Siemka. Od jakiegoś czasu szukam przyczyny niedziałającego ABSu.
Toledo 1L 2.0 16V ABF miał w sobie ABS+EDS. Niestety już od bardzo dawna nie działa i szukam przyczyny.
Problem polega na tym że żadnym programem VAG nie da się połączyć z ABSem. Silnik, immo, poduchy działają, nawet immo miał w pamięci jeden błąd który skasowałem.
Zacząłem od pompy, bo to najczęstszy problem w ABFie, zwłaszcza rocznik 1995.
Pompę ABSu wyjąłem całą wczoraj i rozebrałem elektronikę na niej.
Pomierzyłem miernikiem wszystkie luty na płytce czy przewodzą do pinów we wtyczce.
2 luty się nie odzywały, więc je poprawiłem. Odzyskały łączność z wtyczką.
Tak wyglądał sterownik na pompie:
Jak widać za dużo roboty przy nim nie było jeżeli chodzi o sprawdzenie.
Wszystkie piny we wtyczce łączą się z lutami na płytce, czyli ścieżki są OK, tak samo jak luty.
Sprawdzałem brzęczkiem w mierniku i omomierzem. Wartości były między 400ohm a 600ohm, zależnie od pinu.
Pompę ABSu podłączyłem na krótko - działa. Słychać ją bardzo dobrze.
Niestety nie sprawdziłem sterownika z bagażnika, rozkręciłem go tylko i wygląda jak nowy. Przeglądałem wszystkie miejsca na płytce elektronicznej, żadne nie wyglądały na "niewyraźne".
Dzisiaj wszystko włożyłem do auta wpierw czyszcząc wszystkie wtyczki i złącza. Sprawdziłem też opornik EDSu. Na nim jest napisane "0.66ohm +-5%" sprawdziłem i wartość wynosiła 0.64ohm.
Więc:pompa jest OK, sterownik na pompie też OK, opornik EDS OK, wtyczki wyczyszczone. Został tylko sterownik ABS+EDS w bagażniku.
Z tego co wiem, poprzedni właściciel go już kiedyś wymieniał, bo ktoś przed nim założył zły model, bez EDSu... ABS dalej nie działa.
Teraz prośba do Was. Czy ktoś mógłby mi sprawdzić jaki numer powinien mieć sterownik ABS+EDS w bagażniku z Toledo ABF 1995r?
PS: musi być 95r ze względu na to, że po lifcie były już inne pompy - od roku 1996 sterownik był na pompie i był to ATE MARK IV kzP, a ja mam ATE MARK IV kzL.
Dokładnie taki:
Muszę wiedzieć jaki numer ma sterownik ABS+EDS w bagażniku. Najważniejsza jest końcówka, były A,C,D,E, aktualnie mam końcówkę A.
A np w golfie III ABF z taką pompą były sterownik z końcówką C.
Według ETKI, były dwa sterownik ABS z EDS w Toledo 1L.
Jeden: 1
L0 907 379
A i drugi 1
H0 907 379
E
Teraz nie wiem który powinien być u mnie, aktualnie jest 1
L0 907 379
A ale na tabeli w ETCE pierwszy jest ten 1
H0 907 379
E czyli wygląda na to, że przed liftem były sterowniki 1
H0 907 379
E. Chyba że ETKA nie ma tabelki według roczników, wtedy jest problem, bo nie wiem który powinien siedzieć u mnie.
Były jeszcze sterowniki 3A0 907 379 C, ale według ETKI były dla pomp MARK 20 a ja mam MARK IV.
Proszę o pomoc, co jeszcze mogę zdiagnozować i jaki powinien być tam sterownik.
Ewentualnie jeżeli ktoś się na tym zna... jak zeswapować pompę mark 20 do mojego ABFa?
Z tego co wiem jest o wiele mniej awaryjna i ma sterownik przy pompie, a nie w bagażniku.
Wiem, że musiałbym kupić cały układ (serwo+pompa hamulcowa + pompa ABS+EDS), ale co z wiązką? wtyczka nie pasuje na 100%.
Pozdrawiam