[1L] Hamulec ręczny

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
davio1995
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 27 sty 2014, 21:58

[1L] Hamulec ręczny

Post autor: davio1995 »

Jakiś czas temu zostawiłem z przyzwyczajenia samochód na zaciągniętym hamulcu ręcznym, co spowodowało zablkowanie się kół. Kiedy klocki puściły ręczny już nie załapuje tak mocno jak wcześniej, tym bardziej na prawe koło ;D Czy to oznacza pęknięcie linki czy trzeba ją po prostu podregulować? Jeśli tak to jak?


POSIADAM TOLEDO 1L, WIĘC PROSZĘ MI OPISAĆ JAK POWINNO TO PRZEBIEGAĆ ;d
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 22:39 przez davio1995, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Hamulec ręczny

Post autor: Sony »

davio1995, najlepiej to sprawdź naciągnięcie linki, najlepiej na kanał wjechać i oblookać. W 1M regulacja jest pod tylną popielniczką, nie wiem jak to wygląda w 1L. Niech się ktoś wypowie kto posiada Tolka I generacji.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Hamulec ręczny

Post autor: szymekgd »

Sony pisze: nie wiem jak to wygląda w 1L


W 1L jest podobnie, trzeba zdjąć plastik i pod wajchą są 2 nakrętki którymi regulujesz naciąg
Michal
Awatar użytkownika
davio1995
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 27 sty 2014, 21:58

[1L] Hamulec ręczny

Post autor: davio1995 »

szymekgd pisze:
Sony pisze: nie wiem jak to wygląda w 1L


W 1L jest podobnie, trzeba zdjąć plastik i pod wajchą są 2 nakrętki którymi regulujesz naciąg


właśnie nie bardzo wiem jak je naciągnąć, nie mogę w ogóle ruszyć tych śrób, poza tym z prawej strony jest brdzo luźna
B
Bartek2811

Reczny nie blokuje kół

Post autor: Bartek2811 »

Witam.


Wystąpił u mnie problem z hamulcem ręcznym...
W ostatnim czasie (po wielkiej walce) wkońcu udało mi się wymienić szczeki w tylnych bebnach, wszystko wydawalo sie ok, hamulec chodzi aż milo z małym wyjątkiem, reczny podczas jazdy nie blokuje kol, jak mocno zaciagne to slychac lekkie tarcie jakies i pojawia sie czerwona kontrolka (od recznego) ktora po spuszczeniu go już zostaje. Dziś rozkrecilem beben i problem wydał sie jasny.... Ruchoma czesc do ktorej przymocowany jest koniec linki (rozpiera szczeki) ma z 2 - 3cm ruchu po czym staje jej na drodze śruba mocująca cały hamulec....

Nigdzie nie znalazlem podobnego problemu :/ (Toledo I 1.8i 96)
Jest ktoś w stanie pomóc mi w jakim kolwiek stopniu.?


Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Hamulec ręczny

Post autor: remiq »

Coś widocznie źle poskładałeś. Wrzuć jakieś fotki, bo nie moja wyobraźnia nie ogarnia. Nie pamiętam jak te dźwigienki były ułożone.

Kontrolka bierze sygnał z włącznika przy dźwigni ręcznego i czujnika poziomu płynu. Nie brakuje Ci płynu?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
B
Bartek2811

[1L] Hamulec ręczny

Post autor: Bartek2811 »

No właśnie plynu jest w okolocy max, dzisiaj nie pomyslalem, bo moglem fotke zrobić.... hmm... Na fotkach znalezionych w internecie widzialem ze ta dzwignia w bebnie byla w okolicy godziny 7... I miała wiekszy zakres ruchu, u mnie jest w okolicy godziny 6 wiec zakres sie zmniejsza. Chcialem sie upewnic czy jest jeszcze jakas regulacja pod autem czy cos tego typu bo rozkladanie i skladanie tego mechanizmu to straszna udreka...
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Hamulec ręczny

Post autor: remiq »

Po zrzuceniu bębna 3 raz w ciągu godziny dochodzi się do wprawy...
Popuść nakrętki regulacyjne linki (przy dźwigni hamulca ręcznego), bo może składasz to na lince wyregulowanej dla zużytych okładzin i się samoregulator źle układa.

Tu masz jak powinno być:
Obrazek

A tu dla startych okładzin (na zdjęciu są jak nowe):
Obrazek
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ