Wycinać kata nawet się nie zastanawiać. Przy przebiegach rzędu 150-200 tys i tak swojej funkcji nie spełnia. Nie mogę teraz znaleźć wykresu ale gościowi w MK4 TDI 110 KM wycięcie i wstawienie rurki przelotowej dało 5 KM i kilkanaście NM. Ja w Ibizie TDI też wycinałem i same plusy z takiej operacji.
Jeśli chodzi o przeglądy to teoretycznie jest problem jak się nie ma kata, ale zawsze można w puszkę od katalizatora wspawać przelotową rurę i kata na miejsce
Samego wydłubania ceramiki z kata i wstawienie go z powrotem nie polecam bo w puszce mogą robić się zawirowania powietrza.
P.S Nie wierzę, że Policja zabierze dowód za brak kata. Przecież żaden by się nie schylał a nawet jak będzie miał śmieszny sprzęt do pomiaru to diesel przechodzi go bez kata bo są takie nierygorystyczne normy. Poza tym skoro jak wyżej pisałem kat nie działa już właściwie od większych przebiegów to co za różnica czy jest czy nie ?
P.S.2 Przeglądy też na przelocie można przechodzić