[1M] Napęd 4x4

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3244
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Napęd 4x4

Post autor: DzieX »

Mnie tylko zastanawia czy nie lepiej było cała budę kupić niż robić przeszczep podłogi. Silnik i tak wyjmował.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Napęd 4x4

Post autor: remiq »

DzieX pisze:Nie jest to stały napęd 4x4, tylko dołączana tylna oś w zależności od potrzeb. Oczywiście sterownik wie lepiej jakie masz akurat potrzeby

To się da akurat ogarnąć przez przeprogramowanie sterownika, albo zastąpienie innym (np. CRC Performance HC MK3 PRO lub własnej konstrukcji).

No i przede wszystkim nawet Haldex jest lepszy od samej ośki.

Jeśli kolega nie boi się przeciąć auta wzdłuż, żeby założyć wyższy tunel (musi pomieścić poza wydechem też wał napędowy), pociąć podłogę całego tyłu, wymienić napędy, zawieszenie, zbiornik paliwa itp. to niech działa.
Ma to swoje plusy:
    - napęd na 4 koła, który albo pozwoli złapać trakcję na pierwszych biegach po solidnych modach silnika, albo chociażby wyciągnie auto z zaspy/błota itp.
    - +150% do szacunku na mieście

ale też minusy:
    - duży stopień skomplikowania
    - ryzyko poskładania budy krzywo i będzie zostawiał 4 ślady
    - większa waga samochodu
    - mniejszy bagażnik
    - kochane ocynkowane blachy zacznie żreć na spawach z czasem rdza, bo akurat tam buda pracuje dość intensywnie.


Ale za to po odpięciu przodu (wyjmujemy półosie zostawiając przeguby zewnętrzne, żeby się łożyska nie rozeszły) mina kierowców innych aut, jak lecimy bokiem przez rondo - bezcenna :D

Jest jeden niepodważalny argument takiej modyfikacji: JA CHCĘ. Reszta traci wtedy znaczenie. Trzeba przy tym jednak mnóstwo czasu, kasy (dawcę trzeba mieć) i samozaparcia.
Samo "zaparcie" nie wystarczy.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Krosno

[1M] Napęd 4x4

Post autor: deejay-13 »

Można też kupić Leona 4x4 i wspawać mu większy bagażnik. Też dobra opcja
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Napęd 4x4

Post autor: remiq »

deejay-13 pisze:Można też kupić Leona 4x4 i wspawać mu większy bagażnik. Też dobra opcja

Prędzej znajdziesz rozbitą Borę/Golfa 4x4 niż Leona.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ