[1M] Wymiana uszczelek napinacza zmiennych faz rozrządu

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[1M] Wymiana uszczelek napinacza zmiennych faz rozrządu

Post autor: NED »

Jak w tytule , czy ktoś miał styczność z tym tematem ? Jeśli tak to może jakieś wskazówki.
Próbowałem sam to ogarnąć podczas wymiany uszczelki pod deklem zaworów , jednak poległem gdyż z oględzin doszedłem do wniosku że konieczny jest demontaż wałków rozrządu.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2014, 10:07 przez NED, łącznie zmieniany 1 raz.
NED
r
radek
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 kwie 2009, 09:20

[1M] Wymiana uszczelek napinacza zmiennych faz rozrządu

Post autor: radek »

Trzeba zdemontować wałki rozrządu do tego jest potrzebny przyrząd do ściśnięcia napinacza łańcucha.
1M 4x4 arl+ 195 PS 390 NM
1P BWA+ 248 PS 380 NM
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[1M] Wymiana uszczelek napinacza zmiennych faz rozrządu

Post autor: NED »

Dzięki za odpowiedź, czyli tak jak przypuszczałem :-( To w takim razie trzeba będzie zlecić robótkę mechaniorowi .Na wiosnę szykuje mi się wymiana rozrządu , to pewno przy okazji pójdzie wymiana tych uszczelek.
NED
Awatar użytkownika
money555
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 19 lip 2010, 10:19

[1M] Wymiana uszczelek napinacza zmiennych faz rozrządu

Post autor: money555 »

A włąśnie, że da rade wymienić uszczelkę bez klucza.
Nie ściągasz wałków, a blokujesz łańcuch 2 śrubami 6 lub 8 (już teraz nie pamiętam) ale miałem 2 takie, że idealnie blokowały łańcuch między szczelinę obudowy silnika, a łańcuchem... Potem odkręcasz 3 śruby trzymające chyba napinacz i podnosisz go na ok. 2 cm w górę. Wtedy wymieniasz metalową uszczelkę i półksiężyc gumowy. Zwróć uwagę jak wyciągałeś tą starą uszczelkę. Roboty przy tym nie ma prawie wcale, przy okazji warto wymienić uszczelki od kolektora ssącego.
Zdjęcia podglądowe od Skody Octavia 1.8 AGN ale w Toledo 1.8 APG jest tak samo (robiłem w obu).

Obrazek

A tutaj jak wyglądają uszczelki od kolektorów (koszt 1 chyba 25 zł.) w AGN i APG po 1999 r.

Obrazek
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[1M] Wymiana uszczelek napinacza zmiennych faz rozrządu

Post autor: NED »

Wielkie dzięki kolego , masz u mnie browara lub jak wolisz połówkę ,a nawet litra :-) :-) teraz wiem jak to ogarnąć samemu i wezmę się za to jak tylko się ociepli.

I stało się dzisiaj wymieniłem te uszczelki (dzięki pomocy kol. money555
Jedna tylko poprawka , na zdjęciu zaznaczone jest trzy śruby , a trzeba odkręcić cztery .Jedna pod pokrywą od strony wałków . Czas pracy około 2 h.
NED
ODPOWIEDZ