DzieX pisze:Nie jest to stały napęd 4x4, tylko dołączana tylna oś w zależności od potrzeb. Oczywiście sterownik wie lepiej jakie masz akurat potrzeby
To się da akurat ogarnąć przez przeprogramowanie sterownika, albo zastąpienie innym (np. CRC Performance HC MK3 PRO lub
własnej konstrukcji).
No i przede wszystkim nawet Haldex jest lepszy od samej ośki.
Jeśli kolega nie boi się przeciąć auta wzdłuż, żeby założyć wyższy tunel (musi pomieścić poza wydechem też wał napędowy), pociąć podłogę całego tyłu, wymienić napędy, zawieszenie, zbiornik paliwa itp. to niech działa.
Ma to swoje plusy:
- napęd na 4 koła, który albo pozwoli złapać trakcję na pierwszych biegach po solidnych modach silnika, albo chociażby wyciągnie auto z zaspy/błota itp.
- +150% do szacunku na mieście
ale też minusy:
- duży stopień skomplikowania
- ryzyko poskładania budy krzywo i będzie zostawiał 4 ślady
- większa waga samochodu
- mniejszy bagażnik
- kochane ocynkowane blachy zacznie żreć na spawach z czasem rdza, bo akurat tam buda pracuje dość intensywnie.
Ale za to po odpięciu przodu (wyjmujemy półosie zostawiając przeguby zewnętrzne, żeby się łożyska nie rozeszły) mina kierowców innych aut, jak lecimy bokiem przez rondo - bezcenna
Jest jeden niepodważalny argument takiej modyfikacji: JA CHCĘ. Reszta traci wtedy znaczenie. Trzeba przy tym jednak mnóstwo czasu, kasy (dawcę trzeba mieć) i samozaparcia.
Samo "zaparcie" nie wystarczy.