Jak zmieniać biegi

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
w
weneryniarz
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 06 sty 2014, 12:59

Jak zmieniać biegi

Post autor: weneryniarz »

dzięki Kitaj za ten zdroworozsądkowy post ;-)
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Jak zmieniać biegi

Post autor: bartekmk »

weneryniarz pisze: na 5 biegu stałą prędkością ok 80km/h i mam tak z 1600 obrot.


odnosiłem sie do tego;]

Kitaj pisze:jak chcemy wyprzedzać to nie robimy tego na 5 biegu przy 90 bo raz że trwa to wieki


chyba u ciebie :D

bez spiny, kazdy jezdzi jak lubi, ale nie ma sie co bac wkrecac auto na obroty, to ze silnik wyje to nie znaczy ze cierpi.
t
tomas26
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 mar 2012, 22:01
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Goczałkowice

Jak zmieniać biegi

Post autor: tomas26 »

a przy jakiem temp silnika można już go kręcić czy wystarczy mu 60 stopni ? ( gdy ma się podgrzewanie płynu ) czy jednak ma mieć te 90 i w tedy but i co 2,5 - 3,5 tys zmiana biegu. ;-)
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

Jak zmieniać biegi

Post autor: Art »

kielich2781 pisze:Art, to jak jedziesz stalą prędkością ok70-80km/h to na 3 ciągle?


Nie, jeśli jade po mieście ze stałą prędkością, to najczęściej 4 bieg (trzymam w granicach 1800-2000obr)
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Jak zmieniać biegi

Post autor: Sony »

Kitaj pisze:Brak mi słów po prostu.... Tu nie chodzi o mulenie pały non stop albo ogień na tłoki bez przerwy, tylko o to żeby od czasu do czasu przedmuchać sprzęt i tyle (przynajmniej ja sobie stosuje taką technikę).
W jeździe po mieście nie chodzi o to żeby na każdych światłach zostawiać za sobą 2 czarne ślady z opon, można sobie pyrkać od świateł do świateł i zmieniać biegi przy 2tyś a raz czy dwa dziennie przeciągnąc do 4 tysi i wszystko będzie śmigało ;)

Tak samo jak jedziemy w trasie to też można sobie jechać 90-100 i nie zapieczemy turbiny tylko jak chcemy wyprzedzać to nie robimy tego na 5 biegu przy 90 bo raz że trwa to wieki i jest niebezpieczne a dwa że dwumas dostaje po dupie tylko redukujemy sobie na 4 albo nawet na 3 i wtedy prawa stopa w podłoge i wyprzedzamy. Tylko przed zrzuceniem o 2 biegi radzę sobie obczaić prędkości obrotowe silnika na każdym biegu żeby nie było szarpania (które obciąży dwumas) no i uszkodzeniu skrzyni :-)
Nic dodać nic ująć.

No może za wyjątkiem:
Kitaj pisze:Bo jak lece 80 czy 90 równym tempem to śmigam na 5 biegu :-P
Ja jadę przy takich prędkościach na IV biegu ;) Ty masz cwaniaku turbo bez VNT :P

a przy jakiem temp silnika można już go kręcić czy wystarczy mu 60 stopni ? ( gdy ma się podgrzewanie płynu ) czy jednak ma mieć te 90 i w tedy but i co 2,5 - 3,5 tys zmiana biegu. ;-)
tomas26, poczytaj: viewtopic.php?t=21
t
tomas26
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 mar 2012, 22:01
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Goczałkowice

Jak zmieniać biegi

Post autor: tomas26 »

Sony znam 10 przykazań i z nich wynika ze trzeba mieć 90 stopni , ale zanim silnik osiągnie optymalna temp to czy nic się nie stanie jak będę zmieniał biegi do 2,5 tys
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Jak zmieniać biegi

Post autor: kornat »

tomas26 pisze:ale zanim silnik osiągnie optymalna temp to czy nic się nie stanie jak będę zmieniał biegi do 2,5 tys

Jak masz już 60*C na blacie to nic się nie stanie jak go do 2500 pociągniesz.
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

Jak zmieniać biegi

Post autor: exodus »

Ja piątki używam tylko na zimnym silniku albo na autostradzie :-D Na ciepłym jeżdżę przeważnie od 2 do 3 tys. obrotów schizofrenicznie bojąc się jeździć poniżej tych 2000 po tym jak naczytałem się, że dwumas najbardziej dostaje po dupie przy 1500 obr. :lol:
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Jak zmieniać biegi

Post autor: Bartek26 »

dodam swoje 3 grosze ...
auto mam ponad 5 lat , 95tys km zrobiłem a kupiłem jak miał 173tys.

Jak auto jest zimne to latam tak do 2500obr.
Jak na mfa olej pokaze 50 stopni to potrafie do 3000-3500 dokrecic
Jak mam 70stopni oleju na mfa to juz latam do konca , nawet 4700

Turbo Ori , silnik nie bierze oleju od wymiany do wymiany wiecej jak 500ml.
No i do tego od kiedy jest w moich rekach to z serią nie ma nic wspólnego , obecnie okolo 135-140km.
Skill.... You can't buy it ....
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jak zmieniać biegi

Post autor: szymekgd »

Bartek26 i tak trzymać, ale należy pamiętać, że w 1M są bardziej awaryjne silniki :-D
Michal
ODPOWIEDZ