[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
p
pistol
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 25 sty 2010, 17:45

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pistol »

słuchajcie wczoraj okazało się że mam pękniętą izolację na jednym z kabli WN. czy to może powodować takie objawy:
- drgania auta na postoju
- zdecydowany spadek mocy
- zwiększone spalanie?
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

pistol, Proste że może bo masz przebicie. W ASO możesz na sztuki kupic kable WN koszt każdego to 80.60zł brutto
p
pistol
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 25 sty 2010, 17:45

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pistol »

już mam w sklepie ugadane ngk za 180 zł komplet, tyle że dopiero jutro mogę jechać kupić, zapytałem z ciekawości czy to w ogóle może mieć jakieś znaczenie. no przebicie było, iskry skakały.
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: haszczu »

Za słaba iskra to automatycznie niedopalanie paliwa i spadek mocy
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

A może ktoś na moje pytanie zna odpowiedź:
Po podpieciu vaga odpaleniu silnika wejsciu w uklad silnika i na kanal 95 silnik zaczyna wariowac jak na filmie skacza obroty z 800 do nawet 1500 po wyjsciu z tego kanalu wszystko wraca do normy, też tak macie ? Co ewentualnie może być przyczyną tego objawu? Nie ma żadnych nigdzie błędów.
Link do filmu:
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player

[ Dodano: 2013-06-24, 06:34 ]
https://www.youtube.com/watch?v=WbAje_i ... ata_player
p
pistol
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 25 sty 2010, 17:45

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pistol »

no więc wymieniłem kable ale niestety poprawy nie ma. Ponadto dziś wracając z pracy miałem dość nietypową i niezbyt przyjemną sytuację: jadąc ze stałą prędkością ok 60 km/h nagle poczułem że auto się dusi, dodałem gazu i usłyszałem dwa stuknięcia (chyba spod maski) i mrugnęła raz kontrolka od ładowania, ale do domu dojechałem w miarę normalnie. ktoś wie co to mogło być?
Awatar użytkownika
kebziu
Forumowicz
Posty: 197
Rejestracja: 11 lis 2011, 21:52

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: kebziu »

sprawdz czujnik położenia wału... u mnie były podobne objawy i po wymianie auto jak brzytwa...pod vagiem pokaze błąd czujnika obrotów.
Kebziu
Polecam RB auto Olsztyn ulica Kołobrzeska 50.
p
pistol
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 25 sty 2010, 17:45

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: pistol »

Czujnik polozenia walu byl wymieniany w zeszlym roku wiec raczej malo prawdopodobne aby padl. Musze poszukac jakiegos dobrego diagnoste z komputerem, na razie trafiam do ludzi co nie wiedza o co chodzi...

[ Dodano: 2013-07-26, 13:11 ]
Cewka wymieniona, swiece kable tez a autem dalej trzesie na wolnych i ma gorsze przyspieszenie. Mechanik stwierdzil ze nie pali ja jeden cylinder. Podejrzewa wypalony zawor albo mniej prawopodobne przestawienie rozrzadu ale to sie oczywiscie okaze jak zacznie rozbierac silnik. A moze jest jakis inny powod dla ktorego moze nie palic na jeden cylinder? Na benzynie i na gazie jest to samo.
l
lysy-j23
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 06 paź 2013, 12:52

Toledo samo dodaje gazu na lpg, na benzynie falują obroty

Post autor: lysy-j23 »

Witam. Od razu uprzedzam, ze szukałem na forum podobnego problemu ale nie znalazłem, mianowicie z moim Toledo z 1995r silnik 1,8 adz występuje taki problem ze podczas jazdy na obojętnie jakim biegu auto chwile jedzie normalnie ale po chwili samo dodaje gazu (szczególnie widać to przy biegu jałowym gdzie obroty potrafią się trzymać na poziomie 3500 albo większym i nie spadają) - taki stan rzeczy jest przy jeździe na gazie, natomiast przy benzynie obroty falują od 300-1500. Instalacja gazowa w aucie sprawna, vag wyrzuca błąd czujnika położenia przepustnicy V60. Moje pytanie jest takie czy to tylko wina tego czujnika czy może przyczyna jest gdzieś głębiej?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: remiq »

Może być czujnik TPS. A właściwie nie on, a styk biegu jałowego. Kostka od czujnika ma 4 piny. Dwa są od potencjometru położenia przepustnicy, a dwa od styku zamkniętej przepustnicy (do hamowania silnikiem).
- Sprawdź czy przy tym falowaniu obrotów pracuje silniczek krokowy i porusza przepustnicą.
- Odepnij kostkę z prawej strony przepustnicy i sprawdź czy są czyste styki, kabelki nie urwane) itp.
- Jeśli to nic nie da, to wymień podstawę wtrysku z czujnikiem (nie osobno, bo rozkalibrujesz i będzie dużo palił, w razie czego mam taką za 50zł kompletną na zbyciu), obowiązkowo uszczelki podstawy wtrysku, żeby lewego powietrza nie łapał i powinno być ok.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ