Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Sony »

Szczepan, kup porządny filtr z firmy Mann i nie będziesz miał problemu.
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Szczepan »

Sony, No właśnie może kupie mann bo polski filtron też nie polecają.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
k
krecik_tomi
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:13

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: krecik_tomi »

Witam.
Koledzy pomóżcie. Podczas jazdy zarówno w mieście jak i na trasie przy 2 tyś. obrotów nagle obroty skaczą do 3,5 - 4 tys. Mam wrażenie jakby silnik miał zaraz wyskoczyć. Nie ma typowych objawów do zawalonej turbosprężarki. Strasznie utrudnia to jazdę, nie można normalnie się rozpędzić bo cały czas obroty wariują.
Co może być przyczyną?

Nie jestem mechanikiem ale mam dziwne wrażenie że komputer źle steruje wtryskiem lub coś w tym stylu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: szymekgd »

krecik_tomi, odłącz impulsator ze skrzyni.
Michal
k
krecik_tomi
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:13

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: krecik_tomi »

szymekgd a pewny jesteś że to właśnie to?
Jak byłem na corocznym przeglądzie w grudniu to mechanik z Seata powiedział że turbina jest do czyszczenia i to dlatego samochód się tak zachowuje. Generalnie w grudniu to tylko na trasie się tak zachowywał, a teraz od ponad 2 tygodni to w mieście już się nie da jeździć bo tak obroty skaczą.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: szymekgd »

Jesteś pierwszym przypadkiem który ma takie efekty, jeżeli to oczywiście jest turbina.

Sprawdź nastawnik i pompę/zawór n109
Michal
k
krecik_tomi
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:13

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: krecik_tomi »

Generalnie nie ufam mechanikom z Seata u mnie w mieście, dlatego zadałem pytanie na forum.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: szymekgd »

Obroty nie będą falować przy stojącej geometrii, co najwyżej silnik dostaje więcej /mniej powietrza dla zadanych obrotów. Odłączysz impulsator wyeliminujesz nastawnik.
Michal
c
cyment
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2013, 13:42
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Wrocław

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: cyment »

Panowie,

Mam nastepujace objawy (wzielo sie to nagle - podczas trasy): podczas jazdy/przyspieszania w okolicach predkosci 60-80 na 4tym biegu jest dziwne drzenie, tak jakby cos wbilo sie w opone. Zatrzymalem sie obejrzalem wszystkie opony - nic nie ma. Przy wyzszych i nizszych predkosciach niz wymienione nie zauwazylem tego efektu.

W piatek/sobote robilem sprzeglo, byly wyciagane polosie ze skrzyni oraz odkrecana lapa od poduszki gornej (od kierowcy) oraz dolna poduszka (poduchy sa ok). Czy da sie tutaj cos popelnic jakis blad? Chodzi mi o montaz polosi (byla sfatygowana jedna uszczelka przy przegubie wewnetrznym - nie wymienialem, ale montaz poszedl bardzo sprawnie), ewentualnie mocowanie do poduszki (lapa od skrzyni wzgledem poduchy zmienila delikatnie polozenie)? Co powinienem sprawdzic? Poziomowanie silnika na poduchach? Cos kojarze, zeby sie przejechac z lekko poluzowanymi srubami i silnik sie ustawi.

[ Dodano: 2014-03-10, 15:37 ]
Efekt terkotania nasila sie. Gdy przyspieszam to slychac chrobotanie w okolicach kola/silnika.
Wyczytalem w necie, ze moze to byc przegub wewnetrzny. KTos wie, jak to zweryfikowac?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: vwir »

Jeśli nie masz EBD/ASR/ESP to jest bardzo prosty sposób: Podnosisz jedno przednie koło, a drugą stronę dokładnie blokujesz (podkładasz kamień, deskę, czy co tam masz pod ręką). Wsiadasz do auta i zaczynasz "jechać". Koło które będzie w powietrzu będzie się kręcić. Tak "jadąc" lekko przyhamowujesz hamulcem, żeby dać silnikowi jakieś obciążenie (nie można przesadzić, bo auto faktycznie pojedzie). Jeśli słyszysz terkotanie to przegub wewnętrzny z tej podniesionej strony do wymiany. Jeśli nie słychać to to samo sprawdzasz z drugiej strony.
ODPOWIEDZ