[1L] Wymiana paska alternatora

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lokokosa
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 06 cze 2013, 13:05

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: lokokosa »

Witam
pękł mi pasek napędzający alternator i oczywiście chcę założyć nowy...
ok, ale żeby to zrobić muszę zdjąć pasek klinowy,
i tu zaczyna się problem, nie wiem jak to zrobić, nigdy nie robiłem tego,
bardzo proszę o poradę doświadczonych kolegów,
zaznaczam że nie mam dostępu do kanału,
Toledo I benzyna 2.0 kat z 1994r.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 06:51 przez lokokosa, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: szymekgd »

Kanał będzie przydatny, w dieslu na pompie wspomagania jest "fasolka" która naciągasz pasek klinowy, luzujesz i pasek spada, u Ciebie będzie pewnie podobnie.
Michal
Awatar użytkownika
lokokosa
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 06 cze 2013, 13:05

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: lokokosa »

no dobrze, tylko w którym miejscu jest ten napinacz ?
może jakiś link do foty, schematu, cokolwiek ?
szukałem w gogle i niestety nic,
tu na forum też nic nie znalazłem.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: remiq »

lokokosa, masz napęd alternatora paskiem klinowym, czy wielorowkowym?
Jeśli klinowym (wąski, ok. 10mm - do kwietnia 1994) to napinacz jest u góry przy alternatorze i trzeba odkręcić kluczem 13 kontrując większą śrubę kluczem 19.Potem tą 19 obracać, aż zejdzie po listwie zębatej w kierunku bloku. Dobrze jest poluzować śrubę trzymającą alternator przez otwór w górnej osłonie paska rozrządu.
Wcześniej musisz poluzować i zdjąć pasek napędu pompy wody i wspomagania. Napinacz jest na dole pod pompą wspomagania. Trzeba poluzować 3 śruby (klucz 13), które trzymają pompę. Jest tam śruba napinająca, którą trzeba wykręcić i docisnąć korpus pompy do bloku. Zdejmujesz paski i tyle. Montaż odwrotnie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
lokokosa
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 06 cze 2013, 13:05

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: lokokosa »

wielorowkowym
dzięki remiq, jasno i rzeczowo, biorę się do roboty

tak to wygląda od dołu :

http://img34.imageshack.us/img34/3493/9ti.JPG
Awatar użytkownika
misiekbig
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Grójec

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: misiekbig »

lokokosa na focie to jest pasek klinowy a wielorowkowy to taki:
http://www.ceneo.pl/13629324
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: remiq »

lokokosa, też to kiedyś ogarniałem, stąd wiem. Silnik do dzisiaj w garażu stoi.

To koło na dole jest od pompy wspomagania i widać śrubę, która napina pasek. Trzeba poluzować śruby mocujące pompę i odkręcić napinającą. Nie zawsze da się pompę do końca dopchnąć, bo się tam syf nazbiera.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
lokokosa
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 06 cze 2013, 13:05

[1L] Wymiana paska alternatora

Post autor: lokokosa »

misiekbig pisze:lokokosa na focie to jest pasek klinowy a wielorowkowy to taki:
http://www.ceneo.pl/13629324


dzięki, nie znam się i dlatego sugerowałem się tym że pasek ma '' ząbki '' :oops:
teraz już będę pamiętał co jest co

[ Dodano: 2013-11-07, 06:10 ]
remiq pisze:lokokosa, też to kiedyś ogarniałem, stąd wiem. Silnik do dzisiaj w garażu stoi.

To koło na dole jest od pompy wspomagania i widać śrubę, która napina pasek. Trzeba poluzować śruby mocujące pompę i odkręcić napinającą. Nie zawsze da się pompę do końca dopchnąć, bo się tam syf nazbiera.


dzięki za podpowiedź, faktycznie było ciężko ale udało się, obydwa paski na miejscu, jeszcze raz dziękuję 8-)
ODPOWIEDZ