ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: Centek15 »

Siemka. Od jakiegoś czasu szukam przyczyny niedziałającego ABSu.
Toledo 1L 2.0 16V ABF miał w sobie ABS+EDS. Niestety już od bardzo dawna nie działa i szukam przyczyny.

Problem polega na tym że żadnym programem VAG nie da się połączyć z ABSem. Silnik, immo, poduchy działają, nawet immo miał w pamięci jeden błąd który skasowałem.

Zacząłem od pompy, bo to najczęstszy problem w ABFie, zwłaszcza rocznik 1995.
Pompę ABSu wyjąłem całą wczoraj i rozebrałem elektronikę na niej.
Pomierzyłem miernikiem wszystkie luty na płytce czy przewodzą do pinów we wtyczce.
2 luty się nie odzywały, więc je poprawiłem. Odzyskały łączność z wtyczką.
Tak wyglądał sterownik na pompie:
Obrazek
Jak widać za dużo roboty przy nim nie było jeżeli chodzi o sprawdzenie.
Wszystkie piny we wtyczce łączą się z lutami na płytce, czyli ścieżki są OK, tak samo jak luty.
Sprawdzałem brzęczkiem w mierniku i omomierzem. Wartości były między 400ohm a 600ohm, zależnie od pinu.

Pompę ABSu podłączyłem na krótko - działa. Słychać ją bardzo dobrze.

Niestety nie sprawdziłem sterownika z bagażnika, rozkręciłem go tylko i wygląda jak nowy. Przeglądałem wszystkie miejsca na płytce elektronicznej, żadne nie wyglądały na "niewyraźne".

Dzisiaj wszystko włożyłem do auta wpierw czyszcząc wszystkie wtyczki i złącza. Sprawdziłem też opornik EDSu. Na nim jest napisane "0.66ohm +-5%" sprawdziłem i wartość wynosiła 0.64ohm.

Więc:pompa jest OK, sterownik na pompie też OK, opornik EDS OK, wtyczki wyczyszczone. Został tylko sterownik ABS+EDS w bagażniku.
Z tego co wiem, poprzedni właściciel go już kiedyś wymieniał, bo ktoś przed nim założył zły model, bez EDSu... ABS dalej nie działa.

Teraz prośba do Was. Czy ktoś mógłby mi sprawdzić jaki numer powinien mieć sterownik ABS+EDS w bagażniku z Toledo ABF 1995r?
PS: musi być 95r ze względu na to, że po lifcie były już inne pompy - od roku 1996 sterownik był na pompie i był to ATE MARK IV kzP, a ja mam ATE MARK IV kzL.
Dokładnie taki: Obrazek

Muszę wiedzieć jaki numer ma sterownik ABS+EDS w bagażniku. Najważniejsza jest końcówka, były A,C,D,E, aktualnie mam końcówkę A.
A np w golfie III ABF z taką pompą były sterownik z końcówką C.

Według ETKI, były dwa sterownik ABS z EDS w Toledo 1L.
Jeden: 1L0 907 379 A i drugi 1H0 907 379 E
Teraz nie wiem który powinien być u mnie, aktualnie jest 1L0 907 379 A ale na tabeli w ETCE pierwszy jest ten 1H0 907 379 E czyli wygląda na to, że przed liftem były sterowniki 1H0 907 379 E. Chyba że ETKA nie ma tabelki według roczników, wtedy jest problem, bo nie wiem który powinien siedzieć u mnie.

Były jeszcze sterowniki 3A0 907 379 C, ale według ETKI były dla pomp MARK 20 a ja mam MARK IV.
Proszę o pomoc, co jeszcze mogę zdiagnozować i jaki powinien być tam sterownik.


Ewentualnie jeżeli ktoś się na tym zna... jak zeswapować pompę mark 20 do mojego ABFa?
Z tego co wiem jest o wiele mniej awaryjna i ma sterownik przy pompie, a nie w bagażniku.
Wiem, że musiałbym kupić cały układ (serwo+pompa hamulcowa + pompa ABS+EDS), ale co z wiązką? wtyczka nie pasuje na 100%.

Pozdrawiam :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: DzieX »

Kzl oznacza po prostu kierownice z lewej. Kzp z prawej. Swap pompy moze byc problematyczny, chyba ze dorwiesz wersję bez can. Po mojemu vag się łączy do sterownika, więc to z nim masz problem.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: Centek15 »

Prawdopodobnie rozwiązałem już problem. W sensie że wiem co jest przyczyną. W końcu doszedłem do końca internetu i jeszcze dalej, przegrzebałem ruskie strony nawet. I znalazłem przyczynę która w tej pompie jest tylko jedna.
Po przeczytaniu wielu wątków gdzie ludzie mieli problemy z zaworami wlotowymi/wylotowymi lub brak połączenia (a u mnie są oba objawy, raz łączy i błędy zaworów a raz nie łączy) doszedłem do wniosku, że mam zepsutą wtyczkę ABSu przy pompie. Pamiętasz fotki z taśmą? Taśma idzie do wtyczki, jest zalana klejem. Ten klej trzeba wydłubać i przelutować. Ja mierzyłem miernikiem i jeden lut przypadał na kilka pinów. I tak z każdym lutem na płytce. A każdy lut MUSI odpowiadać na JEDEN pin. Tak wyczytałem na ruskiej stronie. Więc teraz dylemat.. kupić pompę która też może być zdechła czy wyrwać wtyczkę i przylutować kable bezpośrednio do pinów (mam rozpiskę nawet)... ehhhh :/
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: DzieX »

Lutuj kable. Pisałeś że się nie łączy w ogole, a teraz piszesz co innego. Ja już nie ogarniam jak to w końcu jest.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: Centek15 »

Misiek się kiedyś połączył i wyskoczyło mu:
257 ABS Zawór dolotowy przedni lewy - N101
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
265 Zawór wylotowy ABS przedni lewy -N102
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
276 Zawór wylotowy ABS tylny lewy - N136
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
273 Zawór dolotowy ABS tylny prawy - N133
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
280 Zawór 2 blokady mechan.różnicowego-N126
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
279 Zawór 1 blokady mechan.różnicowego-N125
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
532 Napięcie zasilania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Mi też RAZ się udało połączyć, błędy te same. Później próbowałem je skasować a na drugi dzień już nie łączył. Wyskakiwało "too many comunications errors".
Z tego co wiem, wystarczy zmienić czas połączeń portów (latency time) i z 17 dać np 7 i podobno się połączy ale na razie nie mam jak tego sprawdzić.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
p
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: pgt »

Centek15 pisze:Według ETKI, były dwa sterownik ABS z EDS w Toledo 1L.
Jeden: 1L0 907 379 A i drugi 1H0 907 379 E
Teraz nie wiem który powinien być u mnie, aktualnie jest 1L0 907 379 A ale na tabeli w ETCE pierwszy jest ten 1H0 907 379 E czyli wygląda na to, że przed liftem były sterowniki 1H0 907 379 E. Chyba że ETKA nie ma tabelki według roczników, wtedy jest problem, bo nie wiem który powinien siedzieć u mnie.

Były jeszcze sterowniki 3A0 907 379 C, ale według ETKI były dla pomp MARK 20 a ja mam MARK IV.
Proszę o pomoc, co jeszcze mogę zdiagnozować i jaki powinien być tam sterownik.

Rok modelowy 95 - 1L0 907 379 A
Rok modelowy 96 (produkcja od 09.95) - 3A0 907 379 C.
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: Centek15 »

Dzięki wielkie, ja mam produkcję 06.95 więc mam dobry sterownik 1L0 z końcówką A :)
Można wiedzieć skąd czerpiesz dane? :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
p
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: pgt »

W tym przypadku - Etka.
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

ABS+EDS w 2.0 16V ABF - potrzebna pomoc.

Post autor: Centek15 »

Pompa znowu wylądowała na stole... przelutuję całą wtyczkę bezpośrednio z zaworami pompy, zrobię obejście płytki elektronicznej.

[ Dodano: 2013-12-30, 22:01 ]
Ok, zawory na pompie przelutowane.
Tak to wyglądało po odcięciu ścieżki:
Obrazek
Tak po oskrobaniu lutów z fabrycznego kleju:
Obrazek

Potem polutowałem kabelki i poprowadziłem nową instalację:
Obrazek
Karteczki są po to, żeby wiedzieć z jakimi kolorami podłączyć do instalacji ABS, bo nie miałem kabli o tych samych kolorach :P
Jutro podłączam pompę ale i tak jej nie sprawdzę. Muszę czekać na kabel VAG który będę mieć dopiero za tydzień, bo zostawiłem go na wsi :/

[ Dodano: 2014-01-02, 23:22 ]
Pompa chodzi :)
Wystarczyło ją odpowietrzyć i się przejechać kawałek i kontrolka zniknęła sama. EDSu jeszcze nie sprawdzałem, bo nie miałem okazji :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ