a przy jakiem temp silnika można już go kręcić czy wystarczy mu 60 stopni ? ( gdy ma się podgrzewanie płynu ) czy jednak ma mieć te 90 i w tedy but i co 2,5 - 3,5 tys zmiana biegu.
Kitaj pisze:Brak mi słów po prostu.... Tu nie chodzi o mulenie pały non stop albo ogień na tłoki bez przerwy, tylko o to żeby od czasu do czasu przedmuchać sprzęt i tyle (przynajmniej ja sobie stosuje taką technikę). W jeździe po mieście nie chodzi o to żeby na każdych światłach zostawiać za sobą 2 czarne ślady z opon, można sobie pyrkać od świateł do świateł i zmieniać biegi przy 2tyś a raz czy dwa dziennie przeciągnąc do 4 tysi i wszystko będzie śmigało
Tak samo jak jedziemy w trasie to też można sobie jechać 90-100 i nie zapieczemy turbiny tylko jak chcemy wyprzedzać to nie robimy tego na 5 biegu przy 90 bo raz że trwa to wieki i jest niebezpieczne a dwa że dwumas dostaje po dupie tylko redukujemy sobie na 4 albo nawet na 3 i wtedy prawa stopa w podłoge i wyprzedzamy. Tylko przed zrzuceniem o 2 biegi radzę sobie obczaić prędkości obrotowe silnika na każdym biegu żeby nie było szarpania (które obciąży dwumas) no i uszkodzeniu skrzyni
Nic dodać nic ująć.
No może za wyjątkiem:
Kitaj pisze:Bo jak lece 80 czy 90 równym tempem to śmigam na 5 biegu
Ja jadę przy takich prędkościach na IV biegu Ty masz cwaniaku turbo bez VNT
a przy jakiem temp silnika można już go kręcić czy wystarczy mu 60 stopni ? ( gdy ma się podgrzewanie płynu ) czy jednak ma mieć te 90 i w tedy but i co 2,5 - 3,5 tys zmiana biegu.
Sony znam 10 przykazań i z nich wynika ze trzeba mieć 90 stopni , ale zanim silnik osiągnie optymalna temp to czy nic się nie stanie jak będę zmieniał biegi do 2,5 tys
Ja piątki używam tylko na zimnym silniku albo na autostradzie Na ciepłym jeżdżę przeważnie od 2 do 3 tys. obrotów schizofrenicznie bojąc się jeździć poniżej tych 2000 po tym jak naczytałem się, że dwumas najbardziej dostaje po dupie przy 1500 obr.
dodam swoje 3 grosze ...
auto mam ponad 5 lat , 95tys km zrobiłem a kupiłem jak miał 173tys.
Jak auto jest zimne to latam tak do 2500obr.
Jak na mfa olej pokaze 50 stopni to potrafie do 3000-3500 dokrecic
Jak mam 70stopni oleju na mfa to juz latam do konca , nawet 4700
Turbo Ori , silnik nie bierze oleju od wymiany do wymiany wiecej jak 500ml.
No i do tego od kiedy jest w moich rekach to z serią nie ma nic wspólnego , obecnie okolo 135-140km.