A włąśnie, że da rade wymienić uszczelkę bez klucza.
Nie ściągasz wałków, a blokujesz łańcuch 2 śrubami 6 lub 8 (już teraz nie pamiętam) ale miałem 2 takie, że idealnie blokowały łańcuch między szczelinę obudowy silnika, a łańcuchem... Potem odkręcasz 3 śruby trzymające chyba napinacz i podnosisz go na ok. 2 cm w górę. Wtedy wymieniasz metalową uszczelkę i półksiężyc gumowy. Zwróć uwagę jak wyciągałeś tą starą uszczelkę. Roboty przy tym nie ma prawie wcale, przy okazji warto wymienić uszczelki od kolektora ssącego.
Zdjęcia podglądowe od Skody Octavia 1.8 AGN ale w Toledo 1.8 APG jest tak samo (robiłem w obu).
A tutaj jak wyglądają uszczelki od kolektorów (koszt 1 chyba 25 zł.) w AGN i APG po 1999 r.