[1M] Montaż stacji 2 DIN

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: vwir »

Tym razem na tapecie montaż stacji 2 DIN w Toledo 1M z klimatronikiem.

Generalnie mamy 2 opcje:
1. Zakup samej ramki i dopasowanie w miejsce standardowej konsoli centralnej. Generalnie da się, ale zabawy jest sporo. Trzeba wziąć pod uwagę, że w wersji 2 DIN złącze diagnostyczne jest nie w tunelu środkowym (jak w 1 DIN) ale w konsoli centralnej. Ponadto w wersji 2 DIN czujnik temperatury wnętrza jest w zupełnie innym miejscu (po prawej stronie stacji 2DIN, tymczasem w przypadku 1 DIN jest zaraz nad klimatronikiem). Dla porównania załączam zdjęcie pokazujące różnice:
Obrazek

Zielonym oznaczony czujnik klimatronika, czerwonym złącze diagnostyczne.

2. Wymiana kompletu, czyli konsola centralna z ramką i tunel środkowy.
Ja wybrałem tą opcję, bo udało mi się kupic komplet w sensownej cenie. Generalnie potrzebujemy konsolę centralną z koszem metalowym i ramką oraz tunel środkowy z popielniczką. Tutaj mała uwaga - nie mam ESP, a nie spotkałem się z tunelem środkowym pod 2 DIN którym by nie miał dziury pod przycisk od ESP. Generalnie tutaj macie pokazane różnice:
Obrazek

Jak się okazuje, część z popielniczka jes zgrzewana do reszty:
Obrazek

Da się to oddzielić od reszty tunelu i wtedy tak to wygląda:
Obrazek

Tą część założyłem do swojego tunelu i dzieki temu mam chyba jedyne 1M z 2DIN ale bez ESP ;) Tak wygląda efekt końcowy:
Obrazek

Potem przyszła pora na montaż wszystkiego w swoim aucie. Generalnie demontaż jest prosty i nie ma tu czego opisywać (w temacie o suszeniu wnętrza jest dokładnie opisane co trzeba). Ale montaż to naprawdę ostra jazda. Nie pasuje właściwie nic. Wzmocnienia w autach z 2 DIN są zupełnie inne niż przy 1 DIN i nie pasują. Jedno z nich (dolne lewe) musiałem odkręcić, bo nie było szans założyć konsoli centralnej. Ponadto musiałem poodginać mocowania kosza stacji 2DIN, bo nie było ich do czego przykręcić i zawadzały o wzmocnienia w aucie. Do tego wszystkiego dochodzi zupełnie inny przewód powietrzny do czujnika temperatury - przerobiłem ten z wersji 1DIN przy pomocy rurek miedzianych o średnicy 15mm. Już nawet nie wspomnę o takich drobiazgach jak konieczność przedłużenia kabla do zapalniczki. Co mnie zaskoczyło to nie wiedziałem, że w toledo były 2 rodzaje wyłączników świateł awaryjnych. Mój jest szerszy niż ten do którego miałem ramkę, więc musiałem wyciąć z ramki poprzeczki po bokach tegoż wyłącznika. Dobrze widać różnicę na pierwszej fotce w tym temacie. Poza tym wygląda na to, że dziura na mieszek lewarka zmiany biegów w 2DIN też jest większy niż ten, który ja mam, przez co ramka mieszka jest teraz bardzo luźna. Muszę coś z tym pokombinować.

Generalnie więc wydaje się, że wszystko powinno być PnP, ale to nieprawda. Jest duuuuużo zabawy. Ostateczny efekt końcowy:
Obrazek
Awatar użytkownika
wojtekm
Forumowicz
Posty: 937
Rejestracja: 14 cze 2011, 21:54

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: wojtekm »

Nooo powiem Ci, jestem pod wrażeniem i zarazem zazdroszcze efektu ;)
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Krosno

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: deejay-13 »

Jak dla mnie bomba. Sam chciałem u siebie zakładać 2DIN. Gdzie szukać części? Ramkę znalazłem ale trzeba inny kosz?
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: DzieX »

Wlacznik jest ten sam, tylko front jest inny. Szkoda ze nie zrobiles fot jak przymocowales konsole do wzmocnienia i ramke od radia 2 DIN.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: vwir »

Nie przymocowałem do wzmocnień środkowych. Trzyma się tylko na 4 śrubach, dolnych i górnych. Pytasz o ramkę czy półkieszeń? Ramka wskakuje na fabryczne mocowania, a półkieszeń przykręciłem do oryginalnego kosza.

Ja trafiłem cały komplet na tablicy. Kosz jest inny niż w 1DIN.

Tutaj ktoś sprzedaje komplet, ale w chorej cenie:
http://allegro.pl/seat-leon-toledo-navi ... 84003.html

Pojeździłem trochę z navi i muszę przyznać, że sprawuje się super. Generalnie GPS jest cały czas aktywny, więc gdy włączymy navi to nie musimy czekać na złapanie satelitów. Audi też gra bardzo ładnie, na pewno nie gorzej niż fabryczna aura.
Teraz przymierzam się do lampki wnętrza z wbudowanym mikrofonem, żeby używać też zestawu głośnomówiącego. Rozglądam się też za kamerką cofania, bo aktualnie stacja wyświetla mi tylko 'no signal'. Wtedy już będzie wszystko czego mi potrzeba ;)
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: ProFFessor »

vwir,

Ile dales za tunel ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: vwir »

Komplet kupiłem za 500 (z wysyłką)
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: ProFFessor »

bo widze wlasnie sam tunel za 300 zl

Ramke mozna kupic za 100 zl tylko nie wiem co z reszta tzn cala konsola srodkowa.

Podpytam jeszcze .Co to za radyjko? Blaupunkt ?

Wyglada okazale.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: vwir »

Chińczyk. GMS 6501. Jestem bardzo zadowolny. Automapa, radio, dvd, mp3, divx, bluetooth, możliwość podpięcia kamery cofania i cholera wie co jeszcze :)
Awatar użytkownika
leon_ts_arl
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 06 lip 2011, 14:27
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[1M] Montaż stacji 2 DIN

Post autor: leon_ts_arl »

Co do tunelu:
Występowały tunele czy to zwykłe czy pod navi z 2wielkościami otworów na lewarek.
http://img12.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3901028495
http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3902673724

Drugie zdjęcie przedstawia mieszek z ramką, otwór pod niego jest większy. Więc jeśli u Ciebie jest luźno to musisz kupić ramkę od TS/FR/Cupra

Co do montażu konsoli
Jeśli kupiłeś z anglika to dolny płaskownik do którego jest zamocowana metalowa kieszeń na 3śruby musisz przełożyć mocowania, tam z tego co pamiętam jest opisane czy LH czy RH i wszystko pasuje. Na zdjęciu widać ten płaskownik.
http://imageshack.us/a/img835/5997/img0230gm.jpg
Jest jeszcze element z blachy ocynkowanej wygięty, mocowany na jedną śrubkę u góry metalowego kosza. Niektórzy go całkiem wywalają, ja przerabiałem, mocowanie na śrubę trzeba przenieść i delikatnie przerobić końce by wpasować.

Silniczek montujesz w konsoli od środka, gumowy przewód raczej z tego co pamiętam jest inny i musisz przerobić. Ja miałem komplet wiec nie zwracałem uwagi.

Przewód od zapalniczki nie sięgnął ?
Co do tunelu zgadza się nigdy nie spotkałem z otworem na 1 przycisk i bez wycięcia na podłokietnik.

Mam gdzieś na dysku zdjęcia całego kompletu 2DIN jak byś coś potrzebował podejrzeć mogę wysłać.
ODPOWIEDZ