Wspomaganie kierownicy

Tematy ogólno-techniczne
m
marcopolo37
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 17 wrz 2010, 10:29

obroty a wspomaganie

Post autor: marcopolo37 »

witam panowie i panie-dawno o nic nie pytałem ale dopadło i mnie,jak silnik zimny i pracuje na ssaniu wspomaganie kierownicy pracuje bez problemu jak tylko obroty się unormują wspomagania brak-czy wystarczy wymienić płyn czy może pompa?

[ Dodano: 2013-10-04, 09:22 ]
odnośnie postu wyżej chciałem dodać że problem dotyczy seat leon 1,6 105 km 2001r
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Wspomaganie kierownicy

Post autor: remiq »

marcopolo37 pisze:jak silnik zimny i pracuje na ssaniu wspomaganie kierownicy pracuje bez problemu jak tylko obroty się unormują wspomagania brak-czy wystarczy wymienić płyn czy może pompa?

Może to być wiele elementów. Mogą to być też np. uszczelniacze w maglownicy. Pompa by wyła, a płyn raczej nie zmienia aż tak szybko parametrów. Najtaniej jest wymienić płyn - kilkanaście zł/0,5l. Potem obejrzyj pompę - może się układ zapowietrza po nagrzaniu, czyli simmerring do wymiany. Maglownica na sam koniec, bo najwięcej roboty z diagnostyką.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
k
kryslo
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 16 mar 2014, 09:29

Wspomaganie ciężko chodzi,kierownica wolno odbija po skręcie

Post autor: kryslo »

Witam,
Ostatnimi czasy wydaje mi się, że wspomaganie zaczęło trochę ciężej pracować ( być może to moje przewrażliwienie ). Jedną ręką można obracać jednak wyczuwam mimo wszystko opór ze strony układu kierowniczego. Po skręcie kierownica do pozycji "na wprost" wraca powoli i jakby skokowo. Podczas jazdy i skrętów nie słyszę żadnych pisków i innych dźwięków, które wskazywały by na awarię pompy. Płyn wspomagania w normie-nie wiem tylko kiedy był wymieniany bo autko nowo nabyte.
Proszę o jakieś rady, propozycje, doświadczenie, albo sprowadzenie mnie na ziemię jeśli mi się tylko wydaje :-D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Wspomaganie kierownicy

Post autor: kornat »

Ciężko będzie powiedzieć czy masz problem czy nie, bo jak masz szersze opony niż 195 też kierownica troszkę ciężej może chodzić, a może trzeba płyn wymienić.
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Wspomaganie kierownicy

Post autor: haszczu »

Tak jak wyżej. Ja po zmianie ze 195/65 na 225/45 poczułem bardzo dużą różnicę. Myslalem ze to normalne ale jednak po przejechaniu się kumpla leonem stwierdziłem że za ciężko chodzi. Pytałem jednego mechanika to powiedział że trzeba spuścić stary płyn, zalać nowym, pojeździć dzień/dwa i znowu spuścić płyn i zalać nowym. Powinno pomóc
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
k
kryslo
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 16 mar 2014, 09:29

Wspomaganie kierownicy

Post autor: kryslo »

Opony raczej standardowe, nie wiem dokładnie jakie ale później to ustalę i napiszę. Dzięki
Opony 195/65. W Waszych tolkach kierownica odbija po skręcie bez problemu?
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

Wspomaganie kierownicy

Post autor: marek_igor »

kryslo pisze: W Waszych tolkach kierownica odbija po skręcie bez problemu?


Odbija. Jak Ci nie wraca to sprawdź czy nie masz krzywego wahacza i ustaw zbieżność.
k
kryslo
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 16 mar 2014, 09:29

Wspomaganie kierownicy

Post autor: kryslo »

Odwiedziłem dziś stację diagnostyczną i sprawdziłem auto, żadnych luzów, zbieżność ok, ze strony zawieszenia nic się nie dzieje. Coraz bardziej przekonuję się, że to tylko moje przewrażliwienie.
S
Slepy2
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2014, 19:52

Wspomaganie kierownicy

Post autor: Slepy2 »

Podepnę się pod temat.

Podczas bardzo silnego opadu deszczu jechałem jakieś 80km/h i wszystko było by ok gdyby nie fakt, że chwilę później straciłem wspomaganie kierownicy ( wyczuwalnie ciężej się kręciło ).
Zaparkowałem auto na parkingu pod pracą i gdy wsiadłem i odpaliłem auto po 8 godzinach kiera pracowała już lżej.
Po włączeniu klimatyzacji czuć było chwilowe spowalnianie wolnych obrotów silnika raz na jakiś czas.
Podejrzewam, że zawilgotniał pasek wielorwkowy.
Poziom płynu od wspomagania był ok.

Miał już ktoś taki przypadek ? Czy kończy się sam pasek czy może napinacz paska też ?
Co mogę sam sprawdzić żeby mieć pewność ?
Czy te paski nie mają jakiejś osłony przed deszczem ?
Czy napinacz paska ma jakąś regulację naciągu czy trzeba wymieniać na nowy ?

Pozdrawiam.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wspomaganie kierownicy

Post autor: szymekgd »

Slepy2 pisze:Czy napinacz paska ma jakąś regulację naciągu czy trzeba wymieniać na nowy ?


Automatycznie napina.
Michal
ODPOWIEDZ