor: mat_282 »

migacz1981 pisze:Wniosek ty;ko jeden : nieźle się w polsce cofa przebiegi


Mój na liczniku ma 236k a pod komp pokazuje +200k :mrgreen:
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
ODPOWIEDZ