witam panowie i panie-dawno o nic nie pytałem ale dopadło i mnie,jak silnik zimny i pracuje na ssaniu wspomaganie kierownicy pracuje bez problemu jak tylko obroty się unormują wspomagania brak-czy wystarczy wymienić płyn czy może pompa?
[ Dodano: 2013-10-04, 09:22 ] odnośnie postu wyżej chciałem dodać że problem dotyczy seat leon 1,6 105 km 2001r
marcopolo37 pisze:jak silnik zimny i pracuje na ssaniu wspomaganie kierownicy pracuje bez problemu jak tylko obroty się unormują wspomagania brak-czy wystarczy wymienić płyn czy może pompa?
Może to być wiele elementów. Mogą to być też np. uszczelniacze w maglownicy. Pompa by wyła, a płyn raczej nie zmienia aż tak szybko parametrów. Najtaniej jest wymienić płyn - kilkanaście zł/0,5l. Potem obejrzyj pompę - może się układ zapowietrza po nagrzaniu, czyli simmerring do wymiany. Maglownica na sam koniec, bo najwięcej roboty z diagnostyką.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Witam,
Ostatnimi czasy wydaje mi się, że wspomaganie zaczęło trochę ciężej pracować ( być może to moje przewrażliwienie ). Jedną ręką można obracać jednak wyczuwam mimo wszystko opór ze strony układu kierowniczego. Po skręcie kierownica do pozycji "na wprost" wraca powoli i jakby skokowo. Podczas jazdy i skrętów nie słyszę żadnych pisków i innych dźwięków, które wskazywały by na awarię pompy. Płyn wspomagania w normie-nie wiem tylko kiedy był wymieniany bo autko nowo nabyte.
Proszę o jakieś rady, propozycje, doświadczenie, albo sprowadzenie mnie na ziemię jeśli mi się tylko wydaje
Pozdrawiam
Ciężko będzie powiedzieć czy masz problem czy nie, bo jak masz szersze opony niż 195 też kierownica troszkę ciężej może chodzić, a może trzeba płyn wymienić.
Tak jak wyżej. Ja po zmianie ze 195/65 na 225/45 poczułem bardzo dużą różnicę. Myslalem ze to normalne ale jednak po przejechaniu się kumpla leonem stwierdziłem że za ciężko chodzi. Pytałem jednego mechanika to powiedział że trzeba spuścić stary płyn, zalać nowym, pojeździć dzień/dwa i znowu spuścić płyn i zalać nowym. Powinno pomóc
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Opony raczej standardowe, nie wiem dokładnie jakie ale później to ustalę i napiszę. Dzięki
Opony 195/65. W Waszych tolkach kierownica odbija po skręcie bez problemu?
Odwiedziłem dziś stację diagnostyczną i sprawdziłem auto, żadnych luzów, zbieżność ok, ze strony zawieszenia nic się nie dzieje. Coraz bardziej przekonuję się, że to tylko moje przewrażliwienie.
Podczas bardzo silnego opadu deszczu jechałem jakieś 80km/h i wszystko było by ok gdyby nie fakt, że chwilę później straciłem wspomaganie kierownicy ( wyczuwalnie ciężej się kręciło ).
Zaparkowałem auto na parkingu pod pracą i gdy wsiadłem i odpaliłem auto po 8 godzinach kiera pracowała już lżej.
Po włączeniu klimatyzacji czuć było chwilowe spowalnianie wolnych obrotów silnika raz na jakiś czas.
Podejrzewam, że zawilgotniał pasek wielorwkowy.
Poziom płynu od wspomagania był ok.
Miał już ktoś taki przypadek ? Czy kończy się sam pasek czy może napinacz paska też ?
Co mogę sam sprawdzić żeby mieć pewność ?
Czy te paski nie mają jakiejś osłony przed deszczem ?
Czy napinacz paska ma jakąś regulację naciągu czy trzeba wymieniać na nowy ?