Tym razem na tapecie montaż stacji 2 DIN w Toledo 1M z klimatronikiem.
Generalnie mamy 2 opcje:
1. Zakup samej ramki i dopasowanie w miejsce standardowej konsoli centralnej. Generalnie da się, ale zabawy jest sporo. Trzeba wziąć pod uwagę, że w wersji 2 DIN złącze diagnostyczne jest nie w tunelu środkowym (jak w 1 DIN) ale w konsoli centralnej. Ponadto w wersji 2 DIN czujnik temperatury wnętrza jest w zupełnie innym miejscu (po prawej stronie stacji 2DIN, tymczasem w przypadku 1 DIN jest zaraz nad klimatronikiem). Dla porównania załączam zdjęcie pokazujące różnice:
Zielonym oznaczony czujnik klimatronika, czerwonym złącze diagnostyczne.
2. Wymiana kompletu, czyli konsola centralna z ramką i tunel środkowy.
Ja wybrałem tą opcję, bo udało mi się kupic komplet w sensownej cenie. Generalnie potrzebujemy konsolę centralną z koszem metalowym i ramką oraz tunel środkowy z popielniczką. Tutaj mała uwaga - nie mam ESP, a nie spotkałem się z tunelem środkowym pod 2 DIN którym by nie miał dziury pod przycisk od ESP. Generalnie tutaj macie pokazane różnice:
Jak się okazuje, część z popielniczka jes zgrzewana do reszty:
Da się to oddzielić od reszty tunelu i wtedy tak to wygląda:
Tą część założyłem do swojego tunelu i dzieki temu mam chyba jedyne 1M z 2DIN ale bez ESP
Tak wygląda efekt końcowy:
Potem przyszła pora na montaż wszystkiego w swoim aucie. Generalnie demontaż jest prosty i nie ma tu czego opisywać (w temacie o suszeniu wnętrza jest dokładnie opisane co trzeba). Ale montaż to naprawdę ostra jazda. Nie pasuje właściwie nic. Wzmocnienia w autach z 2 DIN są zupełnie inne niż przy 1 DIN i nie pasują. Jedno z nich (dolne lewe) musiałem odkręcić, bo nie było szans założyć konsoli centralnej. Ponadto musiałem poodginać mocowania kosza stacji 2DIN, bo nie było ich do czego przykręcić i zawadzały o wzmocnienia w aucie. Do tego wszystkiego dochodzi zupełnie inny przewód powietrzny do czujnika temperatury - przerobiłem ten z wersji 1DIN przy pomocy rurek miedzianych o średnicy 15mm. Już nawet nie wspomnę o takich drobiazgach jak konieczność przedłużenia kabla do zapalniczki. Co mnie zaskoczyło to nie wiedziałem, że w toledo były 2 rodzaje wyłączników świateł awaryjnych. Mój jest szerszy niż ten do którego miałem ramkę, więc musiałem wyciąć z ramki poprzeczki po bokach tegoż wyłącznika. Dobrze widać różnicę na pierwszej fotce w tym temacie. Poza tym wygląda na to, że dziura na mieszek lewarka zmiany biegów w 2DIN też jest większy niż ten, który ja mam, przez co ramka mieszka jest teraz bardzo luźna. Muszę coś z tym pokombinować.
Generalnie więc wydaje się, że wszystko powinno być PnP, ale to nieprawda. Jest duuuuużo zabawy. Ostateczny efekt końcowy: