Witam pękł mi pasek napędzający alternator i oczywiście chcę założyć nowy... ok, ale żeby to zrobić muszę zdjąć pasek klinowy, i tu zaczyna się problem, nie wiem jak to zrobić, nigdy nie robiłem tego, bardzo proszę o poradę doświadczonych kolegów, zaznaczam że nie mam dostępu do kanału, Toledo I benzyna 2.0 kat z 1994r.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 06:51 przez lokokosa, łącznie zmieniany 1 raz.
Kanał będzie przydatny, w dieslu na pompie wspomagania jest "fasolka" która naciągasz pasek klinowy, luzujesz i pasek spada, u Ciebie będzie pewnie podobnie.
no dobrze, tylko w którym miejscu jest ten napinacz ?
może jakiś link do foty, schematu, cokolwiek ?
szukałem w gogle i niestety nic,
tu na forum też nic nie znalazłem.
lokokosa, masz napęd alternatora paskiem klinowym, czy wielorowkowym?
Jeśli klinowym (wąski, ok. 10mm - do kwietnia 1994) to napinacz jest u góry przy alternatorze i trzeba odkręcić kluczem 13 kontrując większą śrubę kluczem 19.Potem tą 19 obracać, aż zejdzie po listwie zębatej w kierunku bloku. Dobrze jest poluzować śrubę trzymającą alternator przez otwór w górnej osłonie paska rozrządu.
Wcześniej musisz poluzować i zdjąć pasek napędu pompy wody i wspomagania. Napinacz jest na dole pod pompą wspomagania. Trzeba poluzować 3 śruby (klucz 13), które trzymają pompę. Jest tam śruba napinająca, którą trzeba wykręcić i docisnąć korpus pompy do bloku. Zdejmujesz paski i tyle. Montaż odwrotnie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
lokokosa, też to kiedyś ogarniałem, stąd wiem. Silnik do dzisiaj w garażu stoi.
To koło na dole jest od pompy wspomagania i widać śrubę, która napina pasek. Trzeba poluzować śruby mocujące pompę i odkręcić napinającą. Nie zawsze da się pompę do końca dopchnąć, bo się tam syf nazbiera.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
dzięki, nie znam się i dlatego sugerowałem się tym że pasek ma '' ząbki '' teraz już będę pamiętał co jest co
[ Dodano: 2013-11-07, 06:10 ]
remiq pisze:lokokosa, też to kiedyś ogarniałem, stąd wiem. Silnik do dzisiaj w garażu stoi.
To koło na dole jest od pompy wspomagania i widać śrubę, która napina pasek. Trzeba poluzować śruby mocujące pompę i odkręcić napinającą. Nie zawsze da się pompę do końca dopchnąć, bo się tam syf nazbiera.
dzięki za podpowiedź, faktycznie było ciężko ale udało się, obydwa paski na miejscu, jeszcze raz dziękuję