Jak zmieniać biegi

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Jak zmieniać biegi

Post autor: szymekgd »

popadanie w skrajności pt. 'jak będziesz zmieniał biegi przy 2-2,5k rpm to czeka cię rychła wymiana koła dwumasowego'


Gdzie jest to napisane?
Michal
k
krolik54
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2011, 18:21
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lębork

Jak zmieniać biegi

Post autor: krolik54 »

No różnie zależy od kaprysu, ale przy normalnej jeździe to zmieniam bieg miedzy 2-2,5k obrotów, co nie znaczy że czasami nie lubię sobie wcisnąć do samego końca ;-) oczywiście mowa o jeździe w mieście, małym mieście tu za dnia max co mogę się rozpędzić to 50km/h nie mówię tu o dużych miastach gdzie się jeździ zupełnie inaczej.
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

Jak zmieniać biegi

Post autor: kielich »

To ci co zmieniają biegi 3-3.5k to piątki w mieście w ogóle chyba nie ruszają, tak?????
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

Jak zmieniać biegi

Post autor: Art »

Na zimnym nie przekraczam 2.5k i nie cisne mu. Jak osiąga 90'C to na 2,3,4 staram sie zmieniać przy 2.5-3k minimum. Jak jest gdzie, to 3 do 4-4.5k pociągne.
Wcześniej próbowałem 'ekonomicznie' , spalanie spadło do 5.3L w mieście. Po paru tygodniach takiej jazdy łapało mi notlaufa juz przy 120km/h. Nieopłacana oszczędność.
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

Jak zmieniać biegi

Post autor: kielich »

Art, to jak jedziesz stalą prędkością ok70-80km/h to na 3 ciągle?
w
weneryniarz
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 06 sty 2014, 12:59

Jak zmieniać biegi

Post autor: weneryniarz »

szymekgd pisze:
popadanie w skrajności pt. 'jak będziesz zmieniał biegi przy 2-2,5k rpm to czeka cię rychła wymiana koła dwumasowego'


Gdzie jest to napisane?


w trzecim poście tego tematu odnoszącym się do postu pierwszego
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Jak zmieniać biegi

Post autor: bartekmk »

kielich2781, no a po co wczesniej wrzucać i po co ci piatka w miescie?

weneryniarz, zacytuj bo widze, ze o moj post ci chodzi.
w
weneryniarz
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 06 sty 2014, 12:59

Jak zmieniać biegi

Post autor: weneryniarz »

kielich2781 pisze:...
Ja staram się zmieniać miedzy 2000-2500
I czy mogę jechać na 5 biegu stałą prędkością ok 80km/h i mam tak z 1600 obrot., czy to źle.
Staram się tak nie jeździć, ale widzę na kompie ze tak oszczędnie chyba jest.


bartekmk pisze:no to jezdzisz jak dziadek, tematów juz bylo o tym sporo. zastanów sie czy oszczednosc litra na 100km jest warta wczesnej wymiany dwumasu/turbiny...


prącie bardzo
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Jak zmieniać biegi

Post autor: Kitaj »

Brak mi słów po prostu.... Tu nie chodzi o mulenie pały non stop albo ogień na tłoki bez przerwy, tylko o to żeby od czasu do czasu przedmuchać sprzęt i tyle (przynajmniej ja sobie stosuje taką technikę).
W jeździe po mieście nie chodzi o to żeby na każdych światłach zostawiać za sobą 2 czarne ślady z opon, można sobie pyrkać od świateł do świateł i zmieniać biegi przy 2tyś a raz czy dwa dziennie przeciągnąc do 4 tysi i wszystko będzie śmigało ;)

Tak samo jak jedziemy w trasie to też można sobie jechać 90-100 i nie zapieczemy turbiny tylko jak chcemy wyprzedzać to nie robimy tego na 5 biegu przy 90 bo raz że trwa to wieki i jest niebezpieczne a dwa że dwumas dostaje po dupie tylko redukujemy sobie na 4 albo nawet na 3 i wtedy prawa stopa w podłoge i wyprzedzamy. Tylko przed zrzuceniem o 2 biegi radzę sobie obczaić prędkości obrotowe silnika na każdym biegu żeby nie było szarpania (które obciąży dwumas) no i uszkodzeniu skrzyni :-)

bartekmk pisze:i po co ci piatka w miescie?

Bo jak lece 80 czy 90 równym tempem to śmigam na 5 biegu :-P
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Jak zmieniać biegi

Post autor: kornat »

Kitaj pisze:bartekmk napisał/a:
i po co ci piatka w miescie?

Bo jak lece 80 czy 90 równym tempem to śmigam na 5 biegu :-P

90km/h w mieści? To pirat drogowy jesteś :D
ODPOWIEDZ