Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Tematy ogólno-techniczne
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: mat_282 »

Witam. W sobotę założyłem letnie koła i zaczęły się dziać "cuda". podczas jazdy na wprost kierownica jest prosto ale musze ja calyczas trzymac bo jak puszcze to sama skreca delikqtnie w prawo a wraz z nia cale auto. Podczas jazdy na wprost z predkoscia ok 90km auto myszkuje w prawo i lewo. Jadac z ta predkoscia zaczynam wjezdzac w delikatny luk drogi i rownoczesnie dodam delikatnie gazu przod zaczyna wyjezdzac a dopiero po chwili skreca. Kola wywazone, brak luzow i stukow w zawieszeniu, wyczyszczone miejsca sryku felgi i piasty oraz otworu centrujacego. Na przodzie mam opony 225/45/17 a na tyle 235/45/17. Wszystkie tego samego producenta i ten sam model (wzor bieznika) jedyna roznica to taka ze prawa przednia opona ma o ok 3mm wiecej bieznika niz lewa. Tylne sa rowne. Na zimowkach tego nie bylo. . . co moze byc przyczyna? Sorki ze bez znakow interpunkcyjnych ale pisze z telefonu.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: vwir »

Nie działo się to wcześniej? W sensie przed zimą miałeś te same koła i było ok? Da rady przełożyć tył na przód? Nie wiem, czy 235 z przodu się zmieści. Generalnie takie walce na pewno będą bardziej podatne na wszelkie nierówności i koleiny.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: Radziu »

opony nowe czy uzywane? jezdziles na nich wczesniej? jak kupiles uzywki, to moga byc nierowno zjechane. mi na 225 na 16" tez auto latalo po drodze, p zmianie na 205 bylo normalnie, wiec stan drug + szeroki kapec. moze u Ciebie podobnie?
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: mat_282 »

Te opony z przodu mialem w poprzednim sezonie tez na przodzie a na tyl kupilem w tym roku. Opony uzywki ale bieznik maja rowny. W zeszlym sezonie mialem felgi od ts i troche sciagalo. Teraz mam od fr i sa takie objawy jak pisalem wczesniej. Felgi sa proste bo byly sprawdzane przed zalozeniem opon. Na zimowkach 205/55/17 jechalnprosto ale na autostradzie zauwazylem ze przy ok 120 auto bylo dziwnie niestabilne. Delikatnie zycalo nim na prawo i lewo ale jechal prosto. Uczucie bylo jakbym tira wyprzedzal.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: vwir »

U mnie coś podobnego się niedawno pojawiło (a nie zmieniłem kół) i obstawiam, że powoli kończy się mocowanie belki z tyłu. Przestał się stabilnie prowadzić podczas jazdy na wprost i do tego przy przejeżdżaniu przez jakieś progi itp. słychać z tyłu głuche uderzenie, którego wcześniej nie było. Sprawdź u siebie to samo.
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: mat_282 »

Mocowane? Masz na mysli silentbloki? U mnie jest cisza z tylu. Ogolnie zawiecha jest sztywna. Brak luzow. Z tylu jest kompletna cisza. Robilem silentbloki w a3 to koszty niewielkie. Czesci plus robocizna to 220zl ale u siebie to sam bym sie bral za to i w 150zl bym sie zamknal.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: CYRULIK »

O ile dobrze wyczytałem to masz 3mm różnicy na bieżniku , to chyba sporo, skoro nowa opona ma koło 8, a 1.6 mm to opona do wymiany, stad to ściąganie. A przy takiej różnicy to i pewnie bebechy opony już styrane.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: mat_282 »

Opony od wewnatrz wygladaja bardzo dobrze. Tez wlasnie wydawalo mi sie ze sciaganie to przez roznice ale zastanawia mnie fakt ze prawa opona ma wyzszy bieznik i auto tez sciaga w prawo. Sprobuje w sonote zamienic stronami opony i zobacze co sie stanie. Na szczescie sa bezkierunkowe wiec nie bedzie z tym problemu.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: Danielek. »

Zamień miejscami koła lewe na prawa stronę jeśli będzie to samo to tył z przodem, jeśli nic to nie da to jedz na staje diagnostyczna ustaw zbieżność i wtedy zobaczysz czy to wina opon
C
Cris
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2012, 08:04
Auto: Seat Altea 5P
Model: 1.6 BSE benz+gaz
Lokalizacja: Solec Kuj

Dziwne zachowanie po zmianie na letnie koła

Post autor: Cris »

mat_282, A cisnienie w kolach kolega sprawdzał ?
ODPOWIEDZ